Permalänk
Medlem

Det går inte välja fel eftersom båda är rätt!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Ds3 i en kvalite som x360n inte var i närheten av? Som en ps3 samt x360 ägare kan jag bara hoppas att du menar tvärtom annars är du ute på jävligt hal is som vågar göra ett så felaktigt påstående. Försöker du bara provocera så förstår jag det med.

hal is? wow..

ivf, att vandrande dödläge är ett extremt vanligt problem med XB-stickorna är inte direkt en nyhet, och det gör kontrollen praktiskt obrukbar. i övrigt låter jag den välkände ADHD-spelaren Arnroth utveckla skillnaden även i rent strukturell kvalitet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Enligt mig så vänjer man sig vid kontrollen.
PS3 - X360 - PS4 har det blivit för mig.
Valde PS4 med tanke på nya Driveclub som verkar väldigt intressant.
Om två år eller liknande kommer jag säkerligen köpa ett Xbox One bara för att ha det och testa på det, eftersom att det förmodligen har sjunkit i pris.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ts: jag har testat på både ps4 och xbox on ett tag nu. Kan lista mina för och nackdelar med respektive konsoll.

xbox one
+interface och användarvänlighet
+funktioner som snap
+kontrollen ligger perfekt i handen och har en perfekt känsla vid spel som fifa
+titlar som halo, forza
+kinect röststyrning.
+ea access
+xbox live tjänsten

Ps4
+något bättre prestanda
+populärare
+smidigare fysiskt, inbyggd psu

- ds4 har hög slitagenivå, dvs räkna med att få byta ut din kontroll varannan månad.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Inaktiv

Det verkar isf vara varierande med bekymmer, haft min ps4 sedan release, kört igenom Black Flag, infamous, samt lirat warframe hur mycket som helst, nu kör vi Diablo 3 couch coop, båda kontrollerna är som nya fortfarande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

ds4 är dålig kvalite. nästan alla ps4 ägare jag känner har fått gummit på joystick avslitna.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av davitto:

- ds4 har hög slitagenivå, dvs räkna med att få byta ut din kontroll varannan månad.

Då får dom väl byta ut kontrollen? Nej men sitt och klaga över dålig kvalité istället och använd den trasiga kontrollen..
Har en kontroll som jag haft sen release, ser fortfarande ut som den gjorde då jag öppnade den.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Då får dom väl byta ut kontrollen? Nej men sitt och klaga över dålig kvalité istället och använd den trasiga kontrollen..
Har en kontroll som jag haft sen release, ser fortfarande ut som den gjorde då jag öppnade den.
http://i.imgur.com/A9QJXZs.jpg

Extremt bra för dig att din kontroll funkar. Nu är det så att vi redan har bytt ut kontrollerna ett par gånger och det ser ut som att vi får fortsätta göra det tills sony släpper en ordentlig batch

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Extremt bra för dig att din kontroll funkar. Nu är det så att vi redan har bytt ut kontrollerna ett par gånger och det ser ut som att vi får fortsätta göra det tills sony släpper en ordentlig batch

Polarn har 3 kontroller som inte heller har några problem, men lycka till för er att ni får en som inte är sabb.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Har testat båda och jag blev helt förälskad i Xbox One. Kontrollen, menyerna, designen (tro det eller ej) samt så känner jag att jag fick mer än bara en "spelkonsol". Xboxet erbjuder mer än bara spel vilket jag älskar. Jag skypar t.ex. med mina polare som sitter vid datorn direkt från Xboxet, smidigt som fan!

Sen berors det på vad för exklusiva spel du vill ha.

Permalänk
Medlem

Gran Turismo, nuff said!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

https://www.youtube.com/watch?v=YQFiWpp5Y5w

Permalänk
Medlem

Satt själv i veckan och funderade över samma fråga som i topic. Haft både 360 och PS3 under åren och alltid gillat 360 kontrollen lite mer då den fungerat bättre med sina trigger knappar och helt enkelt känts bättre i handen. Dock har jag en förkärlek för speltitlar ifrån Naughty Dog - Uncharted serien, Last of us samt spelen ifrån Heavy rain och Beyond: two souls skaparna på Quantic Dream. Och deras titlar släpps endast till Sonys konsoler som det ser ut idag. Så efter läst väldigt mycket om bägge konsolerna och känt och klämpt på kontrollerna så föll valet helt enkelt på en Playstation 4.

Bytte in min PS3 + spel igår på Gamestop och fick till min stora förvåning endast betala 1700kr för en PS4 limited edition white Destiny bundle.
Så tyvärr har jag inte hunnit med och testa så mycket ännu, men lirat lite Last of us - remastered edition samt Destiny och är än så länge väldigt positiv.
Last of us på PS3 fick mig att känna lite illamående stundtals då det kändes lite styltigt med låg FPS. Så blev positivt överraskad nu när jag startade igång denna ny version som rullar på i ca, 60 FPS som jag förstått de. Inget illamående och det kändes mycket mer följsamt.
I övrigt så verkar internet tjänsterna fungera som de ska på PS4an, Destiny flöt på perfekt och det vart mycket folk som befolkade servern som jag anslöts till.
Tycker hela systemet på PS4 flyter på riktigt bra än så länge, skönt att kunna multitaska även på konsol. Tex, ladda ner/installera spel ifrån PSN samtidigt som man spelar ett spel eller tittar på film, de fungerar faktiskt riktigt bra.
Diggar också att man kan ställa in lite funktioner som man vill ha aktiva under tiden konsolen är i standby läge, för detta gick ju inte på PS3. Och då snackar vi om relativt simpla saker så som att ladda din handkontroll även om konsolen inte är igång.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av renholder:

Kan instämma med att MS skött lanseringen och allt försnack riktigt dåligt, MEN de har ju verkligen sett till att åtgärda det folk hade invändningar mot (att folk fortfarande whinear över det är ju på gärnsen till galet långsynt).. dessutom kommer det månadsvis uppdateringar till boxen. För mig är det att framstå som seriös och att företaget satsar på produkten. Hur mkt har Sony brytt sig om PS4-användarna efter de har gett sina pengar till sony? Funktionerna som kommer till xbone kommer 1mån senare till PS typ likaväl inget ea-access utan att ens ta hänsyn till vad ps-ägarna tycker i den frågan.

Om du alltid haft PS så känns det ju relativt sjävlklart att du håller dig till PS, men samtidigt är ju det din subjektiva åsikt och tycke argument att man hatar/undviker ett företag känns bara så infantilt och trångsynt..

Inkompetensen på Xbox-avdelningen är skriande. De verkar inte veta vad de ska göra längre, utan sysslar mest med damage control. Positivt att de kommer med många uppdateringar. Har hört gott om UIt, iaf nåt de gör bra.

Microsoft har överlag osunda marknadsstrategier, och deras närvaro för det mesta är destruktiv enligt mig. Det är absolut inget dumt att undvika ett företag av en sådan anledning. Att enbart se till den enskilda produkten man köper är väldigt trångsynt och ignorant. I så fall skulle exempelvis barnarbete inte vara ett problem.

Det var större skillnader i den numera gamla generationen. Jag valde PS3 för att jag ville ha en BD-spelare, och att slippa betala för onlinespel. Handkontrollen var för mig ett minus. Jag har alltid tyckt att DualShock är kass och oergonomisk framför allt d-paden som jag får ont i tummen av i fightingspel. Det är en slags minsta gemensamma nämnare av allt, sprungen ur 90-talets teknikfunkis. Jag köpte faktiskt en adapter för att kunna använda 360-kontroller på PS3, men jag vande mig vid den och har klarat mig än så länge.

Xbox 360 var överlag ett bättre val i början av sin generation, medan PS3 tog över i slutet, när Microsoft började sacka, Kinect inte riktigt slog, och Sony fick arslet ur vagnen och började förbättra utbudet på PS Store avsevärt, och komma med schyssta deals.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

köp båda.

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Skrivet av Munken_89:

köp båda.

Ja precis, en hos morsan och den andra hos farsan. Win-win

Permalänk
Medlem

Jag har haft alla generationer av Playstation, men tycker faktiskt xbone verkar lite coolare, trots lite sämre prestanda än PS4. Jag skulle helst av allt vilja ha båda, men i dagsläget måste jag själv spara pengar, och har en bra dator. Tycker du ska försöka lista ut vad du förväntar dig av en ny konsol, vilken kontroll du gillar bäst vilka exklusiva spel varje konsol har, samt kanske vilka dina vänner har ifall du tänkt spela online med dem.

