Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Project Zero kommer förbokas så fort det finns tillgängligt.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Blewris:

@tyvar1: Project Zero kommer förbokas så fort det finns tillgängligt.

finns redan att förboka:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/219830-pro...

Finns bara en version av spelet och det är limited edition.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Ja juste den har jag redan bokad. Lär vara samma som ändras till Limited. Priset höjs väl antagligen också.

Permalänk
Medlem

Händer det något kul med Wii U? Några nya spel på g? Gamecube eller Wii-titlar som släppts på Eshop nyligen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Händer det något kul med Wii U? Några nya spel på g? Gamecube eller Wii-titlar som släppts på Eshop nyligen?

Yoshis Woolly World i juni, i veckan har Xenoblade Chronicles släppts på Wii Us eShop. Närmaste spel jag själv håller koll på är Xenoblade Chronicles X men det är ju först i slutet av året samtidigt.

Mer har säkert hänt men jag har inte haft så stor koll på eventuella mindre titlar och sådant.

Permalänk

Splatoon är det som gäller nu. mest sålda spelet efter mariokart8. fett skojj. ny uppdatering igår.

Annars är det "mariomaker" som står på tur att släppas, samt några roliga indiespel under tidiga hösten.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det går att få N64 spel att köras i fullskärm? Jag har en 4:3 tjock tv men N64 spel verkar tro jag har en widescreen tv för spelen blir en liten fyrkant i mitten istället för att fylla ut skärmen. Det här problemet har jag inte med SNES och Wii spel...

Permalänk
Medlem

Får man nått för WiiU om man säljer dem idag?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Är det någon som vet om det går att få N64 spel att köras i fullskärm? Jag har en 4:3 tjock tv men N64 spel verkar tro jag har en widescreen tv för spelen blir en liten fyrkant i mitten istället för att fylla ut skärmen. Det här problemet har jag inte med SNES och Wii spel...

Gå in i video settings och ändra till 16:9. Av nån anledning så får man borders när man kör 4:3.

Permalänk
Skrivet av Blewris:

Gå in i video settings och ändra till 16:9. Av nån anledning så får man borders när man kör 4:3.

Video settings på tvn eller Wii U?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lyckades äntligen bli av med Thompson-routern som Telia skickar ut till sina kunder. Det var inte speciellt svårt som jag trodde. Jag kör nu med en Asus RT-n66u och en Tilgin-adapter för bredbandstelefonin. Fungerar utmärkt!

Ett hett tips åt er alla som sitter med Thompson bryggad som icke bryggad, så jäkla skönt att bli av med det där skräpet en gång för alla!

Edit: Aj aj, stötte på problem med att det inte gick att få inkommande samtal via VOIP-adaptern. Löstes med att öppna ett par portar:
RTP audio: 16384:32767 UDP
SIP signaling: 5060:5070 UDP

Om VOIP-adaptern har statiskt ip (som den har om den körs via telia) så behövs även "SIP Passthrough" stängas av.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Gå in i video settings och ändra till 16:9. Av nån anledning så får man borders när man kör 4:3.

Blir ändå black bars och bilden blev mer utsträckt. Dock fick jag precis en hd tv så det är inget problem längre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Splatoon med HUE och lightpack på samma gång! nice feeling!

Splatoon immersion wiiu

Tack vare ett capturecard (avermedia live portable) funkar det fint med lite flashigt och färgstarkt

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Konsolgrävare

Hnm kanske är något att införskaffa sig

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Givet köp

Permalänk
Konsolgrävare

ojaaa!
Här är en officiell link https://www.youtube.com/watch?v=69p_yJQyQtc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Då blev även jag med Wii U!

Köpte en beggad idag. Wii U Premium med Super Mario Bros. Till detta 2 pirat wii-motes med nunchukcs, sams Windwaker HD. Allt för 2000kr. Jag är rätt nöjd ändå, då det var just dom två spelen jag ville ha.

Jag hållet på att återställer och uppdatera och överför gamla Wii-inställningar och måste säga att jag är riktigt impad av Wii-paden!

Nu när jag är nybliven ägare, är det något speciellt jag bör köpa till? Några bra spel som jag bara måste ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Då blev även jag med Wii U!

Köpte en beggad idag. Wii U Premium med Super Mario Bros. Till detta 2 pirat wii-motes med nunchukcs, sams Windwaker HD. Allt för 2000kr. Jag är rätt nöjd ändå, då det var just dom två spelen jag ville ha.

Jag hållet på att återställer och uppdatera och överför gamla Wii-inställningar och måste säga att jag är riktigt impad av Wii-paden!

Nu när jag är nybliven ägare, är det något speciellt jag bör köpa till? Några bra spel som jag bara måste ha?

3 spel
Super Mario 3D World
Mario Kart 8
Super Smash Bros

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Då blev även jag med Wii U!

