Crashar i spel, loopande ljud och svart skärm

Permalänk
Medlem

Crashar i spel, loopande ljud och svart skärm

Hej!

Jag har ett problem som händer efter 30-120 minuter av CS GO. Datorn crashar och skärmen går svart tillsammans med ett loopande ljud ifrån spelet/voice comms. Jag har klockat ner processorn till default och har installerat nya BIOS drivers.

Specs:
MSI Z97S Sli krait edition
Intel core i5 4690k
Asus strix gtx 970
500watt psu från fractal design
2*HyperX ramstickor 4gb

Permalänk

Har samma på min skylake, dock mindre nu än förut? Försökt lokalisera mitt efter testat Memtest och HDTune. Gissar mitt var kopplat till kära W10 då efter varje uppdatering haft mindre problem.

Om inte prova Memtest och HDtune

Permalänk
Medlem

@spicy_mama: Testade båda igår och passade utan problem. Jag använder Win10.

Permalänk
Skrivet av hstanius:

@spicy_mama: Testade båda igår och passade utan problem. Jag använder Win10.

Vet inte om det är faktiska orsaken, men jag har exakt samma problem som du. Jag har bytat dom övriga komponenterna, modekort, grafikkort och CPU under tiden och ändå behåller problemet. Därav mitt antagande. Googlar du lite så är där få andra med samma problem.

Permalänk
Medlem

@spicy_mama: Har kollat runt lite tidigare och testat det mesta som folk har tipsat om, andra verkar ha liknande problem men dom har olika lösningar (såg någon tex som bytte bort grafikkortet och fick det att funka, fast det hjälpte inte dig)

Permalänk
Inaktiv

Fick samma problem med en OEM dator för några år sedan, visade sig att det var temperaturen som var för hög för mitt stackars GT 220....