Permalänk
Medlem

Nybygge i7 CPU temp

Hej har precis byggt fardigt min nya PC, vantar fortfarande pa mitt grafikkort och kor darfor pa det integrerade grafikkorten fran mobon

Jag har en i7 4790k och kopte till en be quiet! rock 2 kylare till den som jag satt pa, jag laddade hem HWmonitor och ser att tempen ligger valdigt ostabilt och gor fran 30 till 59 och med 45 typ

Detta ar val valdigt hogt?

Mvh Dekoon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekoon:

Hej har precis byggt fardigt min nya PC, vantar fortfarande pa mitt grafikkort och kor darfor pa det integrerade grafikkorten fran mobon

Jag har en i7 4790k och kopte till en be quiet! rock 2 kylare till den som jag satt pa, jag laddade hem HWmonitor och ser att tempen ligger valdigt ostabilt och gor fran 30 till 59 och med 45 typ

Mvh Dekoon

Är detta under belastning eller i idle?
Ta hem real temp och kolla även i BIOS om tempen hoppar så där också, jag tycker de ser normalt ut.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Är detta under belastning eller i idle?
Ta hem real temp och kolla även i BIOS om tempen hoppar så där också, jag tycker de ser normalt ut.

idle, gor ingenting forutom fixar lite updates.

Permalänk
Medlem

Jag håller också på att fixa nytt, får man fråga varför du valde 1150 (?) över 1151?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dekoon:

Mvh Dekoon

Har du kollat hur mycket processorn används medan temperaturerna går upp? Tänker på att du sade att du håller på med Windows Update, och det kanske installerar i bakgrunden.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Har du kollat hur mycket processorn används medan temperaturerna går upp? Tänker på att du sade att du håller på med Windows Update, och det kanske installerar i bakgrunden.

det uppgår väl till ca 20%, tempen har gått ner lite, och idla i7an på 28-35 men när jag startade ett spel på hög grafik steg den upp till 66 ca, samt mitt grafikkort r9 fury gick upp och toppa toppen på 71

Permalänk
Medlem
Skrivet av onekind:

Jag håller också på att fixa nytt, får man fråga varför du valde 1150 (?) över 1151?

Antagligen för att det är billigare.

TS: Dina temps är normala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Antagligen för att det är billigare.

TS: Dina temps är normala.

är det normalt att mitt r9 fury ligger på 75 och i7 på 70 grader under gaming?

Permalänk
Medlem

Beror på spel..

Min ligger på idle 29-32c
I spel 55-60c
Gpu på 46c

Men då kör jag inga krävande spel.. Så lämnar den frågan till någon annan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekoon:

är det normalt att mitt r9 fury ligger på 75 och i7 på 70 grader under gaming?

Ja det är helt normalt och inget att oroa sig över.