Skrivet av StarCroW:

Bytte in min PS3 + spel igår på Gamestop och fick till min stora förvåning endast betala 1700kr för en PS4 limited edition white Destiny bundle.

Lite sidospår, men vad bytte du in?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Lite sidospår, men vad bytte du in?

Bytte in en PS3 320gb slim(ca, 4år gammal) och ett 20-tal blandade spel - allt ifrån äldre FIFA titlar till Last of us medmera.
Kan säga att lokala Game butiken i stan ville ta emot konsolen + 3 av mina spel samt få 3260kr emellan för en vanlig PS4 konsol, och sedan ge mig 10kr per övrig titel.
Så blev minst sagt chockad när jag fick ut mer än 2400kr i inbytes värde på Gamestop samt fick erbjudandet på en limited white edition bundle med Destiny.
Nu är jag ju PC spelare ut i fingertopparna dock, och är van vid att spel köps billigt antingen via tjänster som steam eller direkt via prisjakt. Därav är man ju också medveten om hur ställen som Game oftast tar ut högre priser på sina spel och konsoler än webbutiker, delvis pga hyran de betalar för sina lokaler. Men att de kunde skilja så mycket mellan två tvilling företag vart för mig väldigt obekvämt. Kommer nog aldrig mer gå in och kika på Game.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Ts: jag har testat på både ps4 och xbox on ett tag nu. Kan lista mina för och nackdelar med respektive konsoll.

xbox one
+interface och användarvänlighet
+funktioner som snap
+kontrollen ligger perfekt i handen och har en perfekt känsla vid spel som fifa
+titlar som halo, forza
+kinect röststyrning.
+ea access
+xbox live tjänsten

Ps4
+något bättre prestanda
+populärare
+smidigare fysiskt, inbyggd psu

Vadå Dualshock 4 har hög slitagenivå? Jag har haft PS4 sen dag ett, det vill säga snart ett år och inte fan behöver jag byta ut dom, dom är precis lika bra som när de inhandlades.

Du vet inte vad du snackar om.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Vadå Dualshock 4 har hög slitagenivå? Jag har haft PS4 sen dag ett, det vill säga snart ett år och inte fan behöver jag byta ut dom, dom är precis lika bra som när de inhandlades.

Tror du ska kolla upp det lite vissa versioner av ps4 hade kontroller som fick bytas ut efter 2 veckor pga av att gummit var skit på den.
se o lär https://www.youtube.com/watch?v=1mn2F5fW_AQ

Permalänk
Medlem

Nu ska jag försöka vara lite objektiv här för att ge TS bästa möjliga tips.

Har själv en PS4 och måste säga att trots att spelutbudet gällande stora titlar hos båda konsolerna är lite klent så här i början av deras levnadscykler så är jag galet imponerad av hur mycket fina indiespel man lagt ut på Playstation Store. Jag är mer än nöjd med det totala utbudet av roliga spel än så länge och det kommer säkert bara bli bättre. PS Plus är gudomligt, många fantastiskt roliga gratisspel man redan hunnit ladda ner.

Vad jag förstått från mina kompisar så finns där inte lika mycket sådant ute för Xbox ONE så där blir en pluspoäng till Sony.

Sedan klan jag tycka att Xbox ONE kontrollern är skönare än Dual Shock 4 på Playstation 4. Det ger jag helt klart till Microsoft. Interfacet är lite vettigare på Xboxen också.

Vad sedan gäller prestanda och framtidsmöjligheter när det gäller spel så ligger ju PS4 helt klart före Xbox ONE. Vi ser redan att spel får renderas i lägre upplösning på Xbox ONE för att hänga med när det gäller framerate i en hel del titlar. Det är synd att det ska vara så stor skillnad.

Sedan håller jag med de i den här tråden som säger: "Titta på vilka exklusiva spel du är mest intresserad utav." Där har du troligen ditt svar på vilken konsol du bör köpa. Kanske är det också intressant att se vilka konsoler dina kompisar kör, så att ni kan spela tillsammans sedan.

