Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Hejsan.

Kan någon berätta för mig hur jag kommer åt rea och sånt på själva Xboxet? Vet att man kan hitta nedräkning till 2015 rean på marketplace.xbox.com men jag vill kunna hitta det på xboxet också utifall att jag vill köpa något. Har letat länge nu på store men fortfarande inte hittat något, antingen är jag blind eller så har de gömt det väldigt bra.

Dom har inte det på Svenska, men finns en egen flik/sida om dy har den inställd på Engelska iaf. Fick byte från Engelska till Svenska sen söka manuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Dom har inte det på Svenska, men finns en egen flik/sida om dy har den inställd på Engelska iaf. Fick byte från Engelska till Svenska sen söka manuellt.

Tack för svaret, det funkade Däremot så försvann några saker från Dashboard. Har inte längre en flik för vänner men vill gärna ha kvar det på engelska för att jag skulle föredra om menyer och spel är på svenska. Hur kan jag få tillbaka vänner fliken? En följdfråga också, nu när det är satt på engelska så var jag tvungen att välja ett engelsktalande land, tog United Kingdom. Kommer det på något sätt att förstöra för mig? T.ex. när jag ska lösa in koder eller köpa spel via shoppen?

Permalänk

Ni som har EA Access kan nu tanka hem UFC gratis!

Permalänk

Dem har ändrat så att man inte kan köpa med amerikansk adress även om man använder gift cards. Det kommer bara upp att man ska skriva sin information och när jag gör det så händer ingeting :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Ni som har EA Access kan nu tanka hem UFC gratis!

Efter att jag läste din post så var jag tvungen att kolla upp vad det var för något, ser ut som en rätt trevlig grej, har aldrig sett det förrän nu. Skulle folk säga att det är värt att skaffa det? Och i så fall så skulle jag kunna passa på o fråga någon sak. Byter de ut spelen eller fyller de bara på med fler? Och om de byter ut, får man fortfarande spela de som man hade laddat hem redan som med typ Games with Gold med Xbox gold eller är det bara som att man hyr spelen?

Just för tillfället kanske det inte finns några höjdarspel direkt då jag inte är någon fan av sportspel men 40kr i månaden är inte heller dumt även om det bara finns ett spel för på en månad hinner man spela sig trött på ett spel.

edit: ska passa på att fråga; finns det någon liknande grej som ea access? att hyra spel för en billig peng ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Tack för svaret, det funkade Däremot så försvann några saker från Dashboard. Har inte längre en flik för vänner men vill gärna ha kvar det på engelska för att jag skulle föredra om menyer och spel är på svenska. Hur kan jag få tillbaka vänner fliken? En följdfråga också, nu när det är satt på engelska så var jag tvungen att välja ett engelsktalande land, tog United Kingdom. Kommer det på något sätt att förstöra för mig? T.ex. när jag ska lösa in koder eller köpa spel via shoppen?

Va skumt, så din Friends flik försvann bara? Min är alltid där/kvar när jag byter emellan. Jag har dock Engelska/United States (inte för att det borde spela nån roll men du kan ju testa?)

Sen har dom regionlåst betalningen så om en utlänks Store upptäcker att ditt kort/betalningssätt är från utlandet så nekar den, så antingen hoppar man fram och tillbaka när man ska köpa nåt eller så köper man Gift Cards. Har dock inte provat det själv än och nån skrev precis att det inte funkade för han längre så vågar inte säga mer ang det just nu ;P

EA Access, spelen som hamnar där kommer alltid finnas kvar i Vault och dom fyller bara på mer fler/nya spel plus att man får ladda ner och prova alla nya spel innan launch och spela 6 timmar, sen 10% rabatt om man vill köpa det. Kommer nog bli rätt bra när dom får in lite fler ikke sport spel = )

Permalänk
Skrivet av Nirono:

Efter att jag läste din post så var jag tvungen att kolla upp vad det var för något, ser ut som en rätt trevlig grej, har aldrig sett det förrän nu. Skulle folk säga att det är värt att skaffa det? Och i så fall så skulle jag kunna passa på o fråga någon sak. Byter de ut spelen eller fyller de bara på med fler? Och om de byter ut, får man fortfarande spela de som man hade laddat hem redan som med typ Games with Gold med Xbox gold eller är det bara som att man hyr spelen?

Just för tillfället kanske det inte finns några höjdarspel direkt då jag inte är någon fan av sportspel men 40kr i månaden är inte heller dumt även om det bara finns ett spel för på en månad hinner man spela sig trött på ett spel.

edit: ska passa på att fråga; finns det någon liknande grej som ea access? att hyra spel för en billig peng ungefär.

Spelen läggs i en så kallad vault när spelet är där kan du spela så länge du har en aktiv subscription. De har inte tagit ut några spel och har för mig att spelen kommer stanna där föralltid.

Permalänk
Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Ni som är preview medlemmar kan spela Halo 5: Guardians betan redan imorgon! You lucky bastards!

Någon som vill invita till preview?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Ni som är preview medlemmar kan spela Halo 5: Guardians betan redan imorgon! You lucky bastards!

Någon som vill invita till preview?

Jag kan dock så tror jag att det tar några dar att bli tillagt. Så tror inte du hinner få beta koden. Adda GT: Eggi8finger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Jag kan dock så tror jag att det tar några dar att bli tillagt. Så tror inte du hinner få beta koden. Adda GT: Eggi8finger

Tackar i förväg!

Har lagt till dig nu! Snygge Oscar heter jag!

Kvittar egentligen om jag inte hinner in, är ändå intresserad av att vara med i previewgruppen!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Jag köpte ett Play and Charge kit idag och den där lampan som ska lysa på kabeln lyser inte för mig? Är det något jag kan göra eller ska jag bara gå tillbaks till butiken och byta?

Permalänk
Skrivet av H2O iBlue:

Jag köpte ett Play and Charge kit idag och den där lampan som ska lysa på kabeln lyser inte för mig? Är det något jag kan göra eller ska jag bara gå tillbaks till butiken och byta?

Jag tog ut och satte i batteriet en gång till och nu fungerar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Va skumt, så din Friends flik försvann bara? Min är alltid där/kvar när jag byter emellan. Jag har dock Engelska/United States (inte för att det borde spela nån roll men du kan ju testa?)

Sen har dom regionlåst betalningen så om en utlänks Store upptäcker att ditt kort/betalningssätt är från utlandet så nekar den, så antingen hoppar man fram och tillbaka när man ska köpa nåt eller så köper man Gift Cards. Har dock inte provat det själv än och nån skrev precis att det inte funkade för han längre så vågar inte säga mer ang det just nu ;P

EA Access, spelen som hamnar där kommer alltid finnas kvar i Vault och dom fyller bara på mer fler/nya spel plus att man får ladda ner och prova alla nya spel innan launch och spela 6 timmar, sen 10% rabatt om man vill köpa det. Kommer nog bli rätt bra när dom får in lite fler ikke sport spel = )

Tack så mycket för svaret. Min friends flik kom faktiskt tillbaka senare och så försvann den igen en gång när mitt internet var nere. Det kan tänkas att mitt internet krånglade första gången det hände vilket måste varit väldigt knäpp timing eftersom jag höll på med store och så när jag bytte mellan språken.

Man kan fortfarande använda sitt kreditkort i länder inom Europa stod det på en sida så det är alla andra länderna man inte kan komma till. Men många ställen säljer digital download koder till spel som man ska kunna använda i US store? Har hört att folk fått det att funka men vet inte om det endast var innan de tog bort att man inte kan använda kreditkort där längre.

Skrivet av Eggi8finger:

Spelen läggs i en så kallad vault när spelet är där kan du spela så länge du har en aktiv subscription. De har inte tagit ut några spel och har för mig att spelen kommer stanna där föralltid.

Tack båda för svar angående EA access. Skönt o veta att de inte tar bort spel, har faktiskt en subscription på det nu och har testat lite UFC vilket inte var så bra, så jag är väldigt glad att jag inte slängde iväg x antal hundralappar för att köpa det och sedan inte tycka om det. Ska testa lite av de andra spelen men jag ser också fram emot om det kommer lite icke sport spel.

