Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Jag har sås på musen.

No comment...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Gick på avenyn i Göteborg och slutade med en dålig entrecote med klyftpotatis. Fattar inte hur det kan bli så dåligt. Men 'snäll' som man är så är det ju 'jätte gott' och man dricksar som vanligt. Känns inte som centrum i Göteborg har något vettigt ställe med humana priser...

Edit: Bra tips i Göteborg mottages gärna!

Ta dig över bron till Tilda´s vid Kvilletorget. Löjligt prisvärt och bra kött. Senast jag var där men det var ju ett tag sen förstås

Permalänk
Medlem

Hönökaka till frukost, middag och kvällsmat varierande med ost eller rökt skinka, likt övriga 364 dagar, förstås.

Nä då.

Det blir uteslutande ost!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag ska äta barn. Dessutom hatar jag reklamen på Sweclockers, men hittar inte vart man ska skriva. Trodde dom inte skulle ha reklam som rör sig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ikväll blir det en fin kalops som fick sjuda större delen av gårdagen!

Permalänk
Medlem

Till lunch, (matlåda) blir det biffstroganoff med ris, detta är en av favoriterna.
Till middag i kväll blir det något som konstigt nog är bland det godaste som finns, stekt falukorv med makaroner.
Vi äter köttprodukter så sällan eftersom frugan är vegetarian, så då när det väl är köttprodukter så är det sååå gott, speciellt stekt falukorv i all sin enkelhet.

Annars blir det mycket vegetariska rätter hemma, gärna indiskt eftersom det är så mycket intressanta kryddor i.

\\Rhames

Permalänk
Skrivet av Rhames:

Till lunch, (matlåda) blir det biffstroganoff med ris, detta är en av favoriterna.
Till middag i kväll blir det något som konstigt nog är bland det godaste som finns, stekt falukorv med makaroner.
Vi äter köttprodukter så sällan eftersom frugan är vegetarian, så då när det väl är köttprodukter så är det sååå gott, speciellt stekt falukorv i all sin enkelhet.

Annars blir det mycket vegetariska rätter hemma, gärna indiskt eftersom det är så mycket intressanta kryddor i.

\\Rhames

Tänker på https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/78/2d/bb/782dbbe9f6...

För min del blir de en kebabrulle till lunch och till kvällen ska vi grilla

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Tänkte prova mig på hemmagjorda bakade bruna bönor i tomatsås serverad tillsammans med köttgrotta och smörstekta champinjoner. Sallad ingår

Permalänk
Rekordmedlem

Värmer upp inför frukosten och det blir havregrynsgröt med ett tärnat äpple i och ett par skivor rostat bröd och en rejäl kopp kaffe.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ikväll blir det en fin kalops som fick sjuda större delen av gårdagen!

Perfekt att göra grytor/kalops dagen innan, blir mucho bättter då, och puttra/sjuda länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Vad äter ni till middag här på Sweclockers ?
Är själv ganska tråkig när det gäller husmanskost idag blir det köttbullar och makaroner.

Har jag ont om idéer blir det alltid omelett med spenat och kvarg vid sidan.
Har alltid ett 24-pack ägg hemma.
pasta med ärtpesto är annars en favorit.
Kyckling i ugn med broccoli är också bra.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Värmer upp inför frukosten och det blir havregrynsgröt med ett tärnat äpple i och ett par skivor rostat bröd och en rejäl kopp kaffe.

Testa att röra ner en varma koppen-äpple och kanel 1 minut innan gröten är klar
Min grötfavorit just nu är havregrynsgröt med en matsked jordnötssmör, frysta blåbär och proviva svartvinbärsjuice ovanpå!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Får väl äta det som ramlat i dotterns haklapp. Är ju dagen före löning...

Permalänk
Medlem

Idag blir det resterna av kow man gai som frun gjorde igår, supergott.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag gissar på felstavning eller okunskap och att han menar "Dom" som i Dom Pérignon.

Misstänker också detta. Om man skall skryta/ljuga så är det bra om man har någon viss kunskap

Permalänk
Medlem

Glömde av att laga matlåda igår, så fick gå upp extra tidigt idag och steka till Pyttipanna (utan ägg ). Detta misstaget ska aldrig ske igen!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av griid:

Testa att röra ner en varma koppen-äpple och kanel 1 minut innan gröten är klar
Min grötfavorit just nu är havregrynsgröt med en matsked jordnötssmör, frysta blåbär och proviva svartvinbärsjuice ovanpå!

Jag brukar blanda i kanel eller ta det ovanpå, äter i stort sett alltid havregrynsgröt som frukostbas och det finn massor man kan blanda in och metoder att tillaga den så konsistensen varierar mellan lös till "brödkaka" Havregrynsgröten är ett dagligt måste

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Misstänker också detta. Om man skall skryta/ljuga så är det bra om man har någon viss kunskap

Haha, ja, men precis! Annars röjer man sin täckmantel ganska omgående.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hemgjord lasagne med ostsås baserad på crèame fraiche och prästost , inte blächamelsås

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Avstängd

Ungsbakad fläskfilet och en sallad sen bröd och mangoraja till det

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Lego Master

Sitter på Jensens i Köpenhamn och har precis dragit i mig 400g medium-rare australian strip steak med potatisgratäng. Tyvärr ingen öl till, det är mer jobb ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Dagen innan lön.. Blir väl oplockad potatis, bortsprungen hare med lite fantasisås

Permalänk
Medlem

kalops på jobb :/ tråkigt men gott

Permalänk
Avstängd

Sitter vi på Familjeliv.se...

Jaja, det fick bli rödbetor med pytt i panna och stekt ägg. Yammi yammi...

MVH

Permalänk
Medlem

Idag blir det ett Skrovmål från Frasses (hamburgerkedja)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Spenat så blir man stark!

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Tryckte precis i mig en Slaktarkorv i en halv-baguette med lite dijonmajonäs, tomat och avocado.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Pytt i panna med ägg och rödbetor vart det idag.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841