In ear som inte åker ut ur öronen

Permalänk
Medlem

In ear som inte åker ut ur öronen

Tja,

Jag planerar på att köpa ett par nya in ear då nuvarande(nad nånting) börjar glappa i kabeln.

Jag har väldigt stora problem med att in ears åker ur öronen sakta men säkert vilket resulterar i att man får trycka in dem igen varannan minut typ..

Det finns ju såna med byglar men hjälper det mot att dem åker ur eller hjälper det bara för att hålla kvar dem vid/runt örat?

Några tips på vad man ska köpa? Jag gillar dessa NAD då de är ligre längre än vanlig. Priset får väl ligga runt 1000kr +- nån hundring

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Dra ner örsnibben samtidigt som man sätter in dom, många som inte vet om det. Självklart ska du ha rätt storlek.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

@Zippeer: Jag kan rekommendera Shure SE215 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=951368
Jag har använt mina dagligen i 3 år typ och de funkar bra. Har bytt sladden en gång pga glapp men det löstes utan problem över disk på stället där jag köpte dom.

Lycka till

Permalänk
Medlem

Comply/Shure olive tips som du byter ut när de inte komprimerar ordentligt längre, gärna på en modell man smidigt kan dra över örat. Har inte hängt med vad gäller IEM's på sistone så vågar mig inte på någon specifik modellrekommendation.

Permalänk

Kan apa efter om SE915, haft mina i lite över 2 år nu, inte några problem alls, inte ens glapp i kabel. Första gången garantitiden gått ut innan det hinner hända. Sitter riktigt bra också. Behöver inte mecka med örsnibben, men alla är vi inte lika

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av AssarKrigsman:

@Zippeer: Jag kan rekommendera Shure SE215 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=951368
Jag har använt mina dagligen i 3 år typ och de funkar bra. Har bytt sladden en gång pga glapp men det löstes utan problem över disk på stället där jag köpte dom.

Lycka till

har dessa med, mycket sköna och välljudande.kommer inte ploppa ur öronen.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Shure SE846, men dom kanske är lite dyra?

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset/tipsen ska ta mig en titt

@krux Lite dyra?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Ett alternativ som kanske kan funka är earcandi?
https://www.youtube.com/watch?v=BQ7U7lBPs30

Har själv beställt, men inte fått hem ännu, kan återkomma nästa vecka med recension

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Ett alternativ som kanske kan funka är earcandi?
https://www.youtube.com/watch?v=BQ7U7lBPs30

Har själv beställt, men inte fått hem ännu, kan återkomma nästa vecka med recension

hmm mja, Känns inte riktigt som nått för mig

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Havrefras_:

Ett alternativ som kanske kan funka är earcandi?
https://www.youtube.com/watch?v=BQ7U7lBPs30

Har själv beställt, men inte fått hem ännu, kan återkomma nästa vecka med recension

Fördelen med Shure är att han får bra hörlurar till att börja med Annars blir folk snåla och hamnar med skit från bosse eller liknande.

Permalänk
Medlem

Tror inte att det är en överdrift om jag säger att jag ägt ett trettiotal in-ears och inga har fungerat riktigt bra. De som kom närmst var några Shure där man trädde kabeln över öronen men inte heller där satt de 100%.
Jag vänder lite på frågan; varför måste det vara in-ears? Har du tittat på on-/over-ears, alltså vanliga bygellurar?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag har själv samma problem och har använt koss sparkplug. https://www.koss.com/headphones/earbuds-in-ear-headphones/spa...
funkar bra vid löpning när man sätter in dom ordentligt, så dom borde sitta kvar om du ska sitta vid datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Tja,

Jag planerar på att köpa ett par nya in ear då nuvarande(nad nånting) börjar glappa i kabeln.

Jag har väldigt stora problem med att in ears åker ur öronen sakta men säkert vilket resulterar i att man får trycka in dem igen varannan minut typ..

Det finns ju såna med byglar men hjälper det mot att dem åker ur eller hjälper det bara för att hålla kvar dem vid/runt örat?

Några tips på vad man ska köpa? Jag gillar dessa NAD då de är ligre längre än vanlig. Priset får väl ligga runt 1000kr +- nån hundring

Jag kör på de där bose sport eller vad de heter, sitter som gjutna i öronen.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Zippeer:

Tja,

Jag planerar på att köpa ett par nya in ear då nuvarande(nad nånting) börjar glappa i kabeln.

Jag har väldigt stora problem med att in ears åker ur öronen sakta men säkert vilket resulterar i att man får trycka in dem igen varannan minut typ..

Det finns ju såna med byglar men hjälper det mot att dem åker ur eller hjälper det bara för att hålla kvar dem vid/runt örat?

Några tips på vad man ska köpa? Jag gillar dessa NAD då de är ligre längre än vanlig. Priset får väl ligga runt 1000kr +- nån hundring

Isf har du fel storlek på gummiplopparna , köp ett set med olika storlekar och testa.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Har använt mig av Bose in-ear dom senaste 4 åren. Sjukt nöjd. Sitter bra när man tränar, cyklar, till jobbet, framförallt på jobbet när man inte orkar med sina kollegor. Dom klarar snitt 2 tvättar i tvättmaskinen innan dom börjar spöka. Gjort det 2 gånger om i med 2 olika lurar.
https://www.bose.se/sv_se/products/headphones/earphones/sound...

