Permalänk

låg FPS, nya delar?

Hallåj , jo nu är det så att jag spela en del CS:GO och jag har börjar att märka att min FPS börjat stiga neråt, och jag få vet ej vad som är problemet, kan dock vara datorn då den är snart 4-5 år men somsagt jag har ingen aning och jag skulle vela har eran hjälp nu Ligger mellan 50-150 ibland någon enstaka gång 250-299.

komponenter i nu:
- Processor: AMD FX-Series FX-6100 3,3GHz
- grafikkort: Sapphire Radeon HD6950 Dual Fan HDMI DP 2xDVI 2GB
- Ram 8GB
- Moderkort ASUS m5a97

så hopaps ni hjälper mig nu, skulle vara grymt tacksam!
behöver ni veta nå mer så skriv det!

Permalänk
Medlem

Du borde aldrig ligga på 299fps. Då jobbar grafikkortet helt i onödan. Din skärm kan bara visa 60 eller 144 bilder per sekund. Att rendera fler bilder än så är som att ta en rulltrappa som rör sig neråt när du ska upp och istället springa dubbelt så fort.

Sätt ett fps tak på 60 om du har en 60Hz skärm. Detta gör du enklast genom att aktivera vertikal synkronisering (Vsync).

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Skrivet av ggwp:

Du borde aldrig ligga på 299fps. Då jobbar grafikkortet helt i onödan. Din skärm kan bara visa 60 eller 144 bilder per sekund. Att rendera fler bilder än så är som att ta en rulltrappa som rör sig neråt när du ska upp och istället springa dubbelt så fort.

Sätt ett fps tak på 60 om du har en 60Hz skärm. Detta gör du enklast genom att aktivera vertikal synkronisering (Vsync).

tack för svaret!

vad jag vet så ska man väl inte köra med Vsync igång i FPS spel då man vill ha så mkt FPS som möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saitek100:

tack för svaret!

vad jag vet så ska man väl inte köra med Vsync igång i FPS spel då man vill ha så mkt FPS som möjligt?

Varför skulle man vilja rendera fler bilder än skärmen kan visa?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk

någon mer nu som kan hjälpa kanske?

Permalänk

måste bara få upp denna tråd igen då jag inte fixat problemet så frågar väl igen då varför får jag så låg FPS i spelet, sak inte delarna jag sitter inne på fungera bra? eller behövs det nytt grafikkort?

Permalänk

måste bumpa denna tråd då jag inte har fått hjälp med min FPS ännu,

ska inte mina delar klara av CS:GO? ligger inte ens på 299/300 FPS som man ska ligga på ingame?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saitek100:

måste bumpa denna tråd då jag inte har fått hjälp med min FPS ännu,

ska inte mina delar klara av CS:GO? ligger inte ens på 299/300 FPS som man ska ligga på ingame?

du har redan fått svar, nej med dina delar ska du inte ligga på 300 fps och cs är väl snarare mer CPU-beroende så det kan nog vara aktuellt att byta det mesta

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av Naga:

du har redan fått svar, nej med dina delar ska du inte ligga på 300 fps och cs är väl snarare mer CPU-beroende så det kan nog vara aktuellt att byta det mesta

har tagit reda på nu och kollat att jag har parkerade cores, kör bara på 3/6, tror du att det blir bättre om jag kör unpark på dom?

Permalänk
Moderator
Moderator

Du har blivit varnad ett flertal gånger och fått tråd låst tidigare, det är fortfarande inte tillåtet att bumpa.

*Tråd låst.*

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.