Permalänk
Medlem

Hitta moderkorts modellen

Hejsan!
Jag har installerat om datorn och dum som jag är inte letat upp skivan med drivrutinerna innan jag klickat på formatera om. Så nu har jag suttit i flera timmar och sökt runt på olika metoder att hitta vilka drivrutiner och jag har tillslut kommit fram till en lösning.

Jag har ingen vidare koll på vad jag har i burken men har lyckats klura ut att det är ett Gigabyte moderkort med en Intel processor så jag har hittat vart jag kan ladda ner drivrutinerna. men jag vet inte vilken modell det är på kortet.

Så om någon av er kan tipsa mig om vart jag kan hitta detta (förutom på lådan den kom i för den är borta) eller möjligtvis kan lista ut det själva så vore jag evigt tacksam!

Bild på moderkortet:

Tack på förhand!

TL;DR
Vet inte vad modellen på moderkortet är och har inga drivrutiner.
Behöver modellen för att ladda hem drivrutiner.
Gigabyte moderkort med Intel processor.

Permalänk
Medlem

Ta en titt i bios.
Gissar på Gigabyte H77-DS3H

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Hedersmedlem

Bör stå under pcie-porten om du tar bort grafikkortet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Står troligen bakom grafikkortet.
I annat fall, ladda hem cpu-z och släng över på ett usb om du inte hittar nätverket så kan du även där få fram vad det är för modell, men borde stå på moderkortet någonstans.

Visa signatur

[Intel core i7 5960X 3.0ghz] - [ ASUS X99-DELUXE] - [ 48 GB CORSAIR DDR4 DOMINATOR]- [Asus GTX 980TI SLI] - [Corsair AX1200I] - [Kingston Hyperx Predator 240GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Ta en titt i bios.
Gissar på Gigabyte H77-DS3H

Skrivet av alexander87:

Står troligen bakom grafikkortet.
I annat fall, ladda hem cpu-z och släng över på ett usb om du inte hittar nätverket så kan du även där få fram vad det är för modell, men borde stå på moderkortet någonstans.

tack så hjärtligt för hjälpen, har fått igång allting nu!