Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Molotov]:

Jag spelar det mesta. Witcher, fallout, metal gear, batman, battlefield osv.
Och på så höga inställningar som möjligt då jag gillar bra grafik.
Måste man ligga på min 144 fps för att man ska märka nån skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ligger på runt 80-90 FPS i spel men märker stor skillnad gentemot 60 FPS redan där (allt känns mer.. flytande, rörligare, smoother). Kan personligen gå tillbaka och spela i 60 FPS max (helst ej, men om jag måste), men kommer ta lite tid att vänja sig vid det!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Det jag saknar från den här rean är lite mysigt ram att komplettera med... annars så var det ju en helt ok rea. Gillade mest priset på 850 ^^
En i5a istället för en onödig i7 hade varit helt ok också.
Lite synd bara att jag redan köpt ett k70 tangentbord x)

Men ett stort tack ändå inet!

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk

är den över?

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Inte så intressant. GK GTX 960 är förvisso ett mindre fynd men jag klarar mig på mitt GTX 950. Nej, jag hade hoppats på SSD Samsung 950 Pro 256GB (max 1 600 kr) / 512GB (en bit under 3K) men det verkar vara kartellpriser...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Är allas ordrar Obehandlade på inets hemsida?

Min order är det, bekräftelsemail har jag fått.
Betalade med Nordea, men har inte kikat om det är draget pengar.

Nu ändrad till aktiv order : " Här ligger din order när den väntar på produkter, packas eller har skickats. Du kan se vilka produkter som är packade eller skickade och vilka som inte finns i lager. "

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Ääh jag tog och beställde skärmen från inet, hopas jag blir nöjd.
Detta var lite av ett impulsköp hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Är allas ordrar Obehandlade på inets hemsida?

Använde snabbkassan då jag hade glömt lösenordet och inte hade tid att återställa det, enda mailet jag fick var att de lagt till ordern till mitt konto eller något i den stilen. Nu när jag är inne i kontot är den "obehandlad" men syns alltså. Pengarna är bara reserverade.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Funkade fint på beta-sidan som någon länkade till. Den vanliga krashade för mig hela tiden.

Blev en mus och en kylare

Permalänk
Medlem

SSDarna gick fort... synd, hade verkligen behövt en till just nu.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Lustigt, jag såg inte alls att jag bara fick beställa 2 st produkter totalt.

Men ordern gick igenom ändå... Kanske säkrast att skicka ett mail om vilka produkter man vill ta bort från ordern om så skulle ske.

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jocke83:

Lustigt, jag såg inte alls att jag bara fick beställa 2 st produkter totalt.

Men ordern gick igenom ändå... Kanske säkrast att skicka ett mail om vilka produkter man vill ta bort från ordern om så skulle ske.

Det borde faktiskt Inet sett till att den sållningen gjordes direkt , blir ju lite konstigt annars att några missar att köpa nått som någon annan sitter och "håller" på .

Permalänk
Medlem
Skrivet av DWDW:

Det borde faktiskt Inet sett till att den sållningen gjordes direkt , blir ju lite konstigt annars att några missar att köpa nått som någon annan sitter och "håller" på .

Eller kanske gjort så att texten där detta framgår var lite större.

Såg inte den regeln alls förrän 1.5 timme efter jag beställningen och funderade på att köpa 2 saker till....

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jocke83:

Eller kanske gjort så att texten där detta framgår var lite större.

Såg inte den regeln alls förrän 1.5 timme efter jag beställningen och funderade på att köpa 2 saker till....

Jo , men om Inet hade sett till detta ,så hade du ju märkt det direkt ,om nu Inet inte låter folk köpa fler produkter än vad som är sagts , blir ju både Inet och presumtiva kunderna förlorarna .

Permalänk
Medlem

Nu får vi se hur det här går!
Jag köpte den sista Acer 24" Predator GN246HLBbid 144Hz som Inet hade på kampanjen och det
blir min första skärm över 60Hz.

För ynka 1700 och riktigt bra betyg på många sidor så hoppas jag att det blev ett bra val

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem
Skrivet av DWDW:

Jo , men om Inet hade sett till detta ,så hade du ju märkt det direkt ,om nu Inet inte låter folk köpa fler produkter än vad som är sagts , blir ju både Inet och presumtiva kunderna förlorarna .

Beställde medvetet 2st SSD'er utav nyfikenhet då det fanns som alternativ att ändra antal.

beställningen gick igenom. 6 minuter efter orderbekräftelsen kom så skickade inet att dem korrigerat beställningen till 1 SSD.

Så inet är inte att skylla på i det här fallet.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jocke83:

Lustigt, jag såg inte alls att jag bara fick beställa 2 st produkter totalt.

Men ordern gick igenom ändå... Kanske säkrast att skicka ett mail om vilka produkter man vill ta bort från ordern om så skulle ske.

Skrivet av Tommty:

Beställde medvetet 2st SSD'er utav nyfikenhet då det fanns som alternativ att ändra antal.

beställningen gick igenom. 6 minuter efter orderbekräftelsen kom så skickade inet att dem korrigerat beställningen till 1 SSD.

