Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Har aldrig testat WNDR3500 så jag kan inte jämföra men min n56u klarade knappt att täcka vardagsrummet (bakom en betongvägg och en masonitvägg) nu har jag täckning i vardagsrummet och sovrummet som är bakom ytterligare en betongvägg. Dock hade Asus trevligare gränssnitt men man vänjer sig säkert.

Skrivet av Hessi:

Hur bra är den? Framförallt som router? Har förnärvarande en WNDR3500, men i och med att jag flyttat in i en studentbostad så är det bokstavligen fullt med 2,4 GHz-nätverk. Behöver alltså en router med stöd för 5GHz.

Bättre än Asus RT-N56u?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni som beställde kameraväskan billigt, har det inte hänt något med era beställningar heller? Står bara "Bekräftad" för mig, inget händer.

Permalänk
Medlem

ang. Acer 24" LED GN246HLB 144Hz , hur är den jämfört med Asus VG248QE? bättre/sämre?
köpte Asus skärmen för 2190 kr för ett par veckor sedan, är den värd 400kr mer än Acer GN246HLB ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Naxos:

Ni som beställde kameraväskan billigt, har det inte hänt något med era beställningar heller? Står bara "Bekräftad" för mig, inget händer.

Den verkar vara restad och kommer till Dustin prel. 2014-10-08 för mig, så jag antar att det även gäller för alla andra.

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig sida 141 i Tipstråden som spökar? Klickar på sida 141 men kommer bara tillbaka till 140.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Är det bara för mig sida 141 i Tipstråden som spökar? Klickar på sida 141 men kommer bara tillbaka till 140.

Det är samma för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Nu: 3 032:-

Om du är företag och kan lyfta momsen ja.. Detta har tagits upp så många gånger så jag begriper inte att det fortfarande postas länkar till företagssidan som är utan moms. Snälla, snälla.. Trippelkolla innan ni postar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ipad mini 16GB wifi (andra generationen med "retina" skärmen, för 2250 kr på members.com, ägs av cdongroup, som äger cdon, nelly, lekmer, gymgrossisten m.fl. så någorlunda seriösa bör de vara. Normalpris enligt prisjakt 2990 hos de vettigare butikerna.

Man måste vara inloggad för att se sidan, går fort att registrera sig.

Mycket bra pris, även om man måste vänta ett par veckor innan de börjar skickas ut?

Skrivet av Fatmajk:

Nu: 3 032:-

Återigen, exklusive moms...

edit: oj redan påpekat ovan

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Om du är företag och kan lyfta momsen ja.. Detta har tagits upp så många gånger så jag begriper inte att det fortfarande postas länkar till företagssidan som är utan moms. Snälla, snälla.. Trippelkolla innan ni postar

Skickades från m.sweclockers.com

Inte för att kritisera folk i onödan, men håller med. Speciellt när priset helt plötsligt bara droppar sisådär 20%.

En annan "varningsklocka" borde vara själva priset i sig. Det är ju ytterst sällan som konsumentpriser slutar på annat än 90, 95, 99, 79, 89 etc. Om en vara kostar något som slutar på 32, 52, 92 så avviker det ju ganska mycket från normen. (Det finns ju naturligtvis undantag också)

Eller är jag ensam om att reagera på det?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Om du är företag och kan lyfta momsen ja.. Detta har tagits upp så många gånger så jag begriper inte att det fortfarande postas länkar till företagssidan som är utan moms. Snälla, snälla.. Trippelkolla innan ni postar
Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av glemmy:

Återigen, exklusive moms...

edit: oj redan påpekat ovan

Skrivet av Bergling:

Inte för att kritisera folk i onödan, men håller med. Speciellt när priset helt plötsligt bara droppar sisådär 20%.

En annan "varningsklocka" borde vara själva priset i sig. Det är ju ytterst sällan som konsumentpriser slutar på annat än 90, 95, 99, 79, 89 etc. Om en vara kostar något som slutar på 32, 52, 92 så avviker det ju ganska mycket från normen. (Det finns ju naturligtvis undantag också)

Eller är jag ensam om att reagera på det?

Japp missade det totalt. Blev själv förvånad men det var bara MSI och Gigabytes kort som fanns för det "grymma" priset jämfört med de andra korten så jag trodde de hade något specialerbjudande, man ser det man vill se helt enkelt När jag brukar besöka Netonnet's hemsida så visas alltid priset inkl moms så glömde helt bort att dubbelkolla. My bad!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FinnishRed:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1047548

Nån som har koll på om jag kan koppla dessa till min tv? Har en LG 42 690V
Och skulle det gå att styra allt (ljud från dessa) med en universell fjärrkontroll då en fjärr inte ingår? (eller kommer det gå att styra med vanliga fjärren, om tvn har rätt in/utgångar?)
Vill desstuom att ljudet ska gå igång direkt när jag startar tvn, är allt detta möjlig (har 0 koll)
Tacksam för hjälp!

Ja de går att koppla in. Högtalarna själva kan inte fjärrstyras men du kan styra ljudet från tvn om du ansluter dem dit, endera via hörlursuttaget eller om den har en line out som har reglerbar utnivå vilket tvar brukar ha.
Om högtalarna alltid är på så kommer de att ge ljud när tvn startar, du kan även använda nån form av fjärrströmbrytare om du vill, tex en master/slave kabelförgrening som styrs av tvn och slår på runtomkringsaker när tvn slås på

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hmm, tipset om "Samsung NX2000 + 20-50/3,5-5,6 för 1990kr", jag ser inte att det står att blixt följer med, gör det verkligen det?
http://cdon.se/hemelektronik/samsung/samsung-nx2000-20-50-3-5...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snarko:

Hmm, tipset om "Samsung NX2000 + 20-50/3,5-5,6 för 1990kr", jag ser inte att det står att blixt följer med, gör det verkligen det?
http://cdon.se/hemelektronik/samsung/samsung-nx2000-20-50-3-5...

Medföljande tillbehör Laddbart batteri BP1130B, laddare, rem, kamerahuslock, USB-kabel
Medföljande programvara iLauncher, Adobe Photoshop Lightroom

Nej står inget om blixt

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Nej står inget om blixt

Precis, men i fynd-tråden skriver han: "Blixten (ingår) kostar drygt 500kr löst.". Men då får vi väl anta att det inte stämmer helt enkelt...

Permalänk
Skrivet av Snarko:

Precis, men i fynd-tråden skriver han: "Blixten (ingår) kostar drygt 500kr löst.". Men då får vi väl anta att det inte stämmer helt enkelt...

Det står "Löstagbar blixt" och "Samsung SEF-8A" under specifikation men det är svårt att tolka om den ingår eller om det bara hänvisar till vilken blixt Samsung själva rekommenderar. Detta under fliken "Specifikation".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marmeladov:

Det står "Löstagbar blixt" och "Samsung SEF-8A" under specifikation men det är svårt att tolka om den ingår eller om det bara hänvisar till vilken blixt Samsung själva rekommenderar. Detta under fliken "Specifikation".

Skickades från m.sweclockers.com

På amerikanska sidan verkar blixten ingå: http://www.samsung.com/us/photography/digital-cameras/EV-NX20...

På svenska sidan begriper jag mig inte riktigt på vad de menar: http://www.samsung.com/se/consumer/foto-video/system-cameras/...

Citat:

Flash

Typ
Endast extern blixt (ingår i SEF8A)

Extern blixt
Samsung extern blixt finns

Vilket får mig att undra om det verkligen ingår en här.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon5930:

På amerikanska sidan verkar blixten ingå: http://www.samsung.com/us/photography/digital-cameras/EV-NX20...

På svenska sidan begriper jag mig inte riktigt på vad de menar: http://www.samsung.com/se/consumer/foto-video/system-cameras/...

Vilket får mig att undra om det verkligen ingår en här.

Enligt manualen så...
Packa upp
Kontrollera att förpackningen innehåller följande....
Extern blixt

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201305/201305151...
Det står dock inget om modell, men ett bra sätt att få reda på saker om vilken produkt det än är att kolla manualen, att läsa på prisjakt eller butikens sidor är oftast inte lika utförligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Enligt manualen så...
Packa upp
Kontrollera att förpackningen innehåller följande....
Extern blixt

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201305/201305151...
Det står dock inget om modell, men ett bra sätt att få reda på saker om vilken produkt det än är att kolla manualen, att läsa på prisjakt eller butikens sidor är oftast inte lika utförligt.

Du har rätt. Då det bara verkar finnas en NX2000-modell med tre olika färger så borde det nog ingå en ändå.

Jag beställde en tidigare idag så jag kan väl uppdatera när jag väl fått min att det verkligen ingår en blixt. Såvida nu inte någon annan hinner före då.

Permalänk
Medlem

Japp, om man är ute efter en kamera i de lite lägre prisklasserna, skulle då Samsung NX2000 vara ett bra köp? Verkar ha fått lite blandad kritik?

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Vafan, nu är det samma sak med sida 141, klicka på den och kommer tillbaka till 140.

Nu måste jag fråga varför du är där bak och rotar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorgo_:

Vafan, nu är det samma sak med sida 141, klicka på den och kommer tillbaka till 140.

Jag skulle tro att det är cache-relaterat. Alternativt om du (tillfälligt) provar att välja ett annat antal inlägg per sida.

Skrivet av Divil:

Nu måste jag fråga varför du är där bak och rotar?

Ta en titt i inställningarna, det går att välja hur många inlägg per sida som ska visas. 30, 50, 75 och 100 går att välja mellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Nu måste jag fråga varför du är där bak och rotar?

Haha lät förbaskat roligt när men tänkte på något helt annat när man läste din kommentar.
Är såklart och rotar i Tipstråden, dvs inte den här.

Testa själv, klicka på sista sidan.
http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Haha lät förbaskat roligt när men tänkte på något helt annat när man läste din kommentar.
Är såklart och rotar i Tipstråden, dvs inte den här.

Testa själv, klicka på sista sidan.
http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Det händer för mig med, rensa cache tror jag hjälper, har ju hänt förut för mig och för mig att jag rensade ff cache så funkar det igen. Alla ser det inte om de testar.
Edit: Rensade historiken och nu funkar det igen.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Absolut, ser paketet bra ut och produkten är splitterny när den dyker upp så blir det definitivt en 10:a på prisjakt för dem från mig.

Fick min idag, inplastad och splitter ny. Nu gjorde vi allt ett bra kap!

Permalänk
Medlem

Dags att börja stänga av folk som postar Netonnet-erbjudanden exkl moms? Börjar ju bli löjligt detta?

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Henrico:

Dags att börja stänga av folk som postar Netonnet-erbjudanden exkl moms? Börjar ju bli löjligt detta?

Tyvärr är det ju typiskt olika personer hela tiden, så effekten skulle nog vara tveksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ipad mini 16GB wifi (andra generationen med "retina" skärmen, för 2250 kr på members.com, ägs av cdongroup, som äger cdon, nelly, lekmer, gymgrossisten m.fl. så någorlunda seriösa bör de vara. Normalpris enligt prisjakt 2990 hos de vettigare butikerna.

Man måste vara inloggad för att se sidan, går fort att registrera sig.

Är det bara för mig eller funkar inte den där memberslänken till iPad Mini:n? Har försökt både igår och idag, och jag får bara error 500 (internal server error) i både chrome och IE, så lutar att åt att det är deras fel. Förstår dock inte hur ni lyckats beställa dock (om någon nu gjort det). Är inloggad när jag testar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av croon:

Är det bara för mig eller funkar inte den där memberslänken till iPad Mini:n? Har försökt både igår och idag, och jag får bara error 500 (internal server error) i både chrome och IE, så lutar att åt att det är deras fel. Förstår dock inte hur ni lyckats beställa dock (om någon nu gjort det). Är inloggad när jag testar.

Jag kommer inte in på sidan för Ipaden alls nu tyvärr, kan vara så att det slutat gälla eller att de sålt slut kanske.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Jag kommer inte in på sidan för Ipaden alls nu tyvärr, kan vara så att det slutat gälla eller att de sålt slut kanske.

Jag tror att det var tidsbegränsat. När jag gick in och tittade i förrgår kväll stod det "13,5 timmar kvar", så antagligen försvann erbjudandet igår förmiddags.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd

Vilken kamera är bättre, Samsung nx2000 eller Canon EOS M

http://www.prisjakt.nu/product.php?p=1351138

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."