Hoppas detta var till någon hjälp. Lycka till!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Går det verkligen att se någon skillnad vad gäller grafikkvalitet mellan PS4 och Xbox one på samma titlar?
Battlefield 4 renderas tex i 900p på PS4 och 720p på Xbox One men det går ändå inte att se någon direkt skillnad mellan dem och den skillnad man ser i det fallet är faktiskt inte helt uttalat till fördel för PS4.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Tyst. http://www.thesixthaxis.com/2014/01/27/sony-responds-to-dualshock-4-wearing-tearing/

http://www.examiner.com/article/unconfirmed-sony-recalled-ori...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Går det verkligen att se någon skillnad vad gäller grafikkvalitet mellan PS4 och Xbox one på samma titlar?
Battlefield 4 renderas tex i 900p på PS4 och 720p på Xbox One men det går ändå inte att se någon direkt skillnad mellan dem och den skillnad man ser i det fallet är faktiskt inte helt uttalat till fördel för PS4.

youtuba skillnaden. det är typ 5% skillnad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Det är ju inte helt overkligt om utvecklarna utgår från Xbox One, den svagare konsolen för att underlätta arbetet vilket kanske inte gör det rättvist för PS4 riktiga potential. PS4 har bortsett från FPS och upplösning i många spel aning fördel i effekter, distans osv men det är som sagt knappt märkbart.
Spelföretagen tjänar nog också på att ha en jämlik kvalitet mellan konsolerna, men i exklusiva spel så ser det bättre ut för PS4 rent grafikmässigt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av davitto:

youtuba skillnaden. det är typ 5% skillnad

Youtuba? Är du seriös? PS4 kör spel i 1080p och One i 720/900p, med lägre grafiska inställningar. Det är ingen 5 procentig skillnad.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Youtuba? Är du seriös? PS4 kör spel i 1080p och One i 720/900p, med lägre grafiska inställningar. Det är ingen 5 procentig skillnad.

Varför så arg?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

Med den usla kvaliten som varit i de senaste 3 GT spelen har jag inte mycket förhoppningar längre. Jag kör GT6 Anniversary Ed med Thrustmaster T500RS. Fortfarande sämre upplevelse än något Forza Motorsport spel märkligt nog. Men man kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Tyst. http://www.youtube.com/watch?v=8szWpfR7oUc

Vissa PS4 spelare har en tendens att ta väldigt illa upp. Varför förstår jag inte, Playstation är en bra konsoll men ifall ni tror att den är överlägsen XB1 så tror ni väldigt fel och ni bör testa båda konsollerna för ha ett objektivt perspektiv på det hela. Jag har själv testat båda och valet föll på xbox one på grund av vissa finesser men jag hade säkert blivit lika nöjd med en ps4 också.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Oggmeiler:

Varför så arg?

Skrivet av davitto:

Tyst. http://www.youtube.com/watch?v=8szWpfR7oUc

Vissa PS4 spelare har en tendens att ta väldigt illa upp. Varför förstår jag inte, Playstation är en bra konsoll men ifall ni tror att den är överlägsen XB1 så tror ni väldigt fel och ni bör testa båda konsollerna för ha ett objektivt perspektiv på det hela. Jag har själv testat båda och valet föll på xbox one på grund av vissa finesser men jag hade säkert blivit lika nöjd med en ps4 också.

Jo fast det är objektiv fakta att PS4 är snabbare än Xbone. Den är dessutom lättare att utveckla till pga bättre SDK.

Förövrigt kör jag Xbox One plus PC hemma då jag fick Xbone för 1000kr när jag bytte in mitt 360. Det första jag fick var defekt och när jag fick mitt andra så var kontrollen trasig.

Så att jag skulle vara någon arg PS4 spelare stämmer inte.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

ganska irrelevant aspekt av det hela. PS3 var allmänt ansedd som notoriskt besvärlig att utveckla för, men den fick likväl de mest spektakulära resultaten.

kanske kan det rent av vara så att en för bekväm miljö gör utvecklarna sämre. det går åtminstone ihop med sanningarna dagens nyliberala stollar driver runt i många andra sammanhang.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint