Hjälp med Bluescreen/Krascher

Permalänk
Medlem

Hjälp med Bluescreen/Krascher

Halloj!
Haft väldans mycket problem senaste dagen med felmeddelanden läs: Bluescreen/Krasch. har hänt runt 7 gånger idag.
Dessa meddelanden har varit bland annat:

"Unexpected kernel mode trap"
"Bad pool header"
"inaccesible boot device"
"Critical structure corruption"
"Driver overrun stack buffer"
"Page fault in non page area"

Någon som har en aning om vad detta kan vara eller vad jag kan köra åt det?
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

@Vicc3
Lista dina delar.
Men spontat känns de som du borde installera om Windows, vad gör du när detta händer?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Jag gör ingenting speciellt, surfar internet, spelar cs, etc kan ske lite närsomhelst men väldigt mycket idag... kom en just nu för nån minut sedan.. Det är ett egenbygge med i7 6700k, GTX980 ti, Evga G2 750W, Asus Z170 Pro gaming, 16 gb corsair, etc jag får kanske ta och installera om det :<

Permalänk
Medlem

@Vicc3
Du skulle kunna ta hem realtemp och crystal disk info kolla så värdena ser normala ut.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Jag ska kika på det Tack!

Permalänk
Medlem

@bärplockaren:
http://i.imgur.com/LHGrjSJ.png
http://i.imgur.com/qFPeC6o.png

Såhär ser mina värden ut om jag inte tryckt på fel nu,
Har ingen HDD bara en SSD och externa!

Permalänk
Medlem

@Vicc3
Alla värden där ser bra ut!
Hur ligger de till med drivrutiner, antar du kör med senaste, Alla extra strömkablar till CPU/GPU sitter i korrekt?

Jag tycker du ska blåsa rent hela systemet och se om de hjälper, om de inte skulle hjälpa får vi börja gräva i hårdvaran och kanske uppdatera BIOS om de är möjligt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

När det är så varierande felmeddelanden på blåskärmarna tycker jag att det vanligaste är att det är något hårdvarufel, t ex fel på RAM-minne eller disk/SSD. Kör ett minnestest över natten eller ta ur hälften av RAM-minnet, samt kolla upp SSD:n med Samsungs program för deras SSD:er.

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: @CeciliaB: Tack för svaren, det verkar fungera nu som det ska, men om det händer igen så får jag komma tillbaka till era tips, Tack igen!