Lagg? Får ut 160-170fps i CS:GO (low), men ändå laggar det lite smått (FX8320 & R9 270X)

Permalänk
Medlem

Jag kör med en 66 , Men jag vet inte hur man klockar Kan det skada moderkortet hur vet jag om processorn inte blir för varm

Skrivet av Schackmannen:

Nej det vore slöseri med pengar, har du inte en bra kylare så skaffa en bra luftkylare, t ex Noctua NH-D15 om du har plats och sen klocka processorn, 8320 är bara en 8350 fast med lite lägre klock. Nu vet inte jag vad du tycker är smooth men 160fps+ är ju inte jättedåligt. Kör du med 120/144hz skärm?

Visa signatur

Processor:AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core ( stock cooler )
Ram minne: Crucial 8GB 1600Mhz Ballistix Sport
Moderkort: MSI 970 GAMING ATX med Audio boost & killer lagg
Grafikkort: MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
600 watts nätaggregat

Permalänk
Medlem

Men det är inte grafikkortet som är svagt eller? Utan problemet är Processorn right?

Visa signatur

Processor:AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core ( stock cooler )
Ram minne: Crucial 8GB 1600Mhz Ballistix Sport
Moderkort: MSI 970 GAMING ATX med Audio boost & killer lagg
Grafikkort: MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
600 watts nätaggregat

Permalänk
Medlem
Skrivet av goofy007:

Men det är inte grafikkortet som är svagt eller? Utan problemet är Processorn right?

Du säger ju själv att du får 160-170 trots att du ändrar till high, det är inte alls dåligt.
Men ändra o sätt på Multi core rendering i CSGO, finns någonstans i inställningarna, kolla om du får samma.

Du har 60 hz skärm, du behöver 60 fps för att ditt GO ska flyta. Vad exakt är det för "lagg" du har?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Precis det som jag också undrar... Suddigt,små lagg skulle man kunna säga nästan väldigt svårt att förklara men om du skulle sitta vid min dator just nu tror jag att du skulle förstå mig.

Skrivet av kwame:

Du säger ju själv att du får 160-170 trots att du ändrar till high, det är inte alls dåligt.
Men ändra o sätt på Multi core rendering i CSGO, finns någonstans i inställningarna, kolla om du får samma.

Du har 60 hz skärm, du behöver 60 fps för att ditt GO ska flyta. Vad exakt är det för "lagg" du har?

Visa signatur

Processor:AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core ( stock cooler )
Ram minne: Crucial 8GB 1600Mhz Ballistix Sport
Moderkort: MSI 970 GAMING ATX med Audio boost & killer lagg
Grafikkort: MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
600 watts nätaggregat

Permalänk
Skrivet av kwame:

Du har 60 hz skärm, du behöver 60 fps för att ditt GO ska flyta. Vad exakt är det för "lagg" du har?

Haha sluta..
Jag har haft samma skärm till min dator i sign och spelar Cs Go, spelar just nu på en Amd Athlon 7750, 4 Gb ram och Radeon HD 4670 och fpsen ligger 60-100 fps men vilket lagg, går knappt att spela (inte i närheten av seriöst iallafall).

Tips till er som skapar dessa trådar, lyssna inte på de som skriver "Du har 60hz skärm, du kan aldrig se, känna eller märka av fpsen eller att spelmotorns sweetspot ligger på 300fps". De har antagligen aldrig spelat Cs ens.

På t.ex League of Legends när man drar runt minimapen (lilla fyrkantiga saken) med Vsync eller cappat på 60fps så är det väldigt efter, men kör man ocappat runt 100-400 fps så är det instant. Kan göra video för er som inte tror på mig

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av goofy007:

Jag kör med en 66 , Men jag vet inte hur man klockar Kan det skada moderkortet hur vet jag om processorn inte blir för varm

Det finns många program som kan hålla koll på temperaturen när du klockar, t ex hwmonitor. Det finns flera överklockningsguider men grunden är att man ökar klockfrekvensen tills datorn blir ostabil och sen ökar du spänningen lite grann och sen klockfrekvensen igen och sen fortsätter du så tills du antingen blir begränsad av temperaturen, spänningen eller att datorn helt enkelt vägrar bli stabil på en högre frekvens oavsett spänning. Men läser du på lite och tar det lugnt så ska det inte vara någon fara.

