Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad och rensad*

Flyttat tråden till köpråd och tagit bort en hel hög off-topic, meningslösa och otrevliga inlägg. Förstår att många menar väl, men vänligen håll er till topic.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det har nämnts tidigare, och jag nämner det igen för ditt eget bästa. Va inte så dum att du bränner så mycket pengar direkt vad det nu än är för rymdraket du är ute efter. Lägg runt 20-30 på allt och uppgradera när det kommer nya grejer. Det kommer du längre på.

Den dagen det är dags att upgradera har du även fått lite ränta på pengarna.

Permalänk
Medlem

När det kommer till chassi så vill du ha något som sticker ut när du köper en dator för 60k, så antingen moddar du själv, eller så köper du något high end. Mitt förslag är en MBXMKII: http://mbxforma.com/mkii_prototype_4/intro.html (de verkar ha stängt pre-order för tillfället, men det är nog öppet när du väl ska investera)

I övrigt kan jag bara hålla med den allmänna inställningen här, kör en 5960X och 2 st 980 i SLI. Att spendera 60k på en dator är inte svårt, men det är nog onödigt. Bättre att uppgradera lite oftare istället.
Trots mina kloka ord så valde jag att drömma mig bort i en kundvagn på Inet:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7348666/2014-11-12 ~ 55k, fast då är det med 3x skärmar, mus och tangentbord, så ~45k för bara datorn

Skulle man dra ner på något så är det nog att skippa en SSD och att inte ta värsta high-end internminnena, kanske även byta ner sig till en 5930K om man verkligen vill "snåla"

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag ser ingen anledning till att lägga mer än 30k på en dator i nuläget. Vänta på grafikkort med GM200 så kan det finnas en anledning.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Webbpris: 46 725 kr

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Tror ni de kommer vara värt o köpa gigabytes trippel 980 da?

Permalänk
Medlem

Kör på Dr.pez dator och köp sedan till grymma tillbehör som tex skärm, headset, mus, tangentbord, Höj o sänkbart skrivbord etc

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

detta räcker gott och väl för gaming på 3 skärmar, med lite överklockning på processorn så blir det nästan prisvärt sett till prestandan http://www.inet.se/kundvagn/visa/7348753/2014-11-12

de extra fläktarna är tänkta att ha 120mm i taket och 140mm i tornkylaren så att du får plats med de höga ramminnena

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psycho_Man1338:

Tror ni de kommer vara värt o köpa gigabytes trippel 980 da?

det ryktas om nvidia titan II gm200 och amd r9 390x så om du ska spendera så höga summor så ska du vänta på att dessa lanseras och köra 3st med en i7 5960x

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning till varför 30% av folket länkar till en 8-kärnig extreme processor... Han ska spela för guds skull! Oavsett om man har pengar eller inte är det ingen bra investering, 5820K räcker gott och väl och man klockar den till 4.0GHz+.

Dra av 6000 och lägg pengarna på kringutrustning, ljud, bild eller annat roligare. Du kommer ändå inte ha nytta av den fullt ut.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

TS vill ha en riktig monsterdator "NU" som är bäst "IDAG". En dator på 60k kommer i många år att ligga på topp när köper det allra bästa på marknaden i dagsläget.

Här är en kundvagn som jag lagt ihop till dig, endast det bästa premiumprodukterna som finns tillgängligt idag. http://www.inet.se/kundvagn/visa/7348752/dromdatorn

Om du vill att Inet ska bygga din dator så kostar det 799 kr extra. Slutpriset blir runt 53.500 kronor för att få det absolut bästa.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arazand:

Du kan bygga en så dyr dator, men du komemr inte ha användning för den. köp en ruskigt bra dator för en 15000-20000 kr och spara resten. Datorer blir gamla snabbt och tappar värdet så snabbt att efter 1 år har halva värdet mer eller mindre försvunnit.

Att datorer blir gamla snabbt har ju inte direkt stämt de senaste sex åren i alla fall...

Jag har en gammal i7 920 som "gästdator" här hemma...varenda komponent är samma som när jag byggde den i slutet av 2008, bortsett från grafikkortet. Det sitter numera ett 970 i den.
Är ju liksom inga problem att spela alla de senaste spelen med bra inställningar på den burken, kan jag lova dig.

Det är bara grafikkorten som åldras märkbart snabbt numera.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arnzeal:

TS vill ha en riktig monsterdator "NU" som är bäst "IDAG". En dator på 60k kommer i många år att ligga på topp när köper det allra bästa på marknaden i dagsläget.

