21:9 1440p monitor - ingen kontakt

Permalänk
Medlem

21:9 1440p monitor - ingen kontakt

Satte precis upp min nya Samsung s34e790c och jag får ingen video via min PC.

Sladden är DisplayPort till DVI, OS w10 och gpu GTX570 med senaste mjukvara.

Displayport>miniDP funkar till min MacBook, så det är inte skärmen det är fel på.

Vad kan problemet vara?

HDMI stödjer ju inte upplösningen, så jag vet inte vad jag ska köra för sladd när grafikkortet har DVI.

Permalänk
Medlem

Skärmen du har skaffat kör 3440x1440 men 570 kan bara leverera maximalt 2560x1600 som digitalupplösning. Se mer http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-570/...

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

Skärmen du har skaffat kör 3440x1440 men 570 kan bara leverera maximalt 2560x1600 som digitalupplösning. Se mer http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-570/...

bildskärmen borde fortfarande kunna visa bilden även fast upplösningen inte stämmer.

tänkte mest om DVI porten på 570 är analog??? eller om den helt enkelt inte stödjer den typen av adapter kabel?? (lite långsökt kanske)

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Uttaget måste vara Dual Mode för att kunna konverteras till DVI/HDMI.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Referenskorten har två Dual DVI så en kabel DUAL DVI till DP borde ge bild men inte till full upplösning.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Uttaget måste vara Dual Mode för att kunna konverteras till DVI/HDMI.

det är från DVI till DP som han vill konvertera, va det vad du menade? att DVI porten ska vara dual mode?

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Sorry, uttryckte mig lite klent. DVI-D Dual link till DP och verkar vara mer eller mindre omöjligt att få tag i tyvärr.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

det är från DVI till DP som han vill konvertera, va det vad du menade? att DVI porten ska vara dual mode?

Det förklarar det ännu mer, läste det som tvärtom, då måste skärmens DP port vara Dual Mode vilket jag kan nästan garantera att den inte är. Sladden är endast tänkt för DP++ (DualMode) -> DVI-D, inte tvärt om då inputs extremt sällan har DP++.

Helt enkelt, TS behöver ett nytt grafikkort för att driva skärmen i dess fulla potential.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@CROE: Har inte ditt grafikkort displayport utgång?? jag googlade lite och det verkar som om i princip alla GTX 570 har DP utgång, isåfall ska du självklart använda den.

(den ser ut som en sne HDMI)

EDIT: hittade några bilder på referens GTX 570 som faktiskt var utan DP port, kanske det som du har??

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det med Samsung skärmen men en teoretisk variant är att kör DVI till HDMI X2 då skärmen har två HDMI in och få två skärmar i Windows då skärmen stödjer PbP Picture by Picture vilket beskrivs i den engelska manualen på sidan 42

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:
Skrivet av philipborg:
Skrivet av p_stman:

Mitt 570 har 2 DVI och en MiniHDMI, och jag har nu insett att jag behöver ny GPU för att driva skärmen. Tack för hjälpen.

Har ni tips på ett billigt begagnad grafikkort som klarar att driva denna skärm? Jag spelar CSGO, Civ 5 och Cities Skyline främst, annars mest surf och jobb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Har ni tips på ett billigt begagnad grafikkort som klarar att driva denna skärm? Jag spelar CSGO, Civ 5 och Cities Skyline främst, annars mest surf och jobb.

Beror på vad du har för nätaggregat men 7950/7970/280/280x brukar gå för rätt så schyssta pris och stödjer det. Prestandan är bättre än Gtx 680 2GB. Nvidia kort brukar ha högre andrahands pris vilket gör att dem oftast inte är lika löna att köpa. Vill du ha mer prestanda är 290 riktigt trevligt, så länge du inte köper stock kylare.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.