Warlords of Draenor - Ny expansion

Permalänk
Medlem

1h wait time för nya UBS, dom måste skämta?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

1h wait time för nya UBS, dom måste skämta?

Gissar att du kör DPS. Kan du gissa hur många det är som vill köra nya UBRS? Och kan du gissa hur många av dom som är DPS?

Permalänk
Medlem

En ny Upper Blackrock Spire? Vad sugen man blev på att testa.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Borde man använda guld till någonting nu eller ska man spara det till expansionen? Har ca. 50k jag fick av en polare till min boostade char jag fick när jag köpte WoD.

Permalänk

Kan man på något ställe läsa sammanfattat om vad som kommer ändras i denna expansion? Har inte förstått det där med mindre HP osv, kommer Valorpoints försvinna hur blir det med PvE gear då?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Kan man på något ställe läsa sammanfattat om vad som kommer ändras i denna expansion? Har inte förstått det där med mindre HP osv, kommer Valorpoints försvinna hur blir det med PvE gear då?

http://us.battle.net/wow/en/blog/15682579/

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Verkar ju ha förstört arms warrior helt och hållet 2 knappar att trycka på?

Så jäkla tråkigt, alltid kört warrior den klassen jag gillar mest. Varit sugen på prova WoD men vet inte om det är så tråkigt gjort.

Nån som kör arms och kan berätta mer?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Verkar ju ha förstört arms warrior helt och hållet 2 knappar att trycka på?

Så jäkla tråkigt, alltid kört warrior den klassen jag gillar mest. Varit sugen på prova WoD men vet inte om det är så tråkigt gjort.

Nån som kör arms och kan berätta mer?

Just nu är Arms warriors för folk som är lata, så svar ja det är ganska tråkigt just nu, Men... Kom ihåg att allt som är nu är igentligen tuned till att spelas mest på lvl 100, då får vi mer saker att leka med

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Verkar ju ha förstört arms warrior helt och hållet 2 knappar att trycka på?

Så jäkla tråkigt, alltid kört warrior den klassen jag gillar mest. Varit sugen på prova WoD men vet inte om det är så tråkigt gjort.

Nån som kör arms och kan berätta mer?

Fury verkar vara ett trevligare alternativ just nu.

Permalänk
Medlem

Kvittar om man får fler skills, är där inga synergies och inga procs som gör rotations rolig gör det ingen skillnad. Just intressanta rotations är det som jag mest gillat med WoW och som verkligen skiljer sig från random asiatiska mmos.

Trist de gör spelet ännu enklare, men får väl prova det innan man gnäller mer hoppas de ändrar på det.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Trist de gör spelet ännu enklare, men får väl prova det innan man gnäller mer hoppas de ändrar på det.

Det är ju inte så att de har gått inför att göra alla klasser enklare, men som vanligt så blir vissas justeringar bättre än andras, denna gång verkar arms warriors vara bland dem som drog det korta strået. Många andra specs verkar mycket lovande.

Permalänk
Entusiast

Phew, nya pre-made group finder är riktigt smidig. Lyckades komma in i en grupp som hade 3 bossar kvar och fick tag på min Heirloom såhär nära WoD. Kul att Affliction är spelbart igen också, snapshotting kommer nog inte många sakna.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Phew, nya pre-made group finder är riktigt smidig. Lyckades komma in i en grupp som hade 3 bossar kvar och fick tag på min Heirloom såhär nära WoD. Kul att Affliction är spelbart igen också, snapshotting kommer nog inte många sakna.

http://i.imgur.com/5AiehY1.png

Affliction Warlocks vart spelbara i pvp, eller menar du pve?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Phew, nya pre-made group finder är riktigt smidig. Lyckades komma in i en grupp som hade 3 bossar kvar och fick tag på min Heirloom såhär nära WoD. Kul att Affliction är spelbart igen också, snapshotting kommer nog inte många sakna.

http://i.imgur.com/5AiehY1.png

Riktigt smidig feature faktiskt. Körde tidigare med Oqueue men den addonen är ju helt onödig nu. Har kört garrosh på HC några gånger nu så har fått ett par fina heirlooms till mina alts Älskar att man uppgraderar med lesser charms också. Från 554 till 563 av 1,5 timmars farmande

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Verkar ju ha förstört arms warrior helt och hållet 2 knappar att trycka på?

Så jäkla tråkigt, alltid kört warrior den klassen jag gillar mest. Varit sugen på prova WoD men vet inte om det är så tråkigt gjort.

Nån som kör arms och kan berätta mer?

Jag har bara provat lite grann medan jag byggde om mitt UI nu när massa addons inte funkade som de skulle.

