Problem med Microsoft Windows samt Adobe Acrobat Reader.

Permalänk
Inaktiv

Problem med Microsoft Windows samt Adobe Acrobat Reader.

Jag har sedan 20 år tillbaka varit en trogen PC och Microsoft Windows användare. Trots all denna erfarenheten finns det några saker jag har stört mig på under åren och som aldrig verkar fixas:

1. I Paint kan man bara klippa bilden från högersida och underifrån. För att klippa bildens ovansida eller vänstersida måste man rotera bilden horisontellt respektive vertikalt. IDIOTI.

2. Kalendern nere i högra hörnet är väldigt användbar p.g.a. sin lättåtkomlighet, samtidigt har man fått för sig att inte inkludera vilken vecka det är på året. IDIOTI.

3. Microsoft Live Outlook är en utmärkt gratis e-posthanterare i Windowsmiljö. Tills man upptäcker att det inte går att synkronisera skickade meddelanden. IDIOTI.

4. Adobe Acrobat Reader är ett rätt skönt verktyg att läsa dokument på, så länge inte dokumentet är längre än en sida och ska scrolla för då jävlar börjar det rulla snabbt, eller man ska kopiera och klistra in text i Word, som klistrar in helt random. IDIOTI.

Någon som hävdar motsatsen kan ju komma till lösningar för ovanstående. Tack.

Rubrik redigerat för att bättre spegla trådskaparens innehåll /Najk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon260898:

Jag har sedan 20 år tillbaka varit en trogen PC och Microsoft Windows användare. Trots all denna erfarenheten finns det några saker jag har stört mig på under åren och som aldrig verkar fixas:

1. I Paint kan man bara klippa bilden från högersida och underifrån. För att klippa bildens ovansida eller vänstersida måste man rotera bilden horisontellt respektive vertikalt. IDIOTI.

2. Kalendern nere i högra hörnet är väldigt användbar p.g.a. sin lättåtkomlighet, samtidigt har man fått för sig att inte inkludera vilken vecka det är på året. IDIOTI.

3. Microsoft Live Outlook är en utmärkt gratis e-posthanterare i Windowsmiljö. Tills man upptäcker att det inte går att synkronisera skickade meddelanden. IDIOTI.

4. Adobe Acrobat Reader är ett rätt skönt verktyg att läsa dokument på, så länge inte dokumentet är längre än en sida och ska scrolla för då jävlar börjar det rulla snabbt, eller man ska kopiera och klistra in text i Word, som klistrar in helt random. IDIOTI.

Någon som hävdar motsatsen kan ju komma till lösningar för ovanstående. Tack.

1. Paint använder jag för väldigt enkel bildhantering. För mer frihet att forma en bild använder jag GIMP2 - gratis

2. Jag använder "Rainlendar 2 lite" - också gratis - jättebra skrivbordskalender och visar dessutom veckonummer.

3. Har ingen erfarenhet av detta.

4. Adobe Acrobat Reader är till hälften bra till hälften dåligt. Jag använder den fortfarande bara för att man kan göra anteckningar och gulmarkera meningar. Håller även med om att kopiera från Adobe kan ställa till med problem. Det jag får är att varje ord läggs ut på en egen rad

Punkt 5. I alla år höll sig Microsoft med fula spel från 486:ans tid (skidåkaren undatagen och ev. något annat spel som försvunnit i tidens dimma) ända fram till releasen av Windows 7. Men i Windows 7 var spelen vackra, graciösa, underbara. Och så tar de bort spelen i Windows 8 och 10. Detta måste väl vara en bra beskrivning på idoti? Att lägga resurser på att göra något bra och sedan ta bort det omedelbart. Men jag erkänner - jag tillhör gruppen anonyma-harpspelare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon260898:

Jag har sedan 20 år tillbaka varit en trogen PC och Microsoft Windows användare. Trots all denna erfarenheten finns det några saker jag har stört mig på under åren och som aldrig verkar fixas:

1. I Paint kan man bara klippa bilden från högersida och underifrån. För att klippa bildens ovansida eller vänstersida måste man rotera bilden horisontellt respektive vertikalt. IDIOTI.

2. Kalendern nere i högra hörnet är väldigt användbar p.g.a. sin lättåtkomlighet, samtidigt har man fått för sig att inte inkludera vilken vecka det är på året. IDIOTI.

3. Microsoft Live Outlook är en utmärkt gratis e-posthanterare i Windowsmiljö. Tills man upptäcker att det inte går att synkronisera skickade meddelanden. IDIOTI.

4. Adobe Acrobat Reader är ett rätt skönt verktyg att läsa dokument på, så länge inte dokumentet är längre än en sida och ska scrolla för då jävlar börjar det rulla snabbt, eller man ska kopiera och klistra in text i Word, som klistrar in helt random. IDIOTI.

Någon som hävdar motsatsen kan ju komma till lösningar för ovanstående. Tack.

4. Går att lösa med andra tredjepartsprogram. Adobe Reader är också ett tredjepartsprogram och har inte något med Windows eller Microsoft att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Angående Acrobat reader rekommenderar jag sumatra pdf, svinbra läsare. Minimal och konfigurerbar. Stödjer dessutom epub.

http://www.sumatrapdfreader.org/free-pdf-reader.html

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-Hippie:

1. Paint använder jag för väldigt enkel bildhantering. För mer frihet att forma en bild använder jag GIMP2 - gratis

2. Jag använder "Rainlendar 2 lite" - också gratis - jättebra skrivbordskalender och visar dessutom veckonummer.

3. Har ingen erfarenhet av detta.

4. Adobe Acrobat Reader är till hälften bra till hälften dåligt. Jag använder den fortfarande bara för att man kan göra anteckningar och gulmarkera meningar. Håller även med om att kopiera från Adobe kan ställa till med problem. Det jag får är att varje ord läggs ut på en egen rad

Punkt 5. I alla år höll sig Microsoft med fula spel från 486:ans tid (skidåkaren undatagen och ev. något annat spel som försvunnit i tidens dimma) ända fram till releasen av Windows 7. Men i Windows 7 var spelen vackra, graciösa, underbara. Och så tar de bort spelen i Windows 8 och 10. Detta måste väl vara en bra beskrivning på idoti? Att lägga resurser på att göra något bra och sedan ta bort det omedelbart. Men jag erkänner - jag tillhör gruppen anonyma-harpspelare

Skrivet av anon99339:

4. Går att lösa med andra tredjepartsprogram. Adobe Reader är också ett tredjepartsprogram och har inte något med Windows eller Microsoft att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Baxtex:

Angående Acrobat reader rekommenderar jag sumatra pdf, svinbra läsare. Minimal och konfigurerbar. Stödjer dessutom epub.

http://www.sumatrapdfreader.org/free-pdf-reader.html

Ni hör på er själva. Det är typ som att köpa en bil, som man måste köpa så mycket nya delar till för att få att fungera att det enda som ursprungligen finns kvar är Windowsrutetorkarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon260898:

Ni hör på er själva. Det är typ som att köpa en bil, som man måste köpa så mycket nya delar till för att få att fungera att det enda som ursprungligen finns kvar är Windowsrutetorkarna.

Eller ser man det som att man köper bilen med bearminimum i utrustningsväg från försäljaren, och vill du ha sedan ha en specialdesignad racingstol enligt dina mått, lädersäten från äkta zebra, nya navkapslar eller neon under till på bilen så går du till en tredjepart och fixar det själv.

Förklara för mig varför nån 2015använder paint, det inbyggda antivirusskyddet, brandväggen eller webläsare mm. när det finns kanske hundratals gratisalternativ som gör allt bättre? Sluta vara dumsnål när det inget kostar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon260898:

Ni hör på er själva. Det är typ som att köpa en bil, som man måste köpa så mycket nya delar till för att få att fungera att det enda som ursprungligen finns kvar är Windowsrutetorkarna.

Jag hoppas verkligen inte att du använder andra kläder än det som ingick i ditt liv, dvs inga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon260898:

Ni hör på er själva. Det är typ som att köpa en bil, som man måste köpa så mycket nya delar till för att få att fungera att det enda som ursprungligen finns kvar är Windowsrutetorkarna.

Men du måste hålla med om att det är väldigt bra vindrutetorkare !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon260898:

Ni hör på er själva. Det är typ som att köpa en bil, som man måste köpa så mycket nya delar till för att få att fungera att det enda som ursprungligen finns kvar är Windowsrutetorkarna.

Bara för att microsoft gör operativsystem betyder inte det att man enbart måste använda de programmen som följer med som standard.

Blir jobbigt att redigera video eller spela spel rent generellt, om man inte får installera extra mjukvara...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon260898:

1. I Paint kan man bara klippa bilden från högersida och underifrån. För att klippa bildens ovansida eller vänstersida måste man rotera bilden horisontellt respektive vertikalt. IDIOTI.

Va?
http://gfycat.com/FinePossibleBlackbear

Permalänk
Medlem

Alltså, jag måste faktiskt erkänna att jag blir lite sur på 'click bait' rubriken. Det här är ingen lista pä varför Windows är värdelöst, det är en lista med fyra skitsaker som de flesta antagligen inte bryr sig om eller har hittat vägar runt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@AMD-Hippie:

1. Stämmer inte, markera > beskär.

2. Håller med, men samtidigt så finns det inte en standard för veckonummer och det används ytterst sällan i de flesta länder, så det är lite mer förståeligt om än opraktiskt att de inte är med. Det borde gå att lösa dock, man kan ju välja vilken dag som veckan börjar så varför skulle man inte kunna välja vilken vecka som är ett och så borde den kunna räkna ut resten.

3. Live Outlook har aldrig funnits men menar du Live Mail så är det inte en del av Windows utan ett program som du valt att ladda ner. Jag har aldrig använt det så jag vill inte uttala mig om det, men den inbyggda mail-appen i Windows 8 och framåt funkar ganska bra. Och ska man ändå ladda ner program för mail så är det väl bättre att ladda ner ett bra program som Thunderbird än Microsofts fjärdehandslösning för mail (efter Outlook, appen och Outlook.com).

4. Adobe reader är inte heller en del i Windows utan ett program som du laddat ner. Däremot finns det en inbyggd pdf-läsare i Windows 8 (tror jag, i tian i alla fall) som funkar bra för läsning och du kan öppna pdf:er i Edge om du föredrar det.

Så av dina fyra klagomål så är det ett som stämmer och tre som inte gör det. IDIOTI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

@AMD-Hippie:

1. Stämmer inte, markera > beskär.

2. Håller med, men samtidigt så finns det inte en standard för veckonummer och det används ytterst sällan i de flesta länder, så det är lite mer förståeligt om än opraktiskt att de inte är med. Det borde gå att lösa dock, man kan ju välja vilken dag som veckan börjar så varför skulle man inte kunna välja vilken vecka som är ett och så borde den kunna räkna ut resten.

3. Live Outlook har aldrig funnits men menar du Live Mail så är det inte en del av Windows utan ett program som du valt att ladda ner. Jag har aldrig använt det så jag vill inte uttala mig om det, men den inbyggda mail-appen i Windows 8 och framåt funkar ganska bra. Och ska man ändå ladda ner program för mail så är det väl bättre att ladda ner ett bra program som Thunderbird än Microsofts fjärdehandslösning för mail (efter Outlook, appen och Outlook.com).

4. Adobe reader är inte heller en del i Windows utan ett program som du laddat ner. Däremot finns det en inbyggd pdf-läsare i Windows 8 (tror jag, i tian i alla fall) som funkar bra för läsning och du kan öppna pdf:er i Edge om du föredrar det.

Så av dina fyra klagomål så är det ett som stämmer och tre som inte gör det. IDIOTI.

Eh, you talking to me? Jag kan inte se att din text har med mig att göra... Men angående den inbyggda pdf-läsaren i Windows 8. Stinker och är utsuddad! Jag har dock möjlighet att se pdf i Google Chrome när jag är ute och surfar.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Angående Acrobat reader rekommenderar jag sumatra pdf, svinbra läsare. Minimal och konfigurerbar. Stödjer dessutom epub.

http://www.sumatrapdfreader.org/free-pdf-reader.html

Foxit Reader är väl mer simpelt och minimalt krävande? Har haft Foxit så länge så jag minns inte ens vad jag hade innan dess.

Jag menar såklart Foxit är bättre alternativ än Adobe's tungviktiga skräp som är helt onödigt ;).

