Microsoft rullar ut Windows 10 till föranmälda uppgraderare

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du kan inte göra clean install vid uppgraderingstillfället. Däremot kan du göra en reset efter att du har uppgraderat och då få en ren installation. Det är en ny funktion som finns i Windows 8/8.1 och 10.

Skickades från m.sweclockers.com

Guld, då gör jag så. Tack!

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Det kanske kan ta några dagar innan man "står på tur" till nerladdning då.

Permalänk

Någon som fått nån info om hurvida din version av win7 (OEM, RETAIL) kommer följa med uppgraderingen till win 10?

Om du har en retail version av win 7 så kommer även den uppgraderade versionen till win 10 att bli en retail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Vet inte om jag känner så spänd och laddad utan känns mer ..yay windows 8 med startmeny och undra hur många problem uppdateringen kommer ställa till med

Inte kan det ställa till mer än Windows 8 gjorde. Jag tycker att Windows 10 är för Windows 8 vad Windows 7 var för Vista, dvs det är vad Windows 8 borde varit. Och kör man desktop så känns det som ett desktop-OS igen. Inte något jävla telletubbies legoland som 8:an var... Men så kan jag ju förståss ropa hej innan björnen rott fan i land eller vad det heter. Vi får se hur det går men jag tar risken!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du kan uppgradera om du har 1GB ledigt på hårddisken eller mer. Du kan bli uppmanad att stoppa in ett USB-minne för att använda det som temporär lagringsplats under installationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Najs. Vet du om jag kommer få mer ledigt utrymme efter installation? De kanske har slimmat ner Windows 10?

Permalänk
Medlem

@Mansion: va jag vet så blir din gamla nykel till win10 vid uppdatering

Permalänk
Medlem

Jag har $Windows.~BT-mappen men den är bara på 140 MB. Själva installationen har inte laddats ner tydligen? På min mammas dator har installationen laddats ner. Kan även tillägga att jag var tvungen att köra ett script för att få uppgradera till Windows 10-ikonen medan den dök upp automatiskt på min mammas dator.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tino:

Najs. Vet du om jag kommer få mer ledigt utrymme efter installation? De kanske har slimmat ner Windows 10?

Ja Windows 10 använder i vissa fall ~7GB mindre diskutrymme efter installation, beroende på datormodell.. hårdvarukonfiguration m.m. Windows 10 sparar dessutom din gamla Windows-installation så du kan behöva ta bort den för att få tillbaka allt utrymme plus lite till. Anledningen till att man sparar din gamla Windows-installation är så att du ska kunna backa tillbaka till den när du vill, av vilken anledning som helst.

Du kan läsa mer här om du vill: http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/03/16/how-windo...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange43:

Det var ju en jäkla fps boost.:)
Ska bli intressant detta .;)

Min gissning är att fps´n ökar rejält p.g.a att det är spelet dom hittat som trådar absolut sämst och med dx 12 kan mer av cpu´n användas och man får mer fps ..bara gissning annars skulle det aldrig vara så bra fps skillnad

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sprawler:

Ja allt lär försvinna, men om du har två hårddiskar kan du kanske lägga allt viktigt på den ena disken och sedan koppla ur den? Så tänkte jag göra så jag hoppas det funkar.

Inget kommer ju nog försvinna,Blir ju nog bara som en vanlig servicepack update.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Min gissning är att fps´n ökar rejält p.g.a att det är spelet dom hittat som trådar absolut sämst och med dx 12 kan mer av cpu´n användas och man får mer fps ..bara gissning annars skulle det aldrig vara så bra fps skillnad

Fast Project Cars har inte stöd för DX12 så det ska väl inte göra någon skillnad?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_vasagos:

Dock är filmen inspelad med DX11 på både Windows 8.1 och 10. Så det har inget med DX12 att göra... vi har mer att vänta.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Även jag har $Windows.~BT mappen och den ligger 3,71GB

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Om man köper en PC med förinstallerat W8.1 idag, t.ex. denna http://www.mediamarkt.se/mcs/product/_HP-110-516NOM,90952,510...

Kommer den att vara uppgraderingsbar?

Permalänk
Avstängd

Hur börjar jag tanka ner i förväg då?

Permalänk
Medlem

Det ska bli trevligt med Win10, väntar dock några dagar och ser hur smidigt folk upplever övergången, hoppas även på litet antal barnsjukdomar. Känslan är att det kommer vara precis så bra som man hoppades på, vi får se

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerP:

Om man köper en PC med förinstallerat W8.1 idag, t.ex. denna http://www.mediamarkt.se/mcs/product/_HP-110-516NOM,90952,510...

Kommer den att vara uppgraderingsbar?

Ja.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Hur börjar jag tanka ner i förväg då?

Det sker automatiskt om du reserverat Win 10.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag använder classic shell men har ändå fått ikonen och är klar för uppdatering.

Bra att veta! Får helt enkelt vänta tio dagar tills jag kan starta om den några gånger då

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker att Windows 10 är för Windows 8 vad Windows 7 var för Vista, dvs det är vad Windows 8 borde varit.

Windows 8 var aldrig i närheten av så dåligt som Vista var vid launch, och 8.1 är i mitt tycke det bästa Windows hittills. Tills imorgon kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej, det ska man inte kunna. Var har du läst det?

Oj fel ord, ladda ner menade jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag har $Windows.~BT-mappen men den är bara på 140 MB. Själva installationen har inte laddats ner tydligen? På min mammas dator har installationen laddats ner. Kan även tillägga att jag var tvungen att köra ett script för att få uppgradera till Windows 10-ikonen medan den dök upp automatiskt på min mammas dator.

Samma här, 140mb.
Min ikon syns men har sett fler kommentarer angående att de inte ser windows 10 ikonen.
Du bör kanske va lite snäll o dela ditt script med vårt community?

Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Samma här, 140mb.
Min ikon syns men har sett fler kommentarer angående att de inte ser windows 10 ikonen.
Du bör kanske va lite snäll o dela ditt script med vårt community?

Kolla här
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-w...

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Även jag har $Windows.~BT mappen och den ligger 3,71GB

Går det att klicka på exe filen o köra update manuellt?

Permalänk
Avstängd

Jeg har OEM lisensen til Win 7 Pro og har så langt ikke blitt bedt om å oppgradere inne i selve Windows. Det er visst en egen oppdatering som mange allerede har fått, som får Windows klienter til å mase om slikt.

Permalänk
Medlem

Let the shitfest begin. Windows 10 är inte i närheten klar för full release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Borde vara C:\Windows\SoftwareDistribution\Download om det räknas som en uppdatering.

Har inte 3GB ledigt i systempartitionen - så hur kan jag ange att den skall läggas i en annan partition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Går det att klicka på exe filen o köra update manuellt?

Ja men detta kommer bara upp när man klickar på installera

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Inte kan det ställa till mer än Windows 8 gjorde. Jag tycker att Windows 10 är för Windows 8 vad Windows 7 var för Vista, dvs det är vad Windows 8 borde varit. Och kör man desktop så känns det som ett desktop-OS igen. Inte något jävla telletubbies legoland som 8:an var... Men så kan jag ju förståss ropa hej innan björnen rott fan i land eller vad det heter. Vi får se hur det går men jag tar risken!

Jag hade mest problem från vista till 7an avinstallera 7an 3-4 gånger och körde vista men efter någon månad funkade 7an ok .... hoppade på 8an sent med sp1 så det var en smidig övergång förutom det tog 127 försök att registrera det ...jag tror med 10an är bättre och hoppar på tåget för haha telletubbies legoland "metro" är största problemet med 8an

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Såg att jag hade fått en komplett installationsprogram-struktur under den där $Windows.~BT katalogen...

Någon som vet om det är vid midnatt svensk tid (alltså tidszonsberoende) som spärren släpps? Eller kör MS en enda global tidpunkt och när är den i så fall?

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD