Någonting gick fel under uppdatering av drivrutin, ingen bild nu.[LÖST]

Permalänk

Någonting gick fel under uppdatering av drivrutin, ingen bild nu.[LÖST]

Hej!
Så idag så tänkte jag uppdatera drivrutinen till 344.11 genom geforce experience. Men någonting gick fel under installationen när den typ byter ut drivrutinen som finns, eller ja när skärmen vanligtvis blir svart i några sekunder, vilket gjorde att skärmen förblev svart i flera minuter innan jag valde att starta om datorn. Det var inte det smartaste jag har gjort då bilden fortfarande är svart förutom att jag ibland ser muspekaren röra sig när jag rör datormusen samt 1 gång när jag såg bios loggan eller vad det är. Så min fråga är går detta att lösa på något sätt? Eftersom jag har en 4930k så finns det ingen inbyggd grafikdel så jag antar att enda alternativet är att hitta ett annat grafikkort och sen uppdatera mitt?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Tydligen så har problemet löst sig själv, slog bara igång datorn efter ett tag och nu är allt som vanligt, är jätteförvirrad just nu men men.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Tydligen så har problemet löst sig själv, slog bara igång datorn efter ett tag och nu är allt som vanligt, är jätteförvirrad just nu men men.

Hm när jag installerade drivisarna så var allt som vanligt tills jag startade om datorn, Efter man kommit in i windows så efter 5 sekunder ungefär så blev de en statisk färg på skärmen. Provade flera gånger och de var olika färger.

Startade om i felsäker läge och då funkade de som vanligt. Och installerade om men fick samma fel. Så jag körde en formatering på hela burken istället och nu funka de. Så vet inte vad problemet var men nåt med drivisarna var de i alla fall.

Provade rensa drivisarna i felsäkert läge men hjälpte ej heller.