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Foxit Reader är väl mer simpelt och minimalt krävande? Har haft Foxit så länge så jag minns inte ens vad jag hade innan dess.

Jag menar såklart Foxit är bättre alternativ än Adobe's tungviktiga skräp som är helt onödigt ;).

Tack för tipsen. Acrobat Reader har faktiskt kraschat en hel del för mig sedan Adobe gjorde en uppdatering för någon månad sedan. Ska titta närmare på Foxit faktiskt... Det är ju endast trial, man måste alltså betala efter 30 dagar!? Nä , då stannar jag kvar med det med mitt Titanic till pdf-läsare - överdådig, lyxig och vi vet alla hur det slutar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Tack för tipsen. Acrobat Reader har faktiskt kraschat en hel del för mig sedan Adobe gjorde en uppdatering för någon månad sedan. Ska titta närmare på Foxit faktiskt... Det är ju endast trial, man måste alltså betala efter 30 dagar!? Nä , då stannar jag kvar med det med mitt Titanic till pdf-läsare - överdådig, lyxig och vi vet alla hur det slutar!

Sumatra är ju dock gratis.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Tack för tipsen. Acrobat Reader har faktiskt kraschat en hel del för mig sedan Adobe gjorde en uppdatering för någon månad sedan. Ska titta närmare på Foxit faktiskt... Det är ju endast trial, man måste alltså betala efter 30 dagar!? Nä , då stannar jag kvar med det med mitt Titanic till pdf-läsare - överdådig, lyxig och vi vet alla hur det slutar!

Naj. Foxit reader är gratis. Har använt gratisversionen i säkert 10 år ;). Enterpriseversionen kostar däremot pengar.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

@AMD-Hippie: Ah, svarade fel person. Sorry.

Permalänk
Inaktiv

Kul att se att så många håller med mig i min kritik!

Permalänk
Skrivet av AMD-Hippie:

Det är ju endast trial, man måste alltså betala efter 30 dagar!?

Nej det är inte trial, alltid gratis MEN dom har nått litet skit inbakat i installationsfilen typ "optional" saker om man vill ha men om du har Malwarebytes så stöter den bort det ur filen :). Jag minns bara hur fruktansvärt dåligt och sugit Adobe va när jag hade det, den skulle hålla på att ladda in massor av tillägg och filer och support bara för att man ville öppna en pdf lite snabbt..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Inaktiv

Kass rubriksättning. Bara för att det finns några saker som av vissa kan anses vara briśtfölliga, så är inte allt värdelös i denna miljö.
Ta Linux och MacOs som exempel, totalt värdelösa plattformar för mycket utveckling, innebär detta per automatik att dessa plattformar är värdelös för personer som inte sysslar med denna typ av utveckling?

1. Angående Paint. Så vem tusan använder detta program, det finns tusentals andra helt efter ens behov, Själv kör jag mycket med Gimp.

2. Kalendern
Eftersom man har tillgång till internet så är det bara att googla fram en kalender, vad jag har förstått så är det inte så många i världen som använder veckonummer, men jag kan ha fel.

3. Microsoft Live Outlook
Gmail är ännu bättre och man kan läsa sina mail överallt. Men som sagt, det finns tusantals epostklienter bara välja den som passar en. Själv kör jag med Gmail och riktiga Outlook.

4. Adobe Acrobat Reader
Sedan är är adobe en programvarutvecklare inriktad på windows? MacOs har väl varit deras främsta och som sagt det finns tusantals pdf läsare som foxit. Jag förstår verkligen inte vad adobes programvaror på något sätt skulle vara ett argument emot windows, visst för många år sedan fanns det folk som sa att Macversionerna var bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon260898:

Jag har sedan 20 år tillbaka varit en trogen PC och Microsoft Windows användare. Trots all denna erfarenheten finns det några saker jag har stört mig på under åren och som aldrig verkar fixas:

1. I Paint kan man bara klippa bilden från högersida och underifrån. För att klippa bildens ovansida eller vänstersida måste man rotera bilden horisontellt respektive vertikalt. IDIOTI.

2. Kalendern nere i högra hörnet är väldigt användbar p.g.a. sin lättåtkomlighet, samtidigt har man fått för sig att inte inkludera vilken vecka det är på året. IDIOTI.