Här är en kundvagn som jag lagt ihop till dig, endast det bästa premiumprodukterna som finns tillgängligt idag. http://www.inet.se/kundvagn/visa/7348752/dromdatorn

Om du vill att Inet ska bygga din dator så kostar det 799 kr extra. Slutpriset blir runt 53.500 kronor för att få det absolut bästa.

Inte fan bygger man en dator för över 50 tusen i ett budgetchassi!

Visa signatur

///M4

Permalänk

Har varit i denna sits jag med när jag ärvde en större summa vid 15 års ålder, frågade om råd istället blev jag sågad på swec men fick lite tips så köpte min dator och den rullade i 4 år, sen köpte jag ny igen

Investerade mitt arv i en lägenhet, (har inga bolån, så bor snorbilligt)
Betalade mitt körkort
köpte bil
Fixade ett pensionssparade/framtidskonto eller vad det nu heter xD
Investerade resten

Men åt saken xD
jag skulle personligen bygga datorn runt en 4970K/5820k och 980 sli,

Speciellt bara om du ska spela så är det inte lönt att köpa en 5960X...

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Ser ingen anledning till varför 30% av folket länkar till en 8-kärnig extreme processor... Han ska spela för guds skull! Oavsett om man har pengar eller inte är det ingen bra investering, 5820K räcker gott och väl och man klockar den till 4.0GHz+.

Dra av 6000 och lägg pengarna på kringutrustning, ljud, bild eller annat roligare. Du kommer ändå inte ha nytta av den fullt ut.

För några år sedan käftade folk emot att man ENDAST skulle köpa en i5'a om man spelar. Nu när spel använder sig av fler kärnor är det genast en i7 man ska satsa på. Det visar sig att många nya spel som släpps utnyttjar mer än 1 kärna. Bland annat utnyttjar BF4 8 kärnor av processorn vilket tyder på att fler spel som släpps i framtiden kan bli optimerade att utnyttja 8 kärnor.

Dessutom vill TS ha mer än 2 top of the line GPU'er vilket betyder att TS behöver den bästa processorn idag för att inte låta sina GPU'er flaska lika mycket.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psycho_Man1338:

Hej!

Det är såhär att jag har ärvt en väldigt stor summa pengar (mycke mer än dom 60k). Jag funderar på att bygga den fetaste datorn jag kan tänka mig.

Finns det någon som känner för att slänga ihop en kundvagn på inet med en budget på 60k?
Mina enda krav är att de ska vara nvidia-gpu med sli och intel-CPU

Helt ärligt för den summan pengar bör du ringa till t.ex. Inet och be dem sätta ihop en dator åt dig. Nämn dina krav och förväntningar och se vad de kan åstadkomma.

Vet inte om de även kan överklocka datorn åt dig (Kanske om du sätter det som krav för att köpa av dem. ) Annars brukar det finnas butiker/företag som gör detta om man googlar sitt område och betalar en tusing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Att datorer blir gamla snabbt har ju inte direkt stämt de senaste sex åren i alla fall...

Jag har en gammal i7 920 som "gästdator" här hemma...varenda komponent är samma som när jag byggde den i slutet av 2008, bortsett från grafikkortet. Det sitter numera ett 970 i den.
Är ju liksom inga problem att spela alla de senaste spelen med bra inställningar på den burken, kan jag lova dig.

Det är bara grafikkorten som åldras märkbart snabbt numera.

Sant, processorer etc åldras inte så snabbt. Men grafikkort gör som även är den delen som är dyrast i de flesta datorer. Men nu går vi igenom en ny fas och DDR4 är på väg in etc som snabbar på åldrandet på nytt. Jag kör fortfarande på min i5 2500K och saknar inget, men eftersom nya standarder är på väg in nu med USB-3.1 med sin vändbara design, DDR4, M.2 SSD'er osv, så är vi i en förändringsfas där vi mycket väl kan stå med skägget i brevlådan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Inte fan bygger man en dator för över 50 tusen i ett budgetchassi!

TS får väll välja själv vilket chassi han vill ha för sitt bygge då det inte spelar någon större roll prestandamässigt! Jag tycker att detta chassi är stilfullt och är stort vilket gör att han kan rymma alla sina delar utan att det blir trångt!

Men om du vill får du väll sortera dina chassis efter det dyraste då!

