Logga in automatiskt efter sleep?

Permalänk
Medlem

Logga in automatiskt efter sleep?

Hej,

Har en Windows 10 platta med Windows 10 Home.
Har ett användarkonto utan lösenord (ej kopplat till Microsoft Live.com).
När jag startar datorn så loggar den in automatiskt.

Däremot när jag låser plattan så den går i sleep-mode så behöver jag först swipa bort låsskärmen, och sen även trycka på "Logga in". Det jag vill slippa är att trycka på "Logga in", dvs. endast swipa för att använda plattan.

Det knepiga är att det är inte varje gång jag behöver logga in, låser jag plattan och låser upp den ganska omgående så behöver jag inte trycka på Logga in utan endast swipa.

Har testat att ändra inställningen "Kör" "netplwiz" och kryssat ur "Användare måste ange användarnamn och lösenord för att använda denna dator".
Detta gör ingen skillnad, fungerar på precis samma sätt.

Även i Energialternativ är det urkryssat att Kräva användarnamn och lösenord.

Några idéer?

Tack!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i mitt inlägg så är denna inställning redan gjort i Energialternativ.
Ingen skillnad som sagt!

Permalänk

Tjena!

Gå in på regedit om de finns till plattan.

gå till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

ändra AutoAdminLogon till 1

Starta om.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockebq:

Som jag skrev i mitt inlägg så är denna inställning redan gjort i Energialternativ.
Ingen skillnad som sagt!

Ok, trodde inte det var samma sak.

Skrivet av Kriddezor:

Tjena!

Gå in på regedit om de finns till plattan.

gå till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

ändra AutoAdminLogon till 1

Starta om.

Fungerar inte det bara med det lokala adminkontot?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Skrivet av PointMan:

Ok, trodde inte det var samma sak.

Fungerar inte det bara med det lokala adminkontot?

Han har ett lokalt konto ej knutet till ett live konto som han beskrev.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriddezor:

Tjena!

Gå in på regedit om de finns till plattan.

gå till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

ändra AutoAdminLogon till 1

Starta om.

Fungerar inte. Detta är samma sak som att göra: Kör -> netplwiz -> Kryssa ur "Användare måste ange användarnamn och lösenord för att använda denna dator".

Jag behöver aldrig göra något när jag startar datorn, då loggar den in automatiskt utan att jag måste trycka på Logga in.
Men när jag har den låst (i viloläge) så måste jag först swipa bort låsskärmen, och sen trycka på Logga in (trots att jag inte har något lösenord).
Denna inställningen gör tyvärr ingen skillnad alls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockebq:

Fungerar inte. Detta är samma sak som att göra: Kör -> netplwiz -> Kryssa ur "Användare måste ange användarnamn och lösenord för att använda denna dator".

Jag behöver aldrig göra något när jag startar datorn, då loggar den in automatiskt utan att jag måste trycka på Logga in.
Men när jag har den låst (i viloläge) så måste jag först swipa bort låsskärmen, och sen trycka på Logga in (trots att jag inte har något lösenord).
Denna inställningen gör tyvärr ingen skillnad alls!

Kan det finnas någon lösning i den drop menyn? Nu är ju min låst då jag är på jobbet och inte hemma så kan inte kolla själv.

Visa signatur

Mini ITX bygget:Corsair 250D | Asus z97i-plus | i5 4690k | Asus GeForce GTX 1070 Dual OC | EVGA 750w G2 | Corsair 8GB LP | 500GB SSD
Gamla bygget: Fractal Design Define S | MSI p67 | i5 2500k | Sapphire tri-x r9 290 | Fractal design 650W integra M | Corsair dominator 6GB | 256GB SSD
Fraktfritt för Sweclockers på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindh:

http://i.imgur.com/RWIPFd7.png
http://i.imgur.com/OGHlv5D.png

Kan det finnas någon lösning i den drop menyn? Nu är ju min låst då jag är på jobbet och inte hemma så kan inte kolla själv.

Nej tyvärr, denna drop menyn finns inte när man inte har något lösenord.
Har testat att sätta lösenord och välja Kräv lösenord: "Aldrig", men det biter inte ändå, och jag tvingas skriva in lösenord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockebq:

Nej tyvärr, denna drop menyn finns inte när man inte har något lösenord.
Har testat att sätta lösenord och välja Kräv lösenord: "Aldrig", men det biter inte ändå, och jag tvingas skriva in lösenord.

Det sög ju :/

Visa signatur

Mini ITX bygget:Corsair 250D | Asus z97i-plus | i5 4690k | Asus GeForce GTX 1070 Dual OC | EVGA 750w G2 | Corsair 8GB LP | 500GB SSD
Gamla bygget: Fractal Design Define S | MSI p67 | i5 2500k | Sapphire tri-x r9 290 | Fractal design 650W integra M | Corsair dominator 6GB | 256GB SSD
Fraktfritt för Sweclockers på Inet

Permalänk
Medlem

Kolla om du hittar någon inställning under Lokal grupprincip för datorn som kanske fungerar.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB