Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@anders190: som sagt jag gillar inte spel som spelas med wii-mote och nunchuk alls. Det går fett bort. Ska kolla in Bayonetta dock.

Det är synd, för det finns en del Wii spel som alla borde spela, bl.a Zelda Skywards Sword och Rabbids Go Home. Du tror inte att det bara är en vanesak?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Captain Toad Treasure Tracker - lite kort, men väldigt roligt och mysigt
Mario Kart 8 - mycket att göra i det, alltid kul, fint, snabbt, bra musik. Perfekta spelet helt enkelt.
Super Mario 3D World - inte klarat ut det än (kommit ungefär halvvägs), men detta är ett riktigt bra 3D Mario. banorna är lagom långa, lagom mycket hemligheter/collectibles att hitta, känns bra helt enkelt.

Det är väl mina favoriter till Wii U, förutom Wind Waker då som du redan hade. Om du bara får välja ett, ta Mario Kart.

Mario 3D är helt klart mitt nästa köp!
Mariokart 8 är jag smått skeptisk till. Jag älskade Mariokart på N64, men på Wii avskydde jag det. Kändes sugit att spela med wii-mote och balansera.

Ska kolla in Captain Toad!

Permalänk
Medlem

@Hurtigbullen: jag har faktiskt Skyward Sword och spelade det över en timma utan att fånga mitt intresse. Twilight Princess tyckte jag om faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Kändes sugit att spela med wii-mote och balansera.

Därför spelar man med pro kontroll eller classic.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@Hurtigbullen: jag har faktiskt Skyward Sword och spelade det över en timma utan att fånga mitt intresse. Twilight Princess tyckte jag om faktiskt.

Lite tvärtom för mig, älskade Skywards Sword och försökte spela Twilight Princess efteråt, men det va nåt pipande mähä som irriterade skiten ur mig. Skulle gärna spela Windwaker HD, om det inte vore för dom bakvända kontrollerna. Jag klarar helt enkelt inte av dom.

Skrivet av biorrith:

Mariokart 8 är jag smått skeptisk till. Jag älskade Mariokart på N64, men på Wii avskydde jag det. Kändes sugit att spela med wii-mote och balansera.

Du behöver inte använda Wiimote, eller balansera med gamepadden för att spela MK8, spakarna funkar fint. Fast jag spelar det med WiiMote lite då och då

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

@Json_81: Jag tror jag ska införskaffa mig en sån där Pro Controller, den verkar riktigt nice. Synd att dom inte hade det till Wii, då hade dom nog konkurrerat mer med 360 och PS3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@Json_81: Jag tror jag ska införskaffa mig en sån där Pro Controller, den verkar riktigt nice. Synd att dom inte hade det till Wii, då hade dom nog konkurrerat mer med 360 och PS3.

Det fanns till Wii men var inte lika brett och långt ifrån alla spel hade stöd (men fortfarande många), men var perfekt till Monster Hunter Tri. Pro kontrollen till Wii kopplades i Wii-moten där nunchuk annars används.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@Json_81: Jag tror jag ska införskaffa mig en sån där Pro Controller, den verkar riktigt nice. Synd att dom inte hade det till Wii, då hade dom nog konkurrerat mer med 360 och PS3.

Finns Classic controller till Wii, synd att du inte kollade upp det förut. Gjorde Mario Kart Wii till ett helt annat spel, fördjävla bra.

"då hade dom nog konkurrerat mer med 360 och PS3" Wii sålde dock bra mycket mer än de två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@Json_81: Jag tror jag ska införskaffa mig en sån där Pro Controller, den verkar riktigt nice. Synd att dom inte hade det till Wii, då hade dom nog konkurrerat mer med 360 och PS3.

Skrivet av Blewris:

Finns Classic controller till Wii, synd att du inte kollade upp det förut. Gjorde Mario Kart Wii till ett helt annat spel, fördjävla bra.

"då hade dom nog konkurrerat mer med 360 och PS3" Wii sålde dock bra mycket mer än de två.

