Permalänk
Qpad
Skrivet av hestah:

Hallå, jag läste tidigare i tråden om någon som hade samma problem som jag. Jag har ett mk-80 pro med blåa switchar Efter att ha tagit ut tangentbordet och satt i det igen så fungerar inte Fn knappen så jag kan inte sätta på belysningen längre. Personen som skrev detta tidigare löste det genom att installera nya drivrutier. När jag försöker mig på detta i device manager så står det att tangenbordet reda har de senaste drivrutinerna. Och på eran hemsida står det att det inte finnns några drivers till detta.

Jag har haft det i ungefär två år och nästan alla switrchar har förlorat sin taktila feedback. Ednast de knappar jag knappt anänvder har den kvar, som några på numpaden, F-tangenterna osv. Är det här ett vanligt problem för normalt användande?

Hej,

Ta kontakt med support@qpad.com så hjälper dom dig vidare med detta.
Ha en fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning
QPAD AB

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Medlem

Hej jag gjorde som du sa och slängde iväg ett mail!

Skrivet av qpad:

Hej,

Ta kontakt med support@qpad.com så hjälper dom dig vidare med detta.
Ha en fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning
QPAD AB

Visa signatur

E8400 @ 4,2 ghz | Thermalright Ultra 120 eXtreme | Asus P5Q-Deluxe | 4Gb Corsair 8500 | Asus GeForce ENGTX560 TI DCII | Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk

har en 5k när jag ska läsa vilken firmware jag har så står det först 1 sedan 17 så jag chansade på v1.05 och där kan jag inte ställa in hz? jag kunde nog det innan jag formaterade eller har jag valt fel software?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Qpad
Skrivet av ErsdaHL06:

har en 5k när jag ska läsa vilken firmware jag har så står det först 1 sedan 17 så jag chansade på v1.05 och där kan jag inte ställa in hz? jag kunde nog det innan jag formaterade eller har jag valt fel software?

Hej,

För support frågor hänvisar jag dig till support@qpad.com så hjälper dom dig vidare med detta.

Med vänlig hälsning
QPAD AB

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk

Skickade in mina QPAD-QH1337 på reparation (dom är nästan 4 år gamla) och fick tillbaka helt nya QH-1337 lurar och en QPAD FX-50 Pro Gaming Mouse Pad. Inge trassel på något sätt med garantin på mina lurar och den oväntade gåvan av en musmatta var ju inte alls fel.

Tummen upp till QPAD för utmärkt service!

Visa signatur

Lägenheten: i72600k @ 3.4 GHz; HD 7970; 8 GB ram; Cooler Master HAF 922.
Frugans: AMD phenom2 X4 955 @ stock; HD5850; 4GB ram; antec skitchassi
Sommarstugan: i3 540 @ 4.3 GHz; HD 5850; 4 GB ram; Cooler Master CM storm

Permalänk

Sämsta supporten genom svensk historia?
Undersökning av produkten jag skickade in för lagning/utbyte har tagit nästan 1 månad.
Blev lovad att få en produkt utskickad till mig 3 veckor sedan och ja inte mycket har hänt sedan dess.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Qpad
Skrivet av shadowjolt:

Sämsta supporten genom svensk historia?
Undersökning av produkten jag skickade in för lagning/utbyte har tagit nästan 1 månad.
Blev lovad att få en produkt utskickad till mig 3 veckor sedan och ja inte mycket har hänt sedan dess.

Hej,

Det kan variera väldigt mycket från fall till fall om varför det tar sån tid för att reklamera/reparera en produkt.
Vi försöker att jobba så fort som möjligt för att underlätta för kunderna när man reklamerar en produkt.

Ta gärna kontakt med support@qpad.com för att se hur det ligger till i just ditt fall.

Med vänlig hälsning
QPAD AB

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Skrivet av qpad:

Hej,

Det kan variera väldigt mycket från fall till fall om varför det tar sån tid för att reklamera/reparera en produkt.
Vi försöker att jobba så fort som möjligt för att underlätta för kunderna när man reklamerar en produkt.

Ta gärna kontakt med support@qpad.com för att se hur det ligger till i just ditt fall.

Med vänlig hälsning
QPAD AB

Redan gjort det och svaret jag fick är att undersökningsprocessen kunde inte de påverka.
Sen skall det helt enkelt inte ta 1 månad att undersöka ett tangentbord kan man tycka.
Att dessutom låta en kund vara utan den varan i 1 månad(fortfarande inte fått något) p.g.a. att det tar er lång tid att undersöka varan kan ju diskuteras.
Ta detta endast som ett omdöme ifrån mig då det inte verkar gå att påskynda processen, så jag väntar tålmodigt.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Hej! jag har ett Qpad mk-85 tangentbord.
För ett tag sedan började bakgrundsbelysningen strula och blinka. nu lyser det inte alls och har inte gjort det på över 1 vecka.
Går inte att använda FN + num8 osv för att försöka starta det.
Kan ni laga det?

Edit: Jag har skrivet till eran support, men inte fått något svar.

Permalänk
Medlem

Hej Qpad!
Jag är lite nyfiken på hur man bör gå tillväga om man vill plocka isär en Qpad-mus! Jag äger en Qpad OM-75. Vill om möjligt sleeva kabeln vit. Anledningen till att jag frågar här är bara för att jag helst inte börjar försöka plocka isär den utan att ha någon koll på hur den är ihopsatt.

Vet att vissa tillverkare har skruvar under de förmonterade teflonet, vilket man kan pilla bort för att nå skruvarna. Annars vet jag inte ? rycker man bort till exempel undersidan, "snabbfästen" ? Är mycket medveten om att garantier osv förmodligen ryker

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad "repen/snörena" som sitter fast i kåporna/headbandet är till för på dessa QH90?

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Någon som vet vad "repen/snörena" som sitter fast i kåporna/headbandet är till för på dessa QH90?

https://www.google.se/search?q=qh-90+attached+string&biw=2327...

det är ljud/ström sladdarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorvin:

det är ljud/ström sladdarna

Haha... såklart ty

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Tja!

Köpte för ca en månad sedan en QPAD 5K Pro mus. Problemet är att vänsterklicks-knappen känns "trög".

Jämför jag med höger-knappen så känns det som att vänster-knappen "fastnar" i någon millisekund innan den återgår till "neutralt-läge" efter att jag klickat. Själva klickfunktionen fungerar som den ska, inga dubbelklick eller missade klickningar men känslan förstörs helt klart. :/

Något ni vet hur man kan åtgärda eller vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem

Hej. Jag gillar Qpad som ni kan se i min sign.
Dock har jag problem med en/två produkter. Nämligen min 5K mus och CT matta. De lirar inte ihop riktigt.
Före jag köpte de två så läste jag lite här och där om folk som hade det problemet att 5k och CT mattan helt enkelt inte fungerade ihop.
Men jag ville så gärna ha just de 2 produkterna så jag höll tummarna och beställde.
Men det visade sig att det stämde. På vissa delar av mattan så blir musen ryckig, den tappar "kontakten" med mattan. Det jag har upplevt är att det är på de ljusa partierna av mattan.
Som ni förstår är det väldigt störande. Speciellt om man spelar FPS spel eller andra muskänsliga spel. Det kommer och går litegran vilket är konstigt.

Jag har inte provat mattan med en annan mus eller musen på en annan matta. Men då väldigt många andra har rapporterat om dessa problem så verkar det ju väldigt troligt att så är fallet.

Iaf, nu till min fråga. Är detta något som är bekräftat eller iaf känt av Qpad? Skulle man kunna få byta ut mattan? Kanske mot den helsvarta (det verkar va tryggast med helsvart).

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag postade detta i en mer generell tråd men det verkar ganska passande att även tillfråga en tillverkare direkt.

CM har som bekant(?) Gett sig in i den Cherry-dominerade gamingvärlden med ett tangentbord som använder modifierade Topre-switchar istället för Cherry MX som så gott som alla andra använder.

Dels tycker jag att priset är lite grovt, men om man ska jämföra äpplen och päron så kostar det en del att köpa ett 'riktigt' Topre-tangentbord från exempelvis Keyboardco också. Jag är dels till följd av vana och dels till följd av ett smärre handikapp väldigt avigt inställd till Cherry-MX och deras allmänna metodik. Jag är uppväxt med Keytronic Ergoforce och hade det i flera år när jag började spela (tills de drog sig ur EU-marknaden). Jag står inte ut med något av de 'gamingtangentbord' som jag testat. Jag är något beroende av relativt kvalitativa rubber domes för att få rätt känsla. Egentligen är det bara Keytronics Ergoforce som står upp 100% för mina krav om känsla men jag har hittat ett ganska billigt Lenovotangentbord som har rätt så hög kvalitet på sina rubber domes. Lenovo ThinkPlus Enganced Performance Keyboard

Det har de extraknappar jag vill ha (tenkeyless är otänkbart för mig, hur kan man leva utan numpad?) inklusive mediaknappar för att styra media och volym och öppna program. Det är inte speciellt inriktat mot gaming och känns ändå hela tiden som en krompromiss. Helst har jag, som med Ergoforce, tangenter med olika motstånd då det underlättar en lätt motorisk nedsättning jag har i vänster hand.
Alltså undrar jag på och väntar på en modell av exempelvis denna design fast med Topre-switchar. Jag är inte mycket för lysande och blinkande, avskalat men med de där extra småfunktionerna för att underlätta vardagen lite.

Så, finns det något i pipeline hos exempelvis Qpad som efterliknar det jag eftersöker?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Inaktiv

har ni planer på att komma ut med ett nytt tangentbord ?

Permalänk
Medlem

Hej! Jag mailade eran support i lördags, via supportformuläret på eran hemsida men jag har inte fått något svar än. Brukar det ta en så lång tid? Jag har också skickat ett vanligt mail men inget svar där hellet. EDIT: Nu kom mailet. Perfekt timing...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Qpad
Skrivet av SeeKer3Million:

Hej! Jag mailade eran support i lördags, via supportformuläret på eran hemsida men jag har inte fått något svar än. Brukar det ta en så lång tid? Jag har också skickat ett vanligt mail men inget svar där hellet. EDIT: Nu kom mailet. Perfekt timing...

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Vi svarar våra kunder dagligen, pröva att skicka ett nytt e-mejl om du fortfarande ej har fått något svar!

Med vänlig hälsning
QPAD AB

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Medlem

Hej!

Är sugen på qh-90 men den verkar för sluten för min smak. Har planer på att beställa qh-90 och qh85 och behålla det som passar bäst. Men min fråga är, är det möjligt att beställa öronkuddar separat, i samma material som de för qh85 men som passar qh-90? De öronkuddarna verkar inte vara lika isolerande.

mvh

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Hej!

Är sugen på qh-90 men den verkar för sluten för min smak. Har planer på att beställa qh-90 och qh85 och behålla det som passar bäst. Men min fråga är, är det möjligt att beställa öronkuddar separat, i samma material som de för qh85 men som passar qh-90? De öronkuddarna verkar inte vara lika isolerande.

mvh

Varför inte ett HyperX Cloud? Man får med båda öronkuddarna, tygkablar och mer tillbehör. (Och snyggare imo )

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekySole9354:

Varför inte ett HyperX Cloud? Man får med båda öronkuddarna, tygkablar och mer tillbehör. (Och snyggare imo )

Och dyrare
Dessutom tycker jag att qh90 är snyggare.

Permalänk
Qpad
Skrivet av foxzox7:

Hej!

