Pris för begagnat FX-6300 + GA-970A-DS3P

Permalänk

Pris för begagnat FX-6300 + GA-970A-DS3P

Hej! Tänkte uppgradera till Intel, och då undrar jag hur mycket jag kan sälja min AMD FX-6300 och Gigabyte GA-970A-DS3P för. Nytt kostade det runt 1700,kostar ungefär lika mycket nu. Det är använt i ca 1år, och moderkortet har 2 års garanti kvar, processorn vet jag inte, men jag antar att det är lika mycket. Så ungefär hur mycket tror ni att man skulle kunna sälja det här för. Har låda och kvitto kvar.

Permalänk
Medlem

50% av värdet säger dom väl på ett år ungefär men andra får gärna rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Jag köpte en beg 8350 för 800kr för några månader sedan och ett nytt moderkort för 650kr så 1000kr kanske ditt kan vara värt om du har tur. Beror ju lite på om rätt person ser din annons och vart du lägger ut den. På sweclockers vill folk betala 40% av nypris när kartongen öppnats. ( i alla fall. Om man går på annons kommentarerna )

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Gyhlen:

50% av värdet säger dom väl på ett år ungefär men andra får gärna rätta mig om jag har fel.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag köpte en beg 8350 för 800kr för några månader sedan och ett nytt moderkort för 650kr så 1000kr kanske ditt kan vara värt om du har tur. Beror ju lite på om rätt person ser din annons och vart du lägger ut den. På sweclockers vill folk betala 40% av nypris när kartongen öppnats. ( i alla fall. Om man går på annons kommentarerna )

Jag hoppas väl då på cirka 1000. Var tror ni är bäst att lägga ut annonsen, Blocket eller swec?

Permalänk
Medlem

Håller med om att ca 50% av nypris efter ett år är ett bra riktvärde. Är det i bra skick så borde du få ca 700-900:- för de som en bundle.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Skrivet av GeekySole9354:

Jag hoppas väl då på cirka 1000. Var tror ni är bäst att lägga ut annonsen, Blocket eller swec?

Tradera. Där är dessutom folk generelllt villiga att betala mer än 50%. Skriv dessutom att sakerna är trasiga i rubriken, så kommer du att få sjukt många bud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekySole9354:

Jag hoppas väl då på cirka 1000. Var tror ni är bäst att lägga ut annonsen, Blocket eller swec?

Testa tradera där lyckades jag få 130kr mer än vad jag betalade när jag sålde en 3.5 år gammal miniräknare. På sweclockers får du nog minst pengar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Obligatorisk:

Tradera. Där är dessutom folk generelllt villiga att betala mer än 50%. Skriv dessutom att sakerna är trasiga i rubriken, så kommer du att få sjukt många bud.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Testa tradera där lyckades jag få 130kr mer än vad jag betalade när jag sålde en 3.5 år gammal miniräknare. På sweclockers får du nog minst pengar.

Ok, tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Testa tradera där lyckades jag få 130kr mer än vad jag betalade när jag sålde en 3.5 år gammal miniräknare. På sweclockers får du nog minst pengar.

För länge sedan när jag uppgraderade från Athlon XP till Athlon 64 så sålde jag de gamla delarna på Tradera. Jag fick då MER pengar tillbaka än vad jag lagt ut för de nya sakerna. Jag tjänade alltså pengar på att skaffa en ny, bättre dator. Folk är ju helt sjuka på Tradera.