Men när du säger att det laggar när du har 160fps på en 66hz skärm så bör det inte vara för att fps:en är låg. Går fps:en upp och ner mycket när du spelar? För oftast märker jag av stutter om det droppar från t ex 280 till 180fps på en sekund och sen tillbaka men ligger den konstant på typ 180 så märks det inte lika mycket.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Haha sluta..
Jag har haft samma skärm till min dator i sign och spelar Cs Go, spelar just nu på en Amd Athlon 7750, 4 Gb ram och Radeon HD 4670 och fpsen ligger 60-100 fps men vilket lagg, går knappt att spela (inte i närheten av seriöst iallafall).

Tips till er som skapar dessa trådar, lyssna inte på de som skriver "Du har 60hz skärm, du kan aldrig se, känna eller märka av fpsen eller att spelmotorns sweetspot ligger på 300fps". De har antagligen aldrig spelat Cs ens.

På t.ex League of Legends när man drar runt minimapen (lilla fyrkantiga saken) med Vsync eller cappat på 60fps så är det väldigt efter, men kör man ocappat runt 100-400 fps så är det instant. Kan göra video för er som inte tror på mig

Precis, att spela CS i 60FPS är en pain in the ***, helt ärligt så förstår jag mig inte på folk som säger att det är tillräcklig.

det känns ok i CS när jag har kör 100/140Hz på min CRT. dä känns det som det flyter, 60 FPS känns mer som en snigel. jag spelar märkbart sämre på en plattskärm ála 60Hz(och 60 fps)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Precis, att spela CS i 60FPS är en pain in the ***, helt ärligt så förstår jag mig inte på folk som säger att det är tillräcklig.

det känns ok i CS när jag har kör 100/140Hz på min CRT. dä känns det som det flyter, 60 FPS känns mer som en snigel. jag spelar märkbart sämre på en plattskärm ála 60Hz(och 60 fps)

Du snackar om 60 Hz vs 100/144 Hz, självklart är det en enorm skillnad.
Vi snackar om 60 fps vs 60+ fps på en 60 Hz skärm.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Source motorn är cpu tung, du skulle satsat på en bättre cpu helt klart och läst på innan.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Jag tycker bara att detta är ***** konstigt.. Testade med att dra ner resolution för att få FPS boost men fps ligger fortfarande på 150-200, Men då vet vi vad problemet är va? Jag måste fixa en bättre cpu/klocka den som jag har

Visa signatur

Processor:AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core ( stock cooler )
Ram minne: Crucial 8GB 1600Mhz Ballistix Sport
Moderkort: MSI 970 GAMING ATX med Audio boost & killer lagg
Grafikkort: MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
600 watts nätaggregat

Permalänk
Skrivet av kwame:

Du snackar om 60 Hz vs 100/144 Hz, självklart är det en enorm skillnad.
Vi snackar om 60 fps vs 60+ fps på en 60 Hz skärm.

Bara för att man har 60fps betyder inte att alla frames kommer i takt med att skärmen uppdateras om man nu inte kör med v-sync vilket gör att man kan känna skillnad mellan 100fps+ och 60fps med en 60hz skärm.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Ska jag sätta på v-sync?

Skrivet av Schackmannen:

Bara för att man har 60fps betyder inte att alla frames kommer i takt med att skärmen uppdateras om man nu inte kör med v-sync vilket gör att man kan känna skillnad mellan 100fps+ och 60fps med en 60hz skärm.

Visa signatur

Processor:AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core ( stock cooler )
Ram minne: Crucial 8GB 1600Mhz Ballistix Sport
Moderkort: MSI 970 GAMING ATX med Audio boost & killer lagg
Grafikkort: MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
600 watts nätaggregat

Permalänk
Skrivet av goofy007:

Ska jag sätta på v-sync?

Nejje

Polare har lika grafikkort som dig och han har konstant 299 fps fast då har han en stock 4670k Så jag garanterar dig att det är din processor som stryper.
Tror till och med en Pentium G3258 för 649 kr presterar bättre

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av goofy007:

Ska jag sätta på v-sync?

