Permalänk

Film från datorn till tvn?

Går det att se filmer man har på datorn på tvn?
förutsatt att man inte bränner dom på dvd
måste man ha tv kort eller räcker det med s-video?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Hedersmedlem

Räcker givetvis med tv-utgång. I ditt fall har du s-video som tv-utgång. Enda kravet är väl att tv:n stöder s-video :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Räcker givetvis med tv-utgång. I ditt fall har du s-video som tv-utgång. Enda kravet är väl att tv:n stöder s-video :).

Eller en SCART/S-Vhs adapter

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

Eller en SCART/S-Vhs adapter

Kan fortfarande blir problem med svartvit bild, som upplysning :).

Permalänk
Medlem

Ja, möjligt om man har en TV som är 30 år gammal...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus

Kan fortfarande blir problem med svartvit bild, som upplysning :).

det är inget problem direkt eftersom man bara ställer in vad man kör för slags kabel så blir det färg.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sajfer

det är inget problem direkt eftersom man bara ställer in vad man kör för slags kabel så blir det färg.

Du menar att man ställer inte detta på datorn eller TV? På datorn finns inte ens den intsällningen för alla grafikkort så kan bli liiite svårt om det är på datorn :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Ja, möjligt om man har en TV som är 30 år gammal...

Blev svartvitt på en Panasonic som inte direkt var jättegammal. (~5 år), skoooomt.

Permalänk
Medlem

Att det blir svartvitt beror på att TV:n får en NTSC-signal af grafikkortet. Ställ om till PAL-B så blir det bra.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Att det blir svartvitt beror på att TV:n får en NTSC-signal af grafikkortet. Ställ om till PAL-B så blir det bra.

Testade på PAL och NTSC, enda inställningarna som finns på mitt Savage-kort för tv-ut tror jag. Problemet uppstår alltså vid användning av s-video/scart converter.

F.ö klara väl de flesta nya tv's NTSC? Iaf. dem vi har :).

Permalänk
Medlem

Det är såna här frågor som får mig att vilja hitta ett lite mer moget forum än SweClockers. Jag menar, SweClockers är t.o.m. länkat från dator-forumen på LunarStorm. =/

Inget illa menat mot tråd-skaparen!

Permalänk
Medlem

Eller så skaffar du en tv med VGA-port...

Förresten så är jag väl inte nyregistrerad? hehe

Permalänk
Medlem

Eller så bygger du ihop en S-Videp till Komposit-adapter för under 100 kr. Då kan du köra S-Video fram till TVn och där det blir komposit.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE