Vilken ANDROID mobil tar bäst foton?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boss302:

Då är det mörkt utomhus när solen står mitt på himlen för det var mörkt på natten före och efter.

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Håller med..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boss302:

Håller med..

Varför drog du det dåliga exemplet då? xP

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Varför drog du det dåliga exemplet då? xP

Tycker inte det var dåligt.. Om du lyser upp rummet med en ljusdiod så är det väl inte kolsvart när kortet tas.. Samma om du tänder lampan eller om solen har gått upp. Då är det inte längre mörkt.

Sen hur undermåttlig alla telefoners led är som blixt är en annan femma. Så om vi bortser från att det inte var kolsvart utan telefonens blixt användes så är det fortfarande omöjligt att kortet (resultatet)var taget som att det var dagsljus.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Om du accepterar en något tjockare enhet så...
Samsung Galaxy NX, man kan ganska lätt tro att det bara är en kamera, den har en del rätt uppenbara fördelar när det kommer till att fotografera men den är sämre på att passa i bakfickan.
http://cdn0.mos.techradar.futurecdn.net//art/cameras/Samsung/...

http://cdn0.mos.techradar.futurecdn.net//art/cameras/Samsung/...

kan man ringa med DEN?

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Måste säga att min Oneplus är nästan i Lumia-klass.

Måste dock säga att brusnivån på kameran är betydligt värre än min tidigare mobil, SGS4, även vid låga ISO-tal. Och min mobil innan det (iPhone 4s) är med i kampen om andraplats... Så särskilt bra kamera kan jag då inte påstå att den har i min erfarenhet, dock är den fullt godkänd för vardagsbilder och mobilen i helhet är underbar.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FrithiofeN:

kan man ringa med DEN?

Med lite god vilja går det, men det finns bättre modeller för de som är pratiga.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av FrithiofeN:

kan man ringa med DEN?

Tydligen är det inga problem att ringa och ha en BT hf i örat.Men den är verkligen stor. Den nya Panasonicen med 1" sensor lär vara 20mm. Och Android!
Jag bryr mig inte om det blir rn blixt eller LED som ska belysa motivet. Viktigaste är att fotot blir bra!