3. Microsoft Live Outlook är en utmärkt gratis e-posthanterare i Windowsmiljö. Tills man upptäcker att det inte går att synkronisera skickade meddelanden. IDIOTI.

4. Adobe Acrobat Reader är ett rätt skönt verktyg att läsa dokument på, så länge inte dokumentet är längre än en sida och ska scrolla för då jävlar börjar det rulla snabbt, eller man ska kopiera och klistra in text i Word, som klistrar in helt random. IDIOTI.

Någon som hävdar motsatsen kan ju komma till lösningar för ovanstående. Tack.

1. I paint från och med Windows 7 kan man markera ett område och beskära. Det du pratar om är att ändra arbetsytan.

2. Riktigt dumt, på samma sätt som att veckonummer inte är igång som standard i Outlook

3. Microsoft Live Outlook? Nu vet jag inte vad du pratar om för program. Microsoft har kört lite olika mailklienter om åren som gratis

4. Menar du scrolla med hjulet? Du måste aktiverat någon accelererad scrollning. Sedan kan man ställa om den ska hoppa mellan sidorna eller rulla i skarvarna. Jag använder foxit reader framför adobe reader. Fast ingen av dem är perfekt.

Klistrar man in i Word hamnar det där du har markören. Den tar hänsyn till marginaler när det gäller bilder och är det från webben kan det följa med annat skit som stör. Oftast väljer jag att matcha målformatering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon260898:

Ni hör på er själva. Det är typ som att köpa en bil, som man måste köpa så mycket nya delar till för att få att fungera att det enda som ursprungligen finns kvar är Windowsrutetorkarna.

Hahaha är du på riktigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Nej det är inte trial, alltid gratis MEN dom har nått litet skit inbakat i installationsfilen typ "optional" saker om man vill ha men om du har Malwarebytes så stöter den bort det ur filen :). Jag minns bara hur fruktansvärt dåligt och sugit Adobe va när jag hade det, den skulle hålla på att ladda in massor av tillägg och filer och support bara för att man ville öppna en pdf lite snabbt..

Inte idag. Bortsett från en del kraschar på senare tid och knepig kopiering av text, så tycker jag Adobe är OK.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-Hippie:

Inte idag. Bortsett från en del kraschar på senare tid och knepig kopiering av text, så tycker jag Adobe är OK.

Det stora problemet med Adobe Reader är väl att det har en hel del säkerhetshål, hål som faktiskt har utnyttjats av illvilliga personer. Foxit, Sumatra och liknande har säkerligen hål också men eftersom de har så liten del av marknaden så är chansen att någon ska försöka utnyttja dem mycket mindre. Jag körde Foxit länge, sen Sumatra, men nu öppnar jag bara pdf:er i webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon260898:

Jag har sedan 20 år tillbaka varit en trogen PC och Microsoft Windows användare. Trots all denna erfarenheten finns det några saker jag har stört mig på under åren och som aldrig verkar fixas:

1. I Paint kan man bara klippa bilden från högersida och underifrån. För att klippa bildens ovansida eller vänstersida måste man rotera bilden horisontellt respektive vertikalt. IDIOTI.

2. Kalendern nere i högra hörnet är väldigt användbar p.g.a. sin lättåtkomlighet, samtidigt har man fått för sig att inte inkludera vilken vecka det är på året. IDIOTI.

3. Microsoft Live Outlook är en utmärkt gratis e-posthanterare i Windowsmiljö. Tills man upptäcker att det inte går att synkronisera skickade meddelanden. IDIOTI.

4. Adobe Acrobat Reader är ett rätt skönt verktyg att läsa dokument på, så länge inte dokumentet är längre än en sida och ska scrolla för då jävlar börjar det rulla snabbt, eller man ska kopiera och klistra in text i Word, som klistrar in helt random. IDIOTI.

Någon som hävdar motsatsen kan ju komma till lösningar för ovanstående. Tack.

1. Jag kanske missförstår men jag har inga begränsningar på någon dator att markera från valfritt hörn och riktning.
2. orka
3. orka
4. Återigen, inget jag känner ingen från någon dator.

Lösning: Ominstallera din dator och lär dig prioritera vad som är viktigt i livet. Allt annat vore IDIOTI.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net