Precis, min classic kontroller var till Wii, ungefär som en snes-kontroll med playstation-spakar.
Gillar nästan den bättre än pro kontrollen.
Så grymt att man kan återanvända kontrollerna, har en pro-kontroll, 3 wii motes med två nunchucks och en classic utöver wii u paden då, blir lite slagsmål om vem som ska ha vad när det är 4-player game, men man slipper lägga 2k+ på kontroller.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@Blewris: Jag har en Classic Controller också ^^ Men dock bara en, och ska man spela 3st i tex Mariokart så blir det lite väl mycket pengar att lägga ut, så vi balanserade och tröttnade tyvärr.
Jag menade bara att hade man haft en "riktig" kontroll som Controller Pro är, så hade man kanske kunnat spela spel som CoD eller whatever på Wii som annars har ett rätt nishat spelutbud.

Det blir nog en Pro Controller till också. Splatoon ser ut som ett kul spel!

Permalänk
Medlem

@biorrith: Ah, jag hade 2 classic så två fick använda wii motes. Men vi körde med nunchuck så man slapp vicka iaf.

Pro Controller är riktigt värt. Splatoon behöver man dock Gamepaden till.

Kan även starkt rekommendera DKC Tropical Freeze. Hade skrivit med det när jag rekommendeade Bayo 1&2 och Wonderful 101 men jag antog att någon annan redan gjort det.

Permalänk

nu jäklar.!

imorgon släpps runbow!.! fått grymmebetyg!

nästa vecka MARIO MAKER betygen är legendariska )))))

boka helgen för ersjälva ^^

gamereactor 100/100 NL 10/10 osv. osv. osv.
http://n4g.com/news/1784956/super-mario-maker-review-gamereac...
http://n4g.com/news/1784414/review-super-mario-maker-nintendo...
svenska gamereactor 10/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför det inte går att kopiera över sparfilerna till SD kort i vissa Wii spel? Mario Kart Wii är ett ex. Vill kopiera över från mitt gamla Wii till Wii U, vet att det går med den där transfer appen men den tar ju bort att på Wii:et och det vill jag inte, vill bara ha över spartfilerna.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Inaktiv

Recensionerna på Super Mario Maker ser riktigt fina ut faktiskt. Blir nog inget köp för min del såvida inte Nintendo ger stöd för Yoshis Island-looken framöver. Har ändå för mycket spel att spela som det är i dagsläget.

Metacritic score 88: http://www.metacritic.com/game/wii-u/super-mario-maker

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Det jag har jobbat mig igenom 3st SSD och 5 andra diskar för att hitta en jag inte behöver Y-kabel till.
Antingen extern ström eller bara en kabel.
Speciellt när man har Wii U Gamcube-adapter och även Wii USB LAN-adapter.

Jo, jag har använt mig av USB-hub tidigare men uppdagade fördröjningar när man läste data från disk.

SKulle du kunna lista vilka du har provat som inte fungerar bra.

Jag är inne på att köpa den här.

http://cdon.se/hemelektronik/verbatim/verbatim-external-ssd-d...

Permalänk
Medlem

Tja ser ut som Pikmin 4 är på väg ( http://www.eurogamer.net/articles/2014-07-20-pikmin-4-in-deve... )

Tredje spelet var mitt favvo spel än så länge till Wii U så kan knappt vänta på denna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

110a"]
SKulle du kunna lista vilka du har provat som inte fungerar bra.

Jag är inne på att köpa den här.

http://cdon.se/hemelektronik/verbatim/verbatim-external-ssd-d...
[/quote]

Först kan jag nämna att alla små 2,5 tum externa SSD eller HDD fungerar. I värsta fall med Y-kabel.

Jag provade:
Intel X25-m SSD och en Samsung EVO 840 med externa kabinett (flera kabinett för att finna ett som drar minst).
Även hårddiskar som WD Red, WD Black, Seagate SSHD och vanlig WD MyBook (Green-disk i kabinett).

Alla fungerar såklart.

Det jag var ute efter specifikt var en enhet som kunde drivas på en USB-port och inte två.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Först kan jag nämna att alla små 2,5 tum externa SSD eller HDD fungerar. I värsta fall med Y-kabel.

Jag provade:
Intel X25-m SSD och en Samsung EVO 840 med externa kabinett (flera kabinett för att finna ett som drar minst).
Även hårddiskar som WD Red, WD Black, Seagate SSHD och vanlig WD MyBook (Green-disk i kabinett).

Alla fungerar såklart.

Det jag var ute efter specifikt var en enhet som kunde drivas på en USB-port och inte två.

Tack för ditt svar. Min tanke var också att använda en 2.5 tums hdd med endast en usb port.

Permalänk
Medlem

110a"]
Tack för ditt svar. Min tanke var också att använda en 2.5 tums hdd med endast en usb port.
[/quote]

USB3-specifikationen kan kräva mer ström än vad USB2-porten på Wii U kan leverera.

Ex. den jag har Transcend ESD400 TS256GESD400 256GB är specificerad att dra upp till 900mA vilket egentligen inte Wii U kan leverera.

256GB-versionen som jag har fungerar. Men 500GB versionen springer ibland iväg i för mycket och man får felmeddelande på sin Wii U.

Problemet är ju att man inte vet vad som går bra förrän man testat.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd

Super Mario Maker

Hej!

Låt höra nu vad folket på Sweclockers som testat Super Mario Maker för Wii U tycker om det?

Själv tycker jag att det är ett helt OK spel, om man gillar skapande, och såklart gillar Super Mario.
Det intressanta är just att kunna växla skin, och på så sätt få olika bossar, motståndare etc i spelen, olika miljöer mm.
Tra ju dock lite tid att komma igång tills man har alla olika byggdelar, så man kan bygga fritt och inte vara begränsad av de man startar med från början (De låses upp successivt ju mer man spelar i spelet).
Och ju mer man spelar ju mer låses upp, och ju mer komplicerade / större banor kan man göra, snart är allt upplåst

Så låt höra nu vad ni andra som testat Super Mario Maker tycker om det

http://www.gamereactor.se/recensioner/269513/Super+Mario+Make...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Konsolgrävare

Woho! Imorgon efter jobbet drar jag direkt till webhallen för att hämta upp Super Mario Maker 8 bit bundle!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Woho! Imorgon efter jobbet drar jag direkt till webhallen för att hämta upp Super Mario Maker 8 bit bundle!

Om du gillar Super Mario och skapande så kommer du nog inte bli besviken, går att "fördriva" en hel del timmar direkt när man börjar, nästan svårt att slita sig då man är inne i skapandet av miljöerna

Köpte du Super Mario Maker + Amiibo Bundle Limited Edition eller köpte du hela paketet med en Wii U med? (Wii U Basenhet Premium Pack Super Mario Maker Bundle).

Bara hem och stoppa i skivan och spela, och börja skapa. Riktigt kul spel om man gillar Super Mario och att skapa saker.
Har blivit en del timmar nu under kvällen med Super Mario Maker

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Har ni förresten hört talas om Pokémon Go? Kolla in detta: https://www.youtube.com/watch?v=2sj2iQyBTQs

Permalänk
Medlem

Tja efter man spelat Super Mario maker ett bra tag nu så kan jag bara säga att jag är rejält besviken på det.

Förstår inte alls dessa '10' i betyg som slungats ut, spelet saknar en hel del viktiga saker för att få det att hålla i längden, speciellt för oss som faktiskt vill spela banor. Men dagsläget som spelet är just nu så är det inget vidare gjort för det.

Man kan köra 8/16 random banor, enda man kan välja är svårighetsgrad som ser ut att enbart vara baserat på hur många som klarar banorna, man får banor slungade på en som inte riktigt passar ihop i en enda spelgång och får en riktig rejäl sörja, väldigt ofta får är man nästan tvungen att ge upp på grund av hur dåliga där är. Värst jag varit med om än så länge var 13 ggr innan jag lyckades få en bana som inte var baserat på gimickar. Tur nog så kan man genom att bara trycka - byta bana.

Utöver detta så kan man ju självklart använda deras 'browser'.... som är totalt värdelös på att hitta banor, man ser bara ett par, eller så kan man testa på de som aldrig blivit spelade än.... o.s.v.

Vad jag önskar de patchar in framöver är möjligheter för oss spelare att bygga ihop spel samlingar och våra egna världar där man kan spela igenom banorna och dela med sig av dom för att lättare kunna spela en bättre samman satt spelrunda.

Med det sagt så själva baneditorn så är den faktiskt ganska så hyfsad, jag önskade det fanns lite mer avancerade funktioner i den men tja man kan inte få allt. Det går att göra det mesta spelväg från de flesta mario spelen, vissa saker saknas men inte precis någon dealbreaker.

Men överlag hyfsat bra spel, speciellt om du gillar att göra banor och inte spela dom. Förhoppningsvis gör Nintendo något åt det framöver men just nu vill ni bara spela igenom kartor så vänta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Spelat Mario Maker ca 20 timmar hitills i helg, väldigt roligt tycker jag, både att göra banor (så länge man har inspiration) och spela andras banor. Låste precis upp det sista så har nu ännu mer möjligheter att testa med sub areas osv.

Här är några banor jag gjort om ni vill prova:

https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAACNUKFJn23dMw
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAAAtVHhnpBhMSA
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAACNUKFJmrjI2Q
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAACNUKFJmfmD6w
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAACNUKFJmZNuag
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAACNUKFJmAM6hw

Visa signatur

MBP 16", Apple M3 Max, 48 GB RAM
13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja efter man spelat Super Mario maker ett bra tag nu så kan jag bara säga att jag är rejält besviken på det.

...

Bra att veta, ville köpa Mario Maker för att spela andras banor, men om banorna är gimmicky och det finns inga möjligheter att bläddra bland top 20 eller liknande, är det kanske bättre att avstå just nu.

Browser låter lite som Smash Bros shared levels, om jag minns rätt kunde man inte ens sortera på popularitet eller betyg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olivia.m:

Bra att veta, ville köpa Mario Maker för att spela andras banor, men om banorna är gimmicky och det finns inga möjligheter att bläddra bland top 20 eller liknande, är det kanske bättre att avstå just nu.

Browser låter lite som Smash Bros shared levels, om jag minns rätt kunde man inte ens sortera på popularitet eller betyg.

Det går att se topprankade banor, eller nya med endast.

Sök på google på "mario maker course world" gå sedan in på bilder, eller youtube för att se hur det funkar.

Går utmärkt att välja det man vill.

Och ska man se till vilka spelet är riktat så är det ju främst till de som vill göra egna banor, och spela andras och få inspiration.

Vill man ha ett rent spela Mario spel så är Super Mario Maker inte spelet som är bäst lämpat, utan istället ex New Super Mario Bros, då det är riktat på spelare, inte de som vill göra egna banor.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv

Om man ser på andra Wii U-titlar från Nintendo så kan även denna titel utvecklas med tiden. Möjligheten att koppla ihop nivåer är en sån där sak som jag personligen förväntar mig att kommer i någon senare uppdatering. Mycket beror väl samtidigt på vad de som spelar spelet tycker och vill se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

spel så är Super Mario Maker inte spelet som är bäst lämpat, utan istället ex New Super Mario Bros, då det är riktat på spelare, inte de som vill göra egna banor.

Om något så är det här spelet en persons DRÖM för folk som gillar att spela Mario spel, problemet kvarstår dock att deras online browser är totalt horribelt dålig implementerat genom att det finns totalt 0 sök funktionalitet för kartor o.s.v.

Vist kan man googla runt, skriva in 20 siffrig kod för att spela igenom karta per karta men det är rejält jobbigt att göra i längden och något man tröttnar på efter ett par ggr.

Med det sagt så hoppas jag det kommer bli bättre framöver, de lyssnade i alla fall när det gällde Splatoon, men just nu är deras online implementation rejält dåligt för Super mario maker, Även dålig för att göra banor och finna inspiration då även med det vill man ha vettig sök.

Min original kommentar vart mer ett WTF till alla sidor som gav spelet 10/10 och inte ens nämner dessa problem. T.ex. http://www.gamereactor.se/recensioner/269513/Super+Mario+Make... som länkades innan i tråden.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Jag är väl inte ensam om att hoppas på en Zelda Maker nästa år då det är 30-årsjubileum även med detta spel. Skulle de kunna klämma ihop iallafall 2D-Zeldorna i ett liknande paket men även få till något sätt att göra ett eget quest med ihopkopplade rum och overworld så skulle jag verkligen nappa.

Zelda Classic och Graal Online var rätt nice på sin tid.