Beställt dator men undrar om de går plocka ihop en bättre

Permalänk
Medlem

Beställt dator men undrar om de går plocka ihop en bättre

Har beställt denna datorn https://www.greattech.se/product.html/infinity-calibre?catego... tänkt o spela de nya wow mm. Funkar detta eller går de plocka ihop nåt bättre för de priset? Sata 6gb o usb 3.0 samt sli skulle ju va soft.
Funkar grafikkortet till nya wow på ultra?

Har budget på 5-6000kr

Permalänk

Jag skulle nog oroa mig mer över processorn eftersom WoW slukar mer processorkraft än grafik. Du får nog spara ihop ett par tusen till om du ska köra WoW på ultra.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så borde du spara tills du har en större budget

Visst du kan köpa en dator nu för 5-6 000, sedan om 1-1½ år så är datorn orelevant och du kommer inte kunna spela de vassare spelen på några vidare inställningar, så sitter du där om 2 år och vill ha en ny dator

Köp en rejäl dator som håller några år istället, det blir billigare i längden

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jo ja vet men har tyvärr inte råd :/ brukar byta ca 1 gång om året, taskig inkomst

Permalänk
Medlem

Tack! Men chassit där finns inte hos leverantören kan du länka nåt annat som passar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bert1l:

Jo ja vet men har tyvärr inte råd :/ brukar byta ca 1 gång om året, taskig inkomst

Din inkomst blir inte bättre av att slösa pengar i onödan varje år

Jag köpte min dator för c.a 13 000 för 4 år sedan. Jag är på väg att bygga en ny dator, men jag kan fortfarande spela alla moderna spel på en OK grafiknivå, t.ex inga problem att köra BF4

Jag skulle säkert kunna använda den i 1-1½ år till utan större problem

Jämnför det med att spendera 5-6 000 kr per år och att få en dator som inte ens är särskilt bra trots att den är helt ny

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Säger dessvärre som dom andra, 5000-6000 är inte mycket, om man vill ha en bra speldator. Satte ihop denna dock: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7001933/2014-08-03

När du känner för det/har råd, köper du ett grafikkort till och kör SLI. Skulle dock behöva en cpu-fläkt, så man kan överklocka och gärna en ssd-disk för OS!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5