Edit: Ser ingen större skillnad på Fractalchassit och denna när det kommer till storlek och mått: http://www.inet.se/produkt/6901376/cooler-master-cosmos-ii-bi...

Jag valde chassit efter min egen smak. Annars är väll detta chassi lite snyggare. Men dator blir inte bättre på något sätt prestandamässigt när man slänger 2000k extra på detta chassi.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Skrivet av Landmark90:

Helt ärligt för den summan pengar bör du ringa till t.ex. Inet och be dem sätta ihop en dator åt dig. Nämn dina krav och förväntningar och se vad de kan åstadkomma.

Vet inte om de även kan överklocka datorn åt dig (Kanske om du sätter det som krav för att köpa av dem. ) Annars brukar det finnas butiker/företag som gör detta om man googlar sitt område och betalar en tusing.

Smart! Slängde iväg ett email till inet direkt

Permalänk
Medlem

Grattis till arvet får man väl säga.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7348544/2014-11-12-60k-lol

Permalänk

Min tanke är ju att när man än köper en dator så kommer det alltid finnas mycket fetare delar påväg in. Så spelar ju ingen större roll när jag köper den

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arazand:

Du kan bygga en så dyr dator, men du komemr inte ha användning för den. köp en ruskigt bra dator för en 15000-20000 kr och spara resten. Datorer blir gamla snabbt och tappar värdet så snabbt att efter 1 år har halva värdet mer eller mindre försvunnit.

Skrivet av m4gnify:

Kör på nåt för ca 20.000. Sen om några år när det kommit nya bättre grejer gör du det igen, istället för att köra på som fan nu.

Skrivet av Yorg:

Håller med, efter 30K kommer du inte märka skillnad i spelen du spelar, så det är bara skrytkänslan du kommer betala för. Den går ju över när komponenterna inte är pinfärska längre (januari?) och då kommer du istället ha en fet ångest.

Lägg 25K, uppgradera kontinuerligt. Du får klart bättre prestanda utslaget över tid på så sätt.

Skrivet av xibalba_SWE:

3 bra skärmar så boostar du priset 15.000-22.000kr, skärmar har man förövrigt länge så inte lika mycket slöseri

Skrivet av Killbom:

Håller med som andra skrivit. Köp en sjukt bra dator som kör allt på högsta för 20 000 nu, spara undan 40 000. Gör samma sak igen om 3-4 år, därefter ytterligare en gång. På så vis kommer du kunna spela alla spel i typ 15 år frammåt, istället för 5, för samma pengar.

Som majoriteten sagt i denna tråd. Så rekommenderar jag också dig att spendera 18 000 kr +- på burken, resterande på skärmarna och spara resten till något annat som resa under vintern, körkort, lägenhet eller köpa säkra aktier i gas-olja energi branschen eller nya världsbanken NDB i Asien, varför inte infrastruktur i Singapore, Kina. Om några år kommer framtiden finnas där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arnzeal:

TS får väll välja själv vilket chassi han vill ha för sitt bygge då det inte spelar någon större roll prestandamässigt! Jag tycker att detta chassi är stilfullt och är stort vilket gör att han kan rymma alla sina delar utan att det blir trångt!

Men om du vill får du väll sortera dina chassis efter det dyraste då!

Edit: Ser ingen större skillnad på Fractalchassit och denna när det kommer till storlek och mått: http://www.inet.se/produkt/6901376/cooler-master-cosmos-ii-bi...

Jag valde chassit efter min egen smak. Annars är väll detta chassi lite snyggare. Men dator blir inte bättre på något sätt prestandamässigt när man slänger 2000k extra på detta chassi.

Här har du riktiga chassin: http://www.caselabs-store.com/

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

För några år sedan käftade folk emot att man ENDAST skulle köpa en i5'a om man spelar. Nu när spel använder sig av fler kärnor är det genast en i7 man ska satsa på. Det visar sig att många nya spel som släpps utnyttjar mer än 1 kärna. Bland annat utnyttjar BF4 8 kärnor av processorn vilket tyder på att fler spel som släpps i framtiden kan bli optimerade att utnyttja 8 kärnor.

Dessutom vill TS ha mer än 2 top of the line GPU'er vilket betyder att TS behöver den bästa processorn idag för att inte låta sina GPU'er flaska lika mycket.

