Behöver köpråd* Speldator - Förbättringar, onödiga komponenter samt tips osv
Hej!
Jag har tänkt köpa en ny framtidssäker spel dator som håller i längden. Jag har en rätt så hög budget då jag verkligen vill få något riktigt bra som håller i flera år (15-20 tusen kr), det lutar mest åt 20 tusen kronor. Jag har redan frågat om tips osv och slutligen fått ihop en rätt så schyst dator med bra komponenter: http://www.inet.se/kundvagn/visa/8104559/2015-06-20 (bortse från datorskärm). Dock är den ganska dyr och säkerligen lite onödigt dyr med tanke på vad jag använder datorn till osv... Därför behöver jag er hjälp angående om komponenterna passar varandra, finns det bättre/prisvärdare eller onödiga komponenter jag kan tänka på/byta ut. Är fläkten bra och tyst? osv...
Datorskärmen finns i köplistan och är med 144hz. Jag spelar främst CSGO, använder photoshop, men har tänkt börja spela mer krävande spel också. Behöver ni mer information så skriv gärna nedanför!
All hjälp, feedback och tips är jag oerhört tacksam för! Tack på förhand.
@reservdelen: det kommer ju en ny intel processor i Augusti varför inte vänta på den? (socket 1151)
Framtid säkert blir det ju aldrig men 1150 är en ganska gammal plattform nån ny processor kommer således inte.
Amd fury som är vattenkyld är ju i startgroparna också..
lägger du så mycket pengar så kan du ta det senaste "top notch"