Du kan ju prova med det på och se om du gillar det men det är verkligen inget jag rekommenderar då det oftast leder till mycket input lag vilket inte är önskvärt, vissa tycker till och med att det är omöjligt att spela cs och liknande fps spel med vsync på.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Bara en liten grej som folk som letar flaskhals fortfarande glömmer ibland:

Om man ska kolla ifall CPUn begränsar så kan man inte gå på totala % användning utan måste kolla ifall enskilda kärnor ligger på max, eftersom gamla spelmotorer oftast bara använder en eller två kärnor fullt ut.

När jag t.ex. kör WoW på min 4GHz 6-kärniga AMD och en kärna används till 100% och två andra till kanske 25% vardera så flaskar CPUn, men total CPU användning visar bara 150/6 = 25%. Lätt att lura sig på det.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Okej, Men hur ser jag om enskilda kärnor ligger på max?

Skrivet av blackeagle:

Bara en liten grej som folk som letar flaskhals fortfarande glömmer ibland:

Om man ska kolla ifall CPUn begränsar så kan man inte gå på totala % användning utan måste kolla ifall enskilda kärnor ligger på max, eftersom gamla spelmotorer oftast bara använder en eller två kärnor fullt ut.

När jag t.ex. kör WoW på min 4GHz 6-kärniga AMD och en kärna används till 100% och två andra till kanske 25% vardera så flaskar CPUn, men total CPU användning visar bara 150/6 = 25%. Lätt att lura sig på det.

Visa signatur

Processor:AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core ( stock cooler )
Ram minne: Crucial 8GB 1600Mhz Ballistix Sport
Moderkort: MSI 970 GAMING ATX med Audio boost & killer lagg
Grafikkort: MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
600 watts nätaggregat

Permalänk
Medlem
Skrivet av goofy007:

Jag tycker bara att detta är ***** konstigt.. Testade med att dra ner resolution för att få FPS boost men fps ligger fortfarande på 150-200, Men då vet vi vad problemet är va? Jag måste fixa en bättre cpu/klocka den som jag har

Du ska inte köpa ny CPU. Som andra sagt, alla högre CPU:er till ditt moderkort är i stort sett bara samma processor som du har fast med högre hastigheter. Det bästa du kan göra med den hårdvara du har är att skaffa en bra kylning och sedan läsa på hur du överklockar. Men snåla inte in på kylningen utan fråga noga innan så du får något som verkligen klarar av värmen som en FX-8320 genererar vid överklockning.

Med ditt grafikkort så finns det ingen anledning att köra på low, dra på max-inställningar, möjligen sänka skuggor eller liknande (de beräknas ofta på CPU) och försök njuta av spelet

Jag har själv inte spelat CS:GO men då det är ett sjukt populärt spel och säkerligen ganska många med AMD-processor spelar det så borde du kunna hitta någon tråd på nätet där folk nämner optimala inställningar för din processor, bara att leta och hoppas på framgång.

Angående den andra diskussionen om FPS över 60 på en 60 Hz-skärm så är det generellt så att Vsync gör att det inte spelar någon roll men utan Vsync så känns uppdateringen snabbare relaterat till rörelser på kontrollerna även om det kan bli artefakter på skärmen.

EDIT: Läste fel angående grafikkort, tyckte det stod 970 Nåväl, ha så höga inställningar som ditt kort tillåter då så klart, har som sagt ingen koll på vad som krävs för att "maxa" CS:GO

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

I CS är det även viktigt att alltid ha högre fps än serverns tickrate. I cs:go bör man därför ha över 128 fps, annars kommer nätverkstrafiken mellan klient och server "flaska".

Permalänk
Medlem

Ligger ju dock på 150-200 fps men det flaskar fortfarande,

Skrivet av samots:

I CS är det även viktigt att alltid ha högre fps än serverns tickrate. I cs:go bör man därför ha över 128 fps, annars kommer nätverkstrafiken mellan klient och server "flaska".

Vet inte om jag kan få tillbaka pengarna för Processorn.. Det var iaf någon snubbe på inet som sa att denna datorn som jag har byggt upp skulle klara CsGo på low utan att "Flaska"
Och om jag nu ska byta ut processorn vilken ska jag köpa? ( am3+)

Visa signatur

Processor:AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core ( stock cooler )
Ram minne: Crucial 8GB 1600Mhz Ballistix Sport
Moderkort: MSI 970 GAMING ATX med Audio boost & killer lagg
Grafikkort: MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
600 watts nätaggregat

Permalänk
Medlem

Sök på "unpark cpu" och se om det hjälper.
Tror att -threads 3 fungerar bättre än 4/8.