Så inet är inte att skylla på i det här fallet.

Ja , det gällde ju flera av samma produkt, inte som Jocke83 ovan gjorde fler än två rea produkter totalt!Det borde ju funkat på samma sätt. .

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Molotov]:

Ääh jag tog och beställde skärmen från inet, hopas jag blir nöjd.
Detta var lite av ett impulsköp hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan aldrig i mitt liv tänka mig att du kommer att vilja gå tillbaka till din 60Hz skärm. 144Hz är en skänk från ovan och du kommer märka det speciellt om du spelar spel (främst FPS) men även om du bara är inne i ditt OS.

Permalänk
Medlem

Lite småskumt det där med Inet. Försökte beställa en SSD och det gick fint att lägga till den till kundvagnen. Men när jag försökte klicka på densamma fick jag meddelande att Inet.se låg nere. Och det får jag fortfarande på den datorn som jag försökte göra beställningen på medan det verkar funka fint på andra datorer i samma nät här hemma.

Vore det inte enklare att helt enkelt säga att erbjudandet är över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Lite småskumt det där med Inet. Försökte beställa en SSD och det gick fint att lägga till den till kundvagnen. Men när jag försökte klicka på densamma fick jag meddelande att Inet.se låg nere. Och det får jag fortfarande på den datorn som jag försökte göra beställningen på medan det verkar funka fint på andra datorer i samma nät här hemma.

Vore det inte enklare att helt enkelt säga att erbjudandet är över?

Inet skrev här i tråden att det var cache-problem i chrome, pröva rensa och kör igen. Själv snodde jag åt mig en mus då min g502 behöver nya tassar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ha ny dator till HTC Vive om några månader, och ser på Inets rea. Processorn tog slut men siktar på en 980ti... dock på Prisjakt så finns det redan kort nere på samma nivå utan rabatt, men även kort tusenlappen dyrare. Är detta en bra deal? Asus brukar väl vara ok? Det kanske inte är så mycket rabatter på 980ti så ofta? Jag har inte börjat se mig omring seriöst ännu.

Permalänk
Medlem

Var vänlig lägg inte in bilder i tipstråden. Den blir alldeles för svår att navigera i. En länk till erbjudandet räcker gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eobet:

Jag tänkte ha ny dator till HTC Vive om några månader, och ser på Inets rea. Processorn tog slut men siktar på en 980ti... dock på Prisjakt så finns det redan kort nere på samma nivå utan rabatt, men även kort tusenlappen dyrare. Är detta en bra deal? Asus brukar väl vara ok? Det kanske inte är så mycket rabatter på 980ti så ofta? Jag har inte börjat se mig omring seriöst ännu.

Beror mest på om du vill ha den versionen av 980ti eller ej. Jag gillar personligen EVGA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik Wagman:

Tack för tipset! har sneglat sjuuuukt länge på k70 rgb men har alltid tyckt att 1600+ som rgb versionen kostat varit lite dyr
Blev en beställning direkt ^^

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Hur kommer det sig att detta erbjudande inte dykt upp, är det så risigt?

The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited 88:- inkl frakt @ EG

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2981274

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/pc-mac-spel/PC...

Det är ett riktigt fint fynd (blev ett köp!), men troligen för att den platsar bättre på följande plats än i fyndtråden skulle jag nog tro:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1012271-erbjudanden-pa-...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Det är ett riktigt fint fynd (blev ett köp!), men troligen för att den platsar bättre på följande plats än i fyndtråden skulle jag nog tro:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1012271-erbjudanden-pa-...

Den tråden är bara för digitala spel, boxade fysiska spel hör hemma i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

128GB Sandisk MicroSD för 299 kr hos Elgiganten. Känns som ett riktigt kap.
http://www.elgiganten.se/product/foto-video/minneskort-till-k...

Nästföljande pris på Pristjakt 549 kr.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2799705

Hur hittade du detta? Fanns den med på någon lista eller så? Det står längst ner på produkten "superhelg! gäller tom 7/2", men det går ju fasen inte att hitta några andra produkter som är med i superhelgen :/

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Hur hittade du detta? Fanns den med på någon lista eller så? Det står längst ner på produkten "superhelg! gäller tom 7/2", men det går ju fasen inte att hitta några andra produkter som är med i superhelgen :/

Normalt brukar de ha en liten Superhelg länk på första sidan, verkar inte vara det denna vecka, stora slidern har erbjudanden dock.

http://www.elgiganten.se/cms/superhelg-datorer-surfplattor-fo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Normalt brukar de ha en liten Superhelg länk på första sidan, verkar inte vara det denna vecka, stora slidern har erbjudanden dock.

http://www.elgiganten.se/cms/superhelg-datorer-surfplattor-fo...

Ah, inte konstigt att jag inte hittade då egentligen. Var nästan säker på att de brukar ha en separat länk för superhelger som du säger... Men så länge man ser erbjudandena samlade som man kan på din länk så är jag nöjd, så tackar

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Blev det någon rea på Inet som utlovats?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av siggelump:

Blev det någon rea på Inet som utlovats?

Öh, ja. Den är över tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com