Permalänk
Medlem

slippa installera om windows...

Som nästan alla vet så kan windows filerna bli korrupta vid hög fsb som inte minnena klarar av. Blev väldigt irriterad på detta efter andra gången jag behövde installera om alla program m.m. installerade därför windows på någon skit hårddiskt på några Gb. Så när windows filerna gick sönder satte jag i skit hårdisken och kopierade över windows mappen till vanliga hårdisken. Trodde inte det skulle funkade men det funkade perfekt. Allt var som vanligt.

Ville bara säge det för jag vet hur jobbigt det är....

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk
Medlem

en bättre idé är att göra en clean win-install och sedan ghosta.
då är det garanterat att det fungerar

Visa signatur

Jag har Internet I min dator.

Permalänk
Medlem

fast man måste ju installera windows... tid och tid är pengar=)
det är ju själva iden med det jag gjorde att slippa sånt. tog nån minut att sätta i hårdisken och kopiera över filerna....

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk
Medlem

Men att ghosta tar typ 5min för 1gb.

Du bara slänger i en cd skiva lr i med hd´n i den andr datorn o kör ghost.

Du får en Exact copia och det går snabbt o är felsäkert.
Du kan även ghosta via nätverket. Alltså när du har klockat för mycket så i med en bootdiskett o så tar det några minuter o sedan är det klart.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk

har du WinXP så kan du överföra inställningarna till en ny installation

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Kör 2k och jag har inte förstört min installation hur jag än har klockat... Värt att testa iaf. Har hört från många att xp ger upp helt när man klockat för mycket..

Permalänk
Medlem

för mig blir bara filerna "korrupta" under tiden man klockat för mycket, klockar man tillbaka fungerar windows igen