Om det inte löser sig så kan du alltid sätta fps_max 120.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Vad menar du med sök på "unpark cpu" hur gör jag

Skrivet av Anton_Cimex:

Sök på "unpark cpu" och se om det hjälper.
Tror att -threads 3 fungerar bättre än 4/8.

Om det inte löser sig så kan du alltid sätta fps_max 120.

Visa signatur

Processor:AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core ( stock cooler )
Ram minne: Crucial 8GB 1600Mhz Ballistix Sport
Moderkort: MSI 970 GAMING ATX med Audio boost & killer lagg
Grafikkort: MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
600 watts nätaggregat

Permalänk
Medlem

Att sätta max_fps 120 fungerar inte ..

Skrivet av Anton_Cimex:

Sök på "unpark cpu" och se om det hjälper.
Tror att -threads 3 fungerar bättre än 4/8.

Om det inte löser sig så kan du alltid sätta fps_max 120.

Visa signatur

Processor:AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core ( stock cooler )
Ram minne: Crucial 8GB 1600Mhz Ballistix Sport
Moderkort: MSI 970 GAMING ATX med Audio boost & killer lagg
Grafikkort: MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
600 watts nätaggregat

Permalänk
Medlem

Varför krånglas det alltid till?

Du har en AMD cpu, grattis du har köpt en cpu som nästan inga spel (speciellt inte äldre) kan använda 100%, vilket får den att prestera på par med en 2core pentium eller en i3a med 2 cores + ht.
Spela spel med mantle eller JÄMFÖR DIN FPS MED ANDRA SOM OCKSÅ HAR EN AMD CPU.
Och när du jämför jämför med bilder och filmer, lyssna inte på folk som "har konstant 300fps" för dom ljuger eller vet inte bättre.

Du ska ALDRIG nånsin ha v-sync igång om det inte finns ett jätteproblem i något spel, som tex diablo3 som stuttrar utan vsync, då får man välja på inputlag eller stutters så väljer jag inputlag.

Du VILL ha mer än 60 fps, du vill ha så mycke fps du bara kan, och alla som säger att det kvittar om du har över 60fps på 60hz är okunniga.(bara för att dom VÄLJER att inte se skillnad på 60fps och 120fps så betyder inte det att det är rätt)

unpark cpu kommer inte garantera fungera, vet du inte vad du ger dig in på så gör det inte.

När du spelar dataspel så händer saker i spelet, när saker händer så måste din dator bearbeta det, detta görs väldigt mycket på cpun, om cpun redan jobbar så mycket den kan MED DET SPELET (tex 4 trådor på en 8core skulle max vara 50%) och då flaskar grafikkortet från att jobba 100%, så kommer det behöva göra fler saker SAMTIDIGT som den redan gör det andra.
Tex om du kollar på en plant fält så behöver du inte göra någon uträkning för någon spelare på din skärm, du behöver inte berätta för ljudkortet att det ska spela upp ljud och du behöver inte berätta för grafikkortet att det ska måla en spelare på skärmen med. men sen helt magiskt så kommer det en annan spelare i mitten på ditt sikte ni båda skjuter som tokar på varandra, då sjunker fpsen.
Det samma gäller tex smokes (som är sjukt krävande fortfarande).

Här hittade jag som första länk på google när jag sökte på: fx-8320 cs:go benchmark
https://www.youtube.com/watch?v=I2kn0KDVx3s

Och som du kan se så studsar hans fps väldigt mycket upp och ner. (han kör dessutom i 1440x900 vilket kräver mindre än 1080p).

