Köpa Microsoft Surface Pro 4 /Surfacebook från USA?

Permalänk
Medlem

Köpa Microsoft Surface Pro 4 /Surfacebook från USA?

Hej!

Tänkte bara fråga en enkel snabb fråga som säkert flera av er kan.
Om man skulle köpa SurfacePro 4 eller SurfaceBook i USA nu när dem släpps, då borde det väl inte uppstå några problem att använda dem i Sverige som om man köpt dem i just Sverige?
Bortsett från tangentbordet då men den borde man väl kunna köpa i Sverige ist och använda på datorn, right? Skulle det finnas något annat som krockade eller krånglade?

Tacksam för alla svar
/Lilja

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Skulle väl möjligtvis vara om man får en 110v strömadapter men det är väl samma kontakt som Surface Pro 3 så det borde vara lätt fixat.

Permalänk
Avstängd

Enda problemet skulle kanske vara garantiförfaranden om något skulle bli vajsigt med produkten

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilja90:

Om man skulle köpa SurfacePro 4 eller SurfaceBook i USA nu när dem släpps

Skrivet av lilja90:

Bortsett från tangentbordet då men den borde man väl kunna köpa i Sverige

För Surface Pro 4 är det ju inga problem. Det är värre med Surface Book. Det är ju inte bara att byta tangentbord där tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magohl:

För Surface Pro 4 är det ju inga problem. Det är värre med Surface Book. Det är ju inte bara att byta tangentbord där tyvärr.

Men det gick väl att ta bort tangentbordet på Surface Book? Problemet är att man inte kan köpa ett svensk

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilja90:

Men det gick väl att ta bort tangentbordet på Surface Book? Problemet är att man inte kan köpa ett svensk

Visst, men tangentbordet innehåller mer än bara tangentbord, utan även batteri och grafikberäkningskrets om du har valt det. Att byta tangentbordsdelen kommer inte att kosta en tusenlapp, utan det skulle röra sig om 3-7tkr om den nu ens såldes seperat, vilket med högsta sannolikhet inte kommer att hända.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilja90:

Tangentbordet är i det här fallet inte bara ett tangentbord. Tyvärr lär det inte vara möjligt annat än som väldigt dyr reservdel oavsett tangentbordslayout.

Funderar själv på om det finns något sätt vänja sig vid att skriva svenska på ett US-tangentbord. Någon med ett bra tips?

Skulle haft ett US-tangentbord till min SP3 att "träna" på och ta ett beslut baserat på de erfarenheterna.... Någon med ett SP3 US tangentbord liggande som kan sälja, skänka eller låna ut får gärna höra av sig

Träna på SP3 US tangentbord
Permalänk
Medlem

Om du är en sådan som måste titta på tangenterna för att skriva så kommer du nog aldrig att fungera särskilt bra med ett amerikanskt tangentbord. Kan du skriva utan att öht. titta på tangenterna går det utmärkt eftersom tecknen inte spelar någon roll då, däremot är det lite småjobbigt med specialtangenter man inte minns utantill. Jag hör till kategori två men valde ändå bort amerikanskt tangentbord och köper Surface Pro 4 i staterna och svenskt tangentbord istället. Surface Pro 4 är dock bra prissatt i Sverige så efter skatt skiljer det inte mycket mer än ~1500 kr för i5:an med 256 gb och 8 gb ram.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Jag hör till kategori två men valde ändå bort amerikanskt tangentbord och köper Surface Pro 4 i staterna och svenskt tangentbord istället. Surface Pro 4 är dock bra prissatt i Sverige så efter skatt skiljer det inte mycket mer än ~1500 kr för i5:an med 256 gb och 8 gb ram.

Ok, tack för tipset. Jag får försöka få tag på ett US-tangentbord till min SP3 och testa under ett par dagar innan jag bestämmer mig kring Surface Book. SP4 köper jag i Sverige om det blir aktuellt då precis som du säger priset utan skatt är i princip samma, men än så länge känns gapet till min SP3 inte så stort.