Vet ni ungefär hur ofta de lägger till spel? Jag hade inte räknat med alltför ofta men det kanske finns en chans att de lägger till Titanfall någon gång också. Det är ännu ett spel jag vill testa men vågar inte riktigt slänga iväg pengar för att köpa det.

Permalänk
Medlem

Slog till på ett Xbone häromdagen då jag var sugen på Forza, Halo och Sunset Overdrive.

Vilken jävla maskin, jag är otroligt överraskad. Sitter och kör Forza, stänger av maskinen, en timme senare kommer jag tillbaka och är kvar på samma ställe i spelet, hade jag ingen aning om.
PS4an som jag ägt sedan release känns ju rätt risig i jämförelse sett till UI't.

Ska även koppla ihop konsollen nu med en jobbarkompis och därmed dela på spelen, otroligt smidigt.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Slog till på ett Xbone häromdagen då jag var sugen på Forza, Halo och Sunset Overdrive.

Vilken jävla maskin, jag är otroligt överraskad. Sitter och kör Forza, stänger av maskinen, en timme senare kommer jag tillbaka och är kvar på samma ställe i spelet, hade jag ingen aning om.
PS4an som jag ägt sedan release känns ju rätt risig i jämförelse sett till UI't.

Ska även koppla ihop konsollen nu med en jobbarkompis och därmed dela på spelen, otroligt smidigt.

Kul att du gillar den men båda har sina fördelar. Xbox Dashboard har ett betydligt bättre UI än PS4ans motsvarighet till dashboard enligt mig. När det gäller deras Store så har Xbox väldigt bra sidor för spelen där man kan se videor, streams, bilder och addons direkt på produktsidan, däremot så kan man inte sortera efter pris eller ens se priset på saker utan att gå in på spelets sida vilket är en rätt irriterande del så p.g.a. det så föredrar jag PSN store över Xbox Marketplace.

Angående att stänga av maskinen o sen starta den på samma ställe igen så ska det gå enligt en kompis till mig. Jag har inte haft en chans att testa det än för att jag har lånat ut mitt PS4 men han säger att han gör det rätt ofta på sitt PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Kul att du gillar den men båda har sina fördelar. Xbox Dashboard har ett betydligt bättre UI än PS4ans motsvarighet till dashboard enligt mig. När det gäller deras Store så har Xbox väldigt bra sidor för spelen där man kan se videor, streams, bilder och addons direkt på produktsidan, däremot så kan man inte sortera efter pris eller ens se priset på saker utan att gå in på spelets sida vilket är en rätt irriterande del så p.g.a. det så föredrar jag PSN store över Xbox Marketplace.

Angående att stänga av maskinen o sen starta den på samma ställe igen så ska det gå enligt en kompis till mig. Jag har inte haft en chans att testa det än för att jag har lånat ut mitt PS4 men han säger att han gör det rätt ofta på sitt PS4.

Det var tänkt att vara en funktion som fanns på PS4an redan vid release, har dock fortfarande inte kommit. Men Sony säger att det är på gång. Därför jag blev paff att det funnits på Xbonet ett längre tag nu.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Januaris spel är.......
"On Xbox One, Xbox Live Gold members can download Dark Dreams Don’t Die (or D4 for short) ($14.99 ERP) for free during the month of January".

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Det var tänkt att vara en funktion som fanns på PS4an redan vid release, har dock fortfarande inte kommit. Men Sony säger att det är på gång. Därför jag blev paff att det funnits på Xbonet ett längre tag nu.

Googlade runt lite efter att jag läste den här posten och det verkar vara precis så att det inte finns än. Måste ta o fråga min kompis vad han menade när han sa att han sätter spelen på suspend och sen kommer han tillbaka och börjar spela igen några timmar senare.

Permalänk
Skrivet av Nirono:

Vet ni ungefär hur ofta de lägger till spel? Jag hade inte räknat med alltför ofta men det kanske finns en chans att de lägger till Titanfall någon gång också. Det är ännu ett spel jag vill testa men vågar inte riktigt slänga iväg pengar för att köpa det.

Ungefär vartannan månad läggs det till spel. Titanfall är ju inte ett EA spel. Kika under mellandagarna de hade titanfall på sale för 13 dollar för version med alla dlc för ett tag sen. Kanske dyker upp igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Ungefär vartannan månad läggs det till spel. Titanfall är ju inte ett EA spel. Kika under mellandagarna de hade titanfall på sale för 13 dollar för version med alla dlc för ett tag sen. Kanske dyker upp igen?

Nice, tack för svar. Titanfall finns med på EAs hemsida så trodde det var ett EA spel. Tack för tipset också, ska hålla utkik efter det. Spelbutiken har redan börjat sin mellandagsrea så passade på att köpa Sunset Overdrive då, som jag nog kommer få vänta väldigt länge på innan jag får eftersom nästan alla dagar framöver är röda dagar =/. Men förhoppningsvis dyker Titanfall upp på rea också

Permalänk
Medlem

Titanfall rekommenderas starkt, få några vänner att köpa det också och ni kommer ha riktigt kul!

Annars tänkte jag tipsa om att Dragon Age är dagens deal, rabatterat 35% endast den 23/12. Kör man via Hong Kong marknaden så går det på ca 280kr, fast det borde gå på 200kr, men är prissatt till 150. Lite förvirring råder det just nu men det löser sig säkert. Dessutom kan man få COD:AW för ca 300, Destiny för det samma och en massa andra godsaker. Se här, http://www.xbox.com/en-HK/promotions/sales/countdown-2015-xbo..., för mer spel. 1$ HK ~ 1SEK.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk

och hur kan du handla från HK store?

Permalänk

Forza Klubben

Hej har nu Sweclockers forza klubb men undrar hur man går tillväga för att joina clubbrace etc?
vad är maximala antalet spelare i free roam?
vad tror ni om Xbox kommande uppdatering med Windows 10 i januari betyder cross platform apps att boxen kanske får snäppet bättre funktionalitet , bättre och fler appar? spotifiy flashstöd kanske divx etc?

Permalänk
Skrivet av toxicwaste2014:

Hej har nu Sweclockers forza klubb men undrar hur man går tillväga för att joina clubbrace etc?
vad är maximala antalet spelare i free roam?
vad tror ni om Xbox kommande uppdatering med Windows 10 i januari betyder cross platform apps att boxen kanske får snäppet bättre funktionalitet , bättre och fler appar? spotifiy flashstöd kanske divx etc?

Divx och MKV har den väl redan?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Menar såklart Divx plugins för strömmande video till ie eller möjlighet att lägga in en ny webbläsare om det kommer en chrome "app" för windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

och hur kan du handla från HK store?

Det gick att köpa gift cards från t.ex. Play-asia, fast finns säkert någon annanstans billigare, o sen lägger du till pengar på ditt xbox marketplace med ditt gift card. Vet däremot inte om det går att göra längre för det nämndes tidigare i tråden att någon hade problem med att använda gift cards på sitt US konto. Kanske är ett problem som gäller för HK konton också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Det gick att köpa gift cards från t.ex. Play-asia, fast finns säkert någon annanstans billigare, o sen lägger du till pengar på ditt xbox marketplace med ditt gift card. Vet däremot inte om det går att göra längre för det nämndes tidigare i tråden att någon hade problem med att använda gift cards på sitt US konto. Kanske är ett problem som gäller för HK konton också.

Gift Cards på us store funkar alldeles utmärkt. Handlade så sent som igår där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Gift Cards på us store funkar alldeles utmärkt. Handlade så sent som igår där.

Skickades från m.sweclockers.com

Sjyst, bra att veta. Vart handlar du dina gift cards? Sen så undrar jag om det är att föredra att skapa nya konton om man handlar via US eller HK store eller om folk bara ändrar om regionen på sina vanliga konton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

och hur kan du handla från HK store?

Kör ZenMate till FireFox o ställ in det på Hong Kong, hitta en adress i HK o skapa ett _NYTT_ PayPal konto med den adressen, ställ om din Xbox profil till HK med samma adress som Paypal (Vet ej om detta är ett måste men jag gjorde det iaf), lägg till ditt nya PayPal konto till ditt MS-konto och använd sedan PayPal som betalningsmetod. Lite jobb att utföra första gången och kan kanske ta nån timme om det strular nånstans men när man sparar ca 200kr på AAA-titlar så är det lätt värt det.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260