Det var så annorlunda så det kändes som mycket down time mellan varje Mortal Strike, men det är lite nya grejer att hålla reda på.

Rend är ju en aktiv DoT nu igen, så den ska alltid hållas uppe t.ex. kikade just lite på:

http://www.icy-veins.com/wow/arms-warrior-pve-dps-rotation-cooldowns-abilities

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Ja arms är bara skit rakt av, börjat köra fury iaf lite av en rotation där.

Warriors har ju verkligen dragit det korta strået denna patch, provat köra lite me mage/enhance/rogue alts. Ingen av de har fått så förenklade skill rotations som warrior har.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Phew, nya pre-made group finder är riktigt smidig. Lyckades komma in i en grupp som hade 3 bossar kvar och fick tag på min Heirloom såhär nära WoD. Kul att Affliction är spelbart igen också, snapshotting kommer nog inte många sakna.

http://i.imgur.com/5AiehY1.png

Afflicton gick från helt överlägset bästa speccen i spelet till en 4e plats. I stort en i mängden nu, dock märkbart efter demo.
Fanns ju ingen som ens kunde komma när affli locks i dps =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig?
Började köra lite på min Holy Paladin som är 85 men healar sjukt kasst av någon anledning. Tanks har run 35-40k HP och mina heals tex Sacred shield ~800 absorb, 14st Flash of Light för att toppa tanken osv. Skall det verkligen vara så här? Alla andra healingklasser jag kört har vart mycket lättare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixo90:

Blir ju lite mer i svenska kronor. Står "DKK" så jag utgår ifrån att priset är i danska kronor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon som kan hjälpa mig?
Började köra lite på min Holy Paladin som är 85 men healar sjukt kasst av någon anledning. Tanks har run 35-40k HP och mina heals tex Sacred shield ~800 absorb, 14st Flash of Light för att toppa tanken osv. Skall det verkligen vara så här? Alla andra healingklasser jag kört har vart mycket lättare.

Tyckte min fungerade bra på 90, iaf i LFR.
Inte kört mina andra healing klasser så vet inte riktigt och inte orkat läsa på hur man maxar än.

Spontant verkar pally vara mycket mer proc-beroende nu.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Tyckte min fungerade bra på 90, iaf i LFR.
Inte kört mina andra healing klasser så vet inte riktigt och inte orkat läsa på hur man maxar än.

Spontant verkar pally vara mycket mer proc-beroende nu.

Nej usch, gick över till Retri istället. Har ändå okej gear med bara två saker som inte är 400+ vid lvl 86.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Blir ju lite mer i svenska kronor. Står "DKK" så jag utgår ifrån att priset är i danska kronor.

Ah. My bad, blev lurad av den svenska flaggan och att det stod "DKK/kr". Antar det ska stå "sek".

Kostar alltså 323 kr. Kommer köpa där i början av nästa vecka. Eller lägger jag till 10 kr och köper från en mer trusted och större sida, rofl.

-------------------

F.ö installerade jag wow i förgår. Är positivt överraskad av allt (jag har inte aktiverat accountet ännu, kör på min trial acc som är linkat till riktiga accet;P), köpte ny dator i våras och var lite orolig att den inte skulle prestera så bra i wow. Jävlar; så fel jag hade. Mitt grafikkort jobbar på mycket bra.

Vet att man ska kolla 'usage' osv; men mitt grafikkort går lika varmt som i mer optimerade spel (ca 70-75c) dock går knappt min CPU varm. I BF4 kommer jag upp i 65-70c CPU temp på stora banor med mycket folk. I wow ligger jag på 50-55 ;s Den går lite varmare i städer, har ej provat i raids eller BGs.

EDIT: en sak till. Fick hem någon battlenet desktop application. Den är tydligen ett måste för installation; men ska man ha kvar den när man installerat wow?

Det är som steam och origin? Är nice att man kan chatta och se folk på friendslist osv.

Gillar inte att ha massa onödiga program och appar på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixo90:

Ah. My bad, blev lurad av den svenska flaggan och att det stod "DKK/kr". Antar det ska stå "sek".

Kostar alltså 323 kr. Kommer köpa där i början av nästa vecka. Eller lägger jag till 10 kr och köper från en mer trusted och större sida, rofl.

-------------------

F.ö installerade jag wow i förgår. Är positivt överraskad av allt (jag har inte aktiverat accountet ännu, kör på min trial acc som är linkat till riktiga accet;P), köpte ny dator i våras och var lite orolig att den inte skulle prestera så bra i wow. Jävlar; så fel jag hade. Mitt grafikkort jobbar på mycket bra.

Vet att man ska kolla 'usage' osv; men mitt grafikkort går lika varmt som i mer optimerade spel (ca 70-75c) dock går knappt min CPU varm. I BF4 kommer jag upp i 65-70c CPU temp på stora banor med mycket folk. I wow ligger jag på 50-55 ;s Den går lite varmare i städer, har ej provat i raids eller BGs.

EDIT: en sak till. Fick hem någon battlenet desktop application. Den är tydligen ett måste för installation; men ska man ha kvar den när man installerat wow?

Det är som steam och origin? Är nice att man kan chatta och se folk på friendslist osv.

Gillar inte att ha massa onödiga program och appar på datorn.

Yes, det är som en klient för ditt bnet konto

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

Utan att vara en tvättäkta rollspelsnörd så har ändå känslan som fanns i tidiga wow kommit ifrån att det faktist var ett rollspels-spel med "lore", professions, skillnad i klasser och utnyttjande av den stora wow-världen m.m.
De senaste expansionerna känner jag att detta har mer eller mindre försvunnit. Man får högsta levelen på en pisskvart och står efter det som en istapp i Orgrimmar och teleporteras till höger och vänster.

Jag har inte spelat Mist of Pandaria men funderar på att ge Warlords of Draenor en chans och undrar om någon kan berätta om det jag har pratat om har ändrats sen Cataclysm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Utan att vara en tvättäkta rollspelsnörd så har ändå känslan som fanns i tidiga wow kommit ifrån att det faktist var ett rollspels-spel med "lore", professions, skillnad i klasser och utnyttjande av den stora wow-världen m.m.
De senaste expansionerna känner jag att detta har mer eller mindre försvunnit. Man får högsta levelen på en pisskvart och står efter det som en istapp i Orgrimmar och teleporteras till höger och vänster.

Jag har inte spelat Mist of Pandaria men funderar på att ge Warlords of Draenor en chans och undrar om någon kan berätta om det jag har pratat om har ändrats sen Cataclysm.

Just nu är det i princip ospelbart så kan ju inte ge allt för mycket feedback.
Men än så länge är nog WOD den expansion som har snabbast levling till maxlevel, de snabbaste har utan exploits gjort det på under 4 timmar.
Den skillnad mellan klasser man upplevde förut lär aldrig komma tillbaka då Blizzard medvetet gick bort från det för att undvika att man gick efter klass istället för person när man tog in folk i raider osv.
Professions har mindre utrymme idag än i någon expansion tidigare.
Lore har ju utvecklats och ändrats i varje expansion och jag skulle vilja påstå att den expansionen med mest lore än så länge har varit MOP, dock har jag inte sett allt vad WOD har att erbjuda då jag efter många timmars spelande inte kommit någon vart pga server krasher och lagg.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av FeedHurley:

Utan att vara en tvättäkta rollspelsnörd så har ändå känslan som fanns i tidiga wow kommit ifrån att det faktist var ett rollspels-spel med "lore", professions, skillnad i klasser och utnyttjande av den stora wow-världen m.m.
De senaste expansionerna känner jag att detta har mer eller mindre försvunnit. Man får högsta levelen på en pisskvart och står efter det som en istapp i Orgrimmar och teleporteras till höger och vänster.

Jag har inte spelat Mist of Pandaria men funderar på att ge Warlords of Draenor en chans och undrar om någon kan berätta om det jag har pratat om har ändrats sen Cataclysm.

Nej har inte ändrats, mer än allt blivit ännu lättare, alla klasserna ännu mer lika varandra oc hnu i wod är perksen för proffesion borttagna så allt är flatline.. alla kan få allt hur lätt som helst... typ

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Men än så länge är nog WOD den expansion som har snabbast levling till maxlevel, de snabbaste har utan exploits gjort det på under 4 timmar.

Jag har bara hunnit spela ca en timme innan servern krashade, men här får du gärna berätta mer.
Guildfolk som suttit närmare 20 timmar var 97/98, de är väl inte proffs-levlare men 4 timmar utan exploit låter osannolikt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag har bara hunnit spela ca en timme innan servern krashade, men här får du gärna berätta mer.
Guildfolk som suttit närmare 20 timmar var 97/98, de är väl inte proffs-levlare men 4 timmar utan exploit låter osannolikt.

Finns flera guider på youtube för det från betan, det gäller visserligen att vara förberedd och skaffa XP potions och veta bästa rutten men helt klart går det.
Vi hade flera level 100 på Stormscale när jag loggade in vid 7 imorse.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Du kan vara glad att du överhuvutaget kom in.

Jag kom in på en enda server igår men även den blev överbefolkad runt garnisonen och sen gick det inte att spela. Hur Blizzard lyckas att faila så hårt med detta är obegripligt. Någon liten koll på hur många som skulle köra WOD borde dom nog haft och förberett för detta.