Är sugen på qh-90 men den verkar för sluten för min smak. Har planer på att beställa qh-90 och qh85 och behålla det som passar bäst. Men min fråga är, är det möjligt att beställa öronkuddar separat, i samma material som de för qh85 men som passar qh-90? De öronkuddarna verkar inte vara lika isolerande.

mvh

Hej,

Om du tycker att QH-90 verkar vara för slutna så rekommenderar jag dig att kika på QH-85 som är våran öppna variant!
Det fungerar utmärkt att beställa öronkuddar för QH-85 som passar för QH-90, vi säljer detta via våran egen webbshop www.qpad.com/shop under accessoarer och tillbehör.

Skrivet av GeekySole9354:

Varför inte ett HyperX Cloud? Man får med båda öronkuddarna, tygkablar och mer tillbehör. (Och snyggare imo )

I och med att vi har två olika versioner (QH85 & QH90), så valde vi att ej inkludera två olika öronmuffar utav den enkla anledningen att det är två helt olika öronmuffar som passar den ena bättre när det gäller slutet och öppet headset!

Har ni övriga frågor och funderingar så är det bara att ta kontakt med vår support@qpad.com så hjälper dom er med allt från allmänna frågor till teknisk support.

Med vänlig hälsning
QPAD AB

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Medlem

Hejsan! Mailade er support gällande ett QH-85 som miccen helt plötsligt slutade fungera på för snart 10 dagar sen om jag inte missminner mig. Har inte fått något svar ännu, så jag tänkte den personen som håller i tråden kanske kan röra om lite bakom kulisserna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Qpad
Skrivet av TheFlyingFin:

Hejsan! Mailade er support gällande ett QH-85 som miccen helt plötsligt slutade fungera på för snart 10 dagar sen om jag inte missminner mig. Har inte fått något svar ännu, så jag tänkte den personen som håller i tråden kanske kan röra om lite bakom kulisserna

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Vi försöker att svara våra kunder inom 24 timmar, har man inte fått ett svar efter 48 timmar så rekommenderar jag att man skickar ytterligare ett e-mail till vår support så svarar dom så fort som dom kan.

Med vänlig hälsning
QPAD AB

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Medlem

Hej! Det är så att min Qpad 5k Har lagt av. Knapparna fungerar, men sensorn verkar vara halvt död. (Den reagerar knappt alls, och då den gör det är det helt oförutsägbart). Jag tror garantin har gått ut vid det här laget, så min fråga är: Finns det någonstans jag kan köpa en ny sensor?

Jag har redan plockat isär hela musen och gror jag ska fixa att löda dit en ny sensor förutsatt att jag kan köpa en sådan någonstans.

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Har ett par QPAD QH-90 som jag har haft sedan Q4 2013 (om jag inte minns fel) och nu har den lilla dosan med volymkontrollen börjat glappa, så att det ibland bara kommer ljud i ett öra. Då måste jag snurra lite på sladden eller trycka till den mot dosan så att den börjar ta igen.

Är detta ett vanligt problem?

MVH

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

Hej! Jag har ett par QPAD QH-90 som jag köpte på iNet i typ juni 2014. De gick sönder efter ett tag och jag bytte dem på iNet. Nu har de gått sönder igen, först hörlurarna och nu micken. Vad borde jag göra? Vet inte om garantin fortfarande gäller...

Permalänk
Medlem

Hej jag äger ett QPAD QH-90 Closed det är BÄSTA headset jag har haft. Men det skulle vara underbart om ni nästa gång kunde göra något åt kablarna dom "krullar ihop sig" finns säkert ett bättre material som inte håller på så! Tack om ni tar min feedback

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Ljudet har slutat fungera i ena hörluren och micken här börjat glappa på mitt qh-90 pro gaming headset för ca 2-3v sedan. har provat olika portar i datorn och i en annan datorn. här även testat med och utan volymdongeln.
köpte dom på dustin.se och det ska finnas garanti kvar på dom, men ska jag kontakta er lr dustin?

Visa signatur

In science we trust!