Följ Black Week på SweClockers

Dota-spel till Android (Ja, det är sant!)

Permalänk
Medlem

Dota-spel till Android (Ja, det är sant!)

Tycker du om Dota och har en Android-telefon? Då har jag roliga nyheter till dig!

Introduktion:
Jag flyttade nyligen till Taipei, Taiwan och väl i tunnelbanan stötte jag på reklam på både TV och pelare som var skrämmande likt Dota-gubbar från Warcraft 3 (original Dota, inte Dota 2). Jag såg filmsekvenser på Yurnero, Crystal Maiden och andra gubbar och tänkte "Vad i helvete är detta, ett Dota-mobilspel?!".

Jag ville självfallet ha tag på detta spel till varje pris men kan inte läsa kinesiska, inte heller skriva eller söka, så tänkte att det var kört. Jag gjorde dock det tappra försöket att besöka "Google Play" och till min förvåning var detta spel på plats #1 på "Top Free Games", wohoo tänkte jag! Självfallet laddade jag ner det och blev kär omgående. Det här var ett mobilspel med Dota-karaktärer som jag nu spelat, flera timmar per dag, två veckor i rad.

Hur går spelet till?:

Spelet går ut på att du ska ta dig igenom nivåer där du möter olika Dota-heroes och creeps. Varje nivå består av 3st "waves" där du ska klara dig igenom samtliga för att klara banan och gå vidare till nästa. Du får items och exp när du spelar banorna som du sedan uppgraderar dina heroes med, för att klara nästkommande nivåer som blir svårare efterhand. Du kan köpa items och annat skoj med guld och diamanter du tjänar ihop. Du har även "food", precis som i Warcraft 3, som en begränsning så du inte kan spela hur mycket som helst (men denna laddas upp efter ett tag och du kan även köpa till med diamanter du tjänar.)

Lobbyn där man väljer mellan olika nivåer, inventory, shop m.m.

Kartan med nivåer.

Innan man går in i en nivå ser man motståndet och eventuell loot/items.

En nivå pågår.

Vinstskärmen. Visar pengar, EXP och loot.

Det finns massor av olika sorters nivåer. Vissa går du igenom för att få items, vissa går du igenom för att få nya heroes (som du låser upp antigen genom att samla dem eller öppna kistor och få dem). Vissa banor går du igenom som quests för att få rewards och på så sätt gå vidare till nya quests. Det finns även PvP där du möter andra spelare. Du låser upp olika spellägen efter vilken level du når med din profil.

Så det är den konstanta drivkraften att levla sina gubbar och deras skills, låsa upp nya skills, fixa nya items, låsa upp nya heroes och ta sig igenom alla banorna. Otroligt underhållande!

Kända Dota-heroes jag låst upp och spelar med.

Dold text

Övriga bilder & screenshots:

Reklam på tunnelbanan.

Google Play.

Inventory med items.

Heroes jag låst upp.

Battle!

Dold text

Visst vill du spela det?:

Dota-scenen i Sverige är ju hyfsat stor och jag tänkte att det är säkert fler än bara jag som hade velat spela detta spel. Så jag tänkte vara så pass omtänksam att jag delar med mig av detta spel, eftersom ni inte kan ladda ner det på erat Google Play.

Jag har extractat .APK för spelet, så det är bar att ladda ner och installera. Självfallet är hela spelet på kinesiska, vilket inte är så stort hinder som man kan tro. Man lär sig ganska snabbt hur man spelar, vad olika knappar gör, hur man levlar skills, fixar items o.s.v. Ge det ett par timmar eller dagar och ni kommer förstå hur det går till och förhoppningsvis älska det!

Nerladdning av spelet (.APK):
Jag gör absolut ingen vinst på denna nerladdning i form av reklam eller något, då den ligger på min personliga Dropbox. Jag gör endast detta för att vara snäll och dela med mig
http://bit.ly/1AlQbff

Tyvärr kan jag inte förklara vad varje knapp eller text i spelet betyder och gör, så det får ni utforska själva. Men om ni har några frågor så svarar jag gärna på dem i den mån jag kan!

Dold text

Om ni laddar ner, låt mig gärna veta! Låt mig även veta vad ni tycker om spelet eller om ni behöver hjälp.
Hoppas ni gillar det!

Som sagt, spela på och testa alla möjliga knappar och funktioner. Ni kommer lära er ganska snabbt hur det hela går till och vart man ska klicka!

Jag tar inget ansvar för om spelet gör negativ påverkan på er telefon eller om ni råkar köpa ingame grejer för riktiga pengar.

Enjoy!

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

Awesome! Tack för tipset!

Visa signatur

I like to help as much as I like to learn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCaam:

Awesome! Tack för tipset!

Haha, provat det än?
Faktiskt förvånad att det bara är du som skrivit något än. Trodde detta skulle göra sjukt många glada och intresserade, men uppenbarligen inte! Haha.

Hoppas du gillar det!

Permalänk
Medlem

Gillar chibi-grafiken för alla hjältarna tyvärr har jag inte riktigt tid att ta tag i och börja spela.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Tror spelet har kommit upp på svenska Play-butiken nu. Spelet heter "Heroes Charge".

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ucool.hero

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ni inte provat Heroes of Order and Chaos så tycker jag ni kan göra det. Riktigt Dota för Android.

Visa signatur

Cooler Master Gladiator 600|MSI P55A-G55|Inte i5 760|Noctua NH-U12P|A-Data 8GB (4x2048MB) GAME-Series|PSC 6970, XFX 6970|Corsair TX 850W 80+

Permalänk
Medlem

Testat Heroes Charge nu i nån dag och det var lite fängslande. =D
Jobbig bit att komma över tröskeln lvl 18...-.- men nu så. Hoppas fler härifrån testar.

Visa signatur

Cooler Master Gladiator 600|MSI P55A-G55|Inte i5 760|Noctua NH-U12P|A-Data 8GB (4x2048MB) GAME-Series|PSC 6970, XFX 6970|Corsair TX 850W 80+

Permalänk
Medlem

Spännande... Kanske man ska testa! Förbaskat trött på att spela Boom Beach som enda spel mobilspel.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Den internationella versionen av detta spel verkar ju som sagt vara Heros Charge, sitter faktiskt och spelar det på mobilen just nu!
Team level 50 och knappt 10000 power! Kanske kan bifoga några screenshots via mobilen sedan.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Någon som har några tips och tricks för Heroes Charge? Sitter på hero lvl 20 eller något nu, klurar på om det är några specifika heroes man ska försöka farma fram på något vis, eller är det bara att spela igenom kampanj etc och se vad som händer? Har inte riktigt förstått mig på enchantingen, får väl googla.. Man använder ju itemsen när man promotar, antar att din enchant försvinner då?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Att jämföra dessa spelen mot Dota känns helt fel. Jag har spelat nu en liten stund men det kräver inget av mig. Bara att sitta och titta på vid fighten, det ända aktiva jag gör är att casta spellen när ikonen lyser. Styr inte spelarna alls, en riktig no brainer. Något jag missar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stich:

Att jämföra dessa spelen mot Dota känns helt fel. Jag har spelat nu en liten stund men det kräver inget av mig. Bara att sitta och titta på vid fighten, det ända aktiva jag gör är att casta spellen när ikonen lyser. Styr inte spelarna alls, en riktig no brainer. Något jag missar?

När något är en "no brainer" innebär det att är det en självklarhet, inte att det är hjärndött enkelt

Visa signatur

///M4