1. http://www.techspot.com/review/591-medal-of-honor-warfighter-... (fx 8350 presterar lika som i7-3960X)
2. http://www.techspot.com/review/601-black-ops-2-performance/pa... (fx 8350 presterar lika som i7-3960x)
3. http://www.pcgameshardware.de/Crysis-3-PC-235317/Tests/Crysis... (crysis 3- fx 8350 bättre än i7 3770k)
4. http://www.hardwarepal.com/battlefield-4-benchmark-mp-cpu-gpu... (battlefield 4 ultra HD FX 8350 likvärdig i7-4770k)

Är det fortfarande värt 6000kr extra för 6 vs 8 kärnor?

Dessutom att köra 2-way SLI GTX980 så körs korten i 16x/8x och presterar lika bra, man går miste om någon/några procent FPS.
Tester:
http://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Ivy_Bridge_PCI-Expre...
http://www.anandtech.com/show/6934/choosing-a-gaming-cpu-sing...

EDIT: Detta är endast för att få en blick av skillnaderna, säger inte att ena processorn är bättre än den andra.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psycho_Man1338:

Min tanke är ju att när man än köper en dator så kommer det alltid finnas mycket fetare delar påväg in. Så spelar ju ingen större roll när jag köper den

Exakt, vill du ha något att leka med nu finns det ingen anledning att vänta.
Jag antar att Inet kommer slänga ihop något för 35-40k men inget säger att du inte kan uppgradera igen när nya grafikkort kommer Halva tjusningen med en dator är att pimpa den lite då och då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hjälpsam

Ang fetting Intel processor, inte jättebehov av det, men för att maximera antalet lanes till grafikkorten skall man gå på den lite större ja.

Men seriöst, guldläge att köra 128GB RAM i en spelburk, missar du den möjligheten blir jag besviken på pengar i sjön.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Varför vill man ha mer ram än 16?

Permalänk
Medlem

3x asus rog swift

Permalänk
Medlem

Tråkigt att din far gått bort, även om det är 4 år sedan så är det en jobbig del av livet så en "Manlig" kram tycker jag passar här först. *KRAM och dask i ryggen*

SÅ till Din dator, Som alla säger;
- värsta Intel CPU:N för privatpersoner 5960X
- CPU-kylare, har du intresset så är ju CustomVattenkyling dä väj att gå, men vill du inte ge dig in på det riktigt ännu så är ju vilken 280mm-AIO-Kylare somhelst ett bra val. även 240mm-AIOs som tex H100i är bra grejer.
- Det X99 Moderkort du tycker är snyggast
- 32-64GB DDR4 RAM, 32GB kommer Räcka gott och väl men möjlignheten att köra 64 finns ju hehe.
- 2TB SSDs i RAID och sedan langrings HDD om du känner att det behövs (personligen så har jag bara SSDs i min Nuvarande MainRigg för NAS is dä shiet)
- 2 stycken 980 för 3 o 4 way-sli är ännu inte "helt" problemfritt som sli är, du kan ju alltid köpa en till GPU om du tycker det behövs.
- Passande PSU för att driva hela Kalaset typ 1200Watt+ med minst Guld verkningsgrad.
- Chassi är en smak sak, Personligen skulle jag ta ett CASELABS Chassi model Merlin SM8 för varför inte köpa Kvalitet här med (Corsair 900D är skräp jämnfört med detta Chassit, dock är detta vad jag personliegn tycker såklart)

Sen har vi ju Fläktar, belysning, Kanske Sleeveade Kablar och Sådan dära konstig sak som BD/DVD-Brännare/läsare m.m. som kan behövas i bygget, Samma sak här = Smak Sak.

Dagens fläktar runt samma prisklass presterar hyfsat lika, visst finns det Kvalitets fläktar och inte men tex Corsair, beQuiet!, Noctua, Cougar, Scythe och Bitfenix gör bra grejer som dock ser väldigt olika ut.
Belysning och Sleeve för att man vill ju visa upp sin *BEAST* på ett snyggt sätt, tex LED-Lister runt Rutan på Chassi sidan om man har detta och Sleeveade Extensioner för att få ett trevligt och rent utssende.

en Liten Lista från Inet med såklart måste man ju bidra med, så här kommer den;

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7348765/ca50kdator

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psycho_Man1338:

Vilka är dom bästa 24-tums skärmarna man kan få tag på? Jag har en benq xl24 3D skärm just nu och funderar på o köp två till och xfx monitor stand

postade ett inlägg tidigare om skärmar som du bör titta på 240Hz

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"