Köpte en beggad idag. Wii U Premium med Super Mario Bros. Till detta 2 pirat wii-motes med nunchukcs, sams Windwaker HD. Allt för 2000kr. Jag är rätt nöjd ändå, då det var just dom två spelen jag ville ha.

Jag hållet på att återställer och uppdatera och överför gamla Wii-inställningar och måste säga att jag är riktigt impad av Wii-paden!

Nu när jag är nybliven ägare, är det något speciellt jag bör köpa till? Några bra spel som jag bara måste ha?

Mario Kart 8
Yoshis Wolly World
Pikmin 3
Rayman
Affordable Space Adventures
Splatoon

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv

Hehe, känns som ni nämnt de viktigaste titlarna redan och jag instämmer mer eller mindre med samtliga dessa. Bayonetta 2 (alternativt den bundlade utgåvan med både första och andra spelet) kan också vara värd en titt, ska finnas demo på dessa i eShop.

Jag skulle vilja föreslå Super Mario Galaxy 2, Metroid Prime Trilogy och Xenoblade Chronicles i eShop om du gillar JRPG. Det är Wii Virtual Console-titlar och använder Wii-mote + nunchuck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

3 spel
Super Mario 3D World
Mario Kart 8
Super Smash Bros

Jag har lirat riktigt mycket Smash till N64! Jag köpte det även till Wii, men gillade inte kontrollerna. Bör man en Pro Controller om man har Wii U? Det känns lite så iaf....

Överlag så var Wii remote och nunchuk inte min grej alls. New Mario Bros är det jag har spelat absolut mest!

Permalänk
Medlem

@anon5930: som sagt jag gillar inte spel som spelas med wii-mote och nunchuk alls. Det går fett bort. Ska kolla in Bayonetta dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@anders190: som sagt jag gillar inte spel som spelas med wii-mote och nunchuk alls. Det går fett bort. Ska kolla in Bayonetta dock.

Bundlen är ett måste, får inte missa första spelet. Wonderful 101 är värt att kolla upp också.

Och om du gillar NSMBU så köp Ligi U när du är klar med det. Klockren DLC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av biorrith:

@anders190: som sagt jag gillar inte spel som spelas med wii-mote och nunchuk alls. Det går fett bort. Ska kolla in Bayonetta dock.

Då går Super Mario Galaxy 2 och Metroid Prime Trilogy bort. Xenoblade Chronicles stödjer dock vanlig kontroll men jag är lite osäker på hur det ligger till med eShop-utgåvan av spelet. Samtidigt har du ju en hel del titlar att titta närmare på redan.

Permalänk
Medlem

Eshop versionen av Xenoblade stödjer gamepaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Då blev även jag med Wii U!

Köpte en beggad idag. Wii U Premium med Super Mario Bros. Till detta 2 pirat wii-motes med nunchukcs, sams Windwaker HD. Allt för 2000kr. Jag är rätt nöjd ändå, då det var just dom två spelen jag ville ha.

Jag hållet på att återställer och uppdatera och överför gamla Wii-inställningar och måste säga att jag är riktigt impad av Wii-paden!

Nu när jag är nybliven ägare, är det något speciellt jag bör köpa till? Några bra spel som jag bara måste ha?

Captain Toad Treasure Tracker - lite kort, men väldigt roligt och mysigt
Mario Kart 8 - mycket att göra i det, alltid kul, fint, snabbt, bra musik. Perfekta spelet helt enkelt.
Super Mario 3D World - inte klarat ut det än (kommit ungefär halvvägs), men detta är ett riktigt bra 3D Mario. banorna är lagom långa, lagom mycket hemligheter/collectibles att hitta, känns bra helt enkelt.

Det är väl mina favoriter till Wii U, förutom Wind Waker då som du redan hade. Om du bara får välja ett, ta Mario Kart.

Visa signatur

MBP 16", Apple M3 Max, 48 GB RAM
13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Inaktiv

Personligen hade jag uppskattat om Nintendo kunde lansera något motsvarande Rare Replay som lanserades under hösten till Xbox One. Som ägare av både konsollen och själva spelet måste jag säga att det är galet mycket värde om man ser till allt som ingår i spelet.

Det finns inget som egentligen hindrar Nintendo att göra något liknande, Wii U klarar trots allt av Virtual Console för alla konsoller utom 3DS och Gamecube (även om Gamecube inofficiellt fungerar via softmoddar och Wii-läget). Jag hade inte tackat nej till en utgåva där man plockar in något spel per generation/konsol som varit signifikant från NES ända till Wii, kanske till och med Wii U. Wii Us skulle flyga ur hyllorna.

Skrivet av TraxMate:

Eshop versionen av Xenoblade stödjer gamepaden.

Nice!