Går denna nyckel att uppgradera till w10?

Permalänk

Går denna nyckel att uppgradera till w10?

Hej! Hittade den här Windows 7 nyckeln på kinguin och började fundera på om den går att uppgradera till Windows 10? Blev ganska fundersam med tanke på att en Windows 10 nyckel på samma sida kostar nästan dubbelt så mycket. Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Går bra om det är en "laglig" nyckel.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

@xfade: Jah har faktist ingen aning om den är laglig eller inte, men det är en ganska känd sida så det borde väl vara lagligt?

Permalänk
Medlem

Det ska nog fungera

Ska nog köpa en själv

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Det ska väl gå även om nyckeln nu inte är laglig?

Permalänk
Skrivet av fermia:

Det ska nog fungera

Ska nog köpa en själv

Skrivet av XxANTOFFxX:

Det ska väl gå även om nyckeln nu inte är laglig?

Hur är det man gör för att uppgradera sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RatusDesigns:

Hur är det man gör för att uppgradera sen?

När jag gjorde det så fick jag en notis av windows efter ett tag att jag kunde reservera en kopia av w10 och sedan var det bara att vänta på att dom sa att den fanns tillgänglig.

Permalänk
Medlem

går att installera och uppgradera med olagliga nycklar tills efter ett par veckor när datorn laddar ner uppdateringar som kollar om det är genuint eller inte, har åkt dit för denna smällen innan när jag köpte något som var "för bra för att vara sant" och fick surt beställa mig en riktig nyckel från inet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RatusDesigns:

@xfade: Jah har faktist ingen aning om den är laglig eller inte, men det är en ganska känd sida så det borde väl vara lagligt?

I stort sett alla nycklar där får inte säljas enligt sina licensvillkor, det är Dreamspark-, volymlicensnycklar och liknande som inte får säljas vidare.

Det finns många trådar om detta i forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RatusDesigns:

Hur är det man gör för att uppgradera sen?

Installera win7 sen ta ner windows mediacreator tools för win 10 och kör igång

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

I stort sett alla nycklar där får inte säljas enligt sina licensvillkor, det är Dreamspark-, volymlicensnycklar och liknande som inte får säljas vidare.

Det finns många trådar om detta i forumet.

Stämmer inte, har fått ena nyckel jag köpte där verifierad av MS support själva att det är en korrekt vanlig retail nyckel och inte någon volym eller liknande.

Nog kan du ha otur, men om man köper från någon säljare som har bra rating ska det nog inte vara det minsta problem.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....