Permalänk
Medlem

Okej men om jag skaffar en AMD FX-8370 8C 4,3GHz 16MB AM3+ 125W kommer den att ta CsGo ja/nej

Visa signatur

Processor:AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core ( stock cooler )
Ram minne: Crucial 8GB 1600Mhz Ballistix Sport
Moderkort: MSI 970 GAMING ATX med Audio boost & killer lagg
Grafikkort: MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
600 watts nätaggregat

Permalänk
Medlem

Du har bara inte missat att göra en korrekt config? Vad jag vet brukar den hamna på 100-200 fps ifall du inte pillar på något annat än de settings som finns i spelet. Kan ju titta på en guide i stil med denna: https://www.chase.cc/blog/2014/01/csgo-fps-config/

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Kolla grader och användning medans du spelar.
Dock så är inte den processorn så bra..
Jag fick boost i Cs Go när jag överklockade min I5a och din processor har inte så bra prestanda per kärna.

Skrivet av juniorjesper:

Och vad "behöver" man enligt dig då? Min dator i sign får kämpa med Cs Go.
8320 processorn är verkligen inget att hänga i granen då en Pentium G3258 presterar ungefär likadant om inte bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=KEEuXQf29Z4

Edit: Läste nu att du har 10% använding ingame och det tror jag inte alls på.
Du ska mäta användningen medans du spelar och inte bara i huvudmenyn eller nedtabbat.

Låg genomsnitt på 170 fps med bra flytt med min gamla 7850.
Ligger på 240-300 fps nu med mitt R9 280x.

Denna processor duger utmärkt till CS:GO.

Många här underskattar och kritiserar verkligen dessa processorer.
Visst Intel är ju bättre på många plan men tycker ändå synd om AMD som får utstå all dess kritik, så dåliga är dom inte som vissa påstår.

Permalänk
Medlem

Eh okej men om du nu säger att min Processor fungerar till CsGo vad är felet varför slaskar spelet så mycket? Mitt grafikkort kan det väl inte vara?

Skrivet av Range:

Låg genomsnitt på 170 fps med bra flytt med min gamla 7850.
Ligger på 240-300 fps nu med mitt R9 280x.

Denna processor duger utmärkt till CS:GO.

Många här underskattar och kritiserar verkligen dessa processorer.
Visst Intel är ju bättre på många plan men tycker ändå synd om AMD som får utstå all dess kritik, så dåliga är dom inte som vissa påstår.

Visa signatur

Processor:AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core ( stock cooler )
Ram minne: Crucial 8GB 1600Mhz Ballistix Sport
Moderkort: MSI 970 GAMING ATX med Audio boost & killer lagg
Grafikkort: MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
600 watts nätaggregat

Permalänk
Skrivet av kwame:

Du snackar om 60 Hz vs 100/144 Hz, självklart är det en enorm skillnad.
Vi snackar om 60 fps vs 60+ fps på en 60 Hz skärm.

Kör du 60FPS på en 60Hz skärm är det en pina, kör du 120FPS+ på en 60Hz skärm känns spelet bättre. inget som jag kan dra fram i siffror men det är något man känner!

Man ser väll ingen direkt skillnad men spelet känns rappare. känns inte som att trampa vatten. Tror nog alla CS spelare kan relatera till det. Finns ju en anledning till att folk kör på låga inställningar för att få upp FPSn!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av goofy007:

Eh okej men om du nu säger att min Processor fungerar till CsGo vad är felet varför slaskar spelet så mycket? Mitt grafikkort kan det väl inte vara?

Kan bero på mycket.
Vad har du för temp både grafikkort och cpu?

För FX är gränsen:
Cpu temp max 72
Core temp max 62

Ser också att du kör med stockkylaren, det är inget att rekommendera
Jag låg på smärtgränsen med den.

Har du uppdaterat bios?

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte uppdaterat bios som sagt fick hjälp med att installera drivers och allt det för jag inte var säker på hur man gjorde men hur uppdaterar jag bios? Enligt CPUID hwmonitor är det 21 C (70 F)

Skrivet av Range:

Kan bero på mycket.
Vad har du för temp både grafikkort och cpu?

För FX är gränsen:
Cpu temp max 72
Core temp max 62

Ser också att du kör med stockkylaren, det är inget att rekommendera
Jag låg på smärtgränsen med den.

Har du uppdaterat bios?

Visa signatur

Processor:AMD FX 8320 3.5 GHz 8 core ( stock cooler )
Ram minne: Crucial 8GB 1600Mhz Ballistix Sport
Moderkort: MSI 970 GAMING ATX med Audio boost & killer lagg
Grafikkort: MSI Radeon R9 270X 2GB GAMING
600 watts nätaggregat