Vet inte om du vara bara ute efter ljud eller med mick. Samma pris på dom. Du får även med olika storlekar på "fästena"

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Så fort jag såg titeln tänkte jag på Shures SE-serie! Jag har haft mina SE846 i lite över ett år och de är de överlägset skönaste IEM's jag använt. Av bilder att döma ser hela SE-serien från SE215 och uppåt ut att dela ungefär samma form. Jag har använder dem dagligen till och från jobbet, när jag springer och när jag rockar loss med lite elgitarr och de sitter bra i alla lägen. Att ha sladden bakom öronen gör att de inte dras ut om man fastnar med sladden i kläderna, något som jag alltid hade problem med innan. De stänger också ute bakgrundsljud riktigt bra vilket är viktigt för mig. Jag vill inte höra skrikande småbarn, folk som pratar högt i telefon eller trafik Det är viktigt att man hittar rätt sleve för ens öron och att man sätter in dem ordentligt. Det är alldeles för ofta jag ser folk med IEM's som hänger halvt utanför öronen.

En stor bonus med SE-serien är ju att man får en utbytbar sladd, så skulle det bli glapp i kontakten efter garantitiden är det bara att byta ut den - billigare än att köpa nya lurar!

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Tror inte att det är en överdrift om jag säger att jag ägt ett trettiotal in-ears och inga har fungerat riktigt bra. De som kom närmst var några Shure där man trädde kabeln över öronen men inte heller där satt de 100%.
Jag vänder lite på frågan; varför måste det vara in-ears? Har du tittat på on-/over-ears, alltså vanliga bygellurar?

Har ett par on ears också men det funkar inte för mina öron börjar göra ont efter 20min. Sedan så är det väldigt klumpigt att ha med sig on/over ears.

Skrivet av Hothep:

Jag har själv samma problem och har använt koss sparkplug. https://www.koss.com/headphones/earbuds-in-ear-headphones/spa...
funkar bra vid löpning när man sätter in dom ordentligt, så dom borde sitta kvar om du ska sitta vid datorn.

Haft dem där förut och jag älskade dem!(Många år sedan) Men hade även samma problem där, Sedan så är dem väldigt bas tunga. Även om jag gillar bas så är det även trevligt med diskant

Skrivet av andra94:

Isf har du fel storlek på gummiplopparna , köp ett set med olika storlekar och testa.

Nej det har jag inte och jag har testat olika storlekar.

Skrivet av larssa87:

Har använt mig av Bose in-ear dom senaste 4 åren. Sjukt nöjd. Sitter bra när man tränar, cyklar, till jobbet, framförallt på jobbet när man inte orkar med sina kollegor. Dom klarar snitt 2 tvättar i tvättmaskinen innan dom börjar spöka. Gjort det 2 gånger om i med 2 olika lurar.
https://www.bose.se/sv_se/products/headphones/earphones/sound...

Vet inte om du vara bara ute efter ljud eller med mick. Samma pris på dom. Du får även med olika storlekar på "fästena"

Ser ut att vara liknande mot hörlurarna man får med Galaxy S6/S7 och det funkar absolut inte

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Om TS vågar så finns RHA t20i. Jag själv köpte den billigare och ångrar mig eftersom den billigare har inte samma konstruktion att fästa runt örat. När lurarna sitter runt örat har de bättre fäste och sätter sig i en viss vinkel in i örat så att lurarna ligger bekvämt. Annars är det gjutna lurar som gäller, det är vad proffsen använder sig utav.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Om TS vågar så finns RHA t20i. Jag själv köpte den billigare och ångrar mig eftersom den billigare har inte samma konstruktion att fästa runt örat. När lurarna sitter runt örat har de bättre fäste och sätter sig i en viss vinkel in i örat så att lurarna ligger bekvämt. Annars är det gjutna lurar som gäller, det är vad proffsen använder sig utav.

Skickades från m.sweclockers.com

Alldeles för dyra för mig

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Alldeles för dyra för mig

Kan lova dig att RHAt20 är väldigt bra. Bra lurar kostar pengar. Jag har RHA750i och dem är väldigt bra i ljudet och robust byggda, däremot måste man upp i dess lite dyrare för att få hörlurarnas patenterade runt örat lösning. De billigare från RHA kan också träs runt örat dock inte lika bra fäste. Tittar du på märken från de stora drakarna från Tyskland/USA så är även priset väldigt saftigt när man närmar sig de riktigt bra lurarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3397631
JBL Reflect Mini BT, riktigt sköna lurar med en form av bygel som har fungerat otroligt bra för mig. Hade samma problem som dig att de ofta åkte ur samt att många hörlurar med bygel dessutom satt obekvämt, dessa hörlurar är däremot riktigt bekväma och ett stort plus om du frågar mig är att de är trådlösa (bluetooth).

Relativt bra räckvidd och en speltid på runt 6h på 1-2 snäpp från högsta ljudet (hör väldigt dåligt). Ljudet tycker jag är otroligt klart och väldigt bra bas för att vara så små och dessutom trådlösa. Skulle du mot förmodan inte vilja ha trådlösa så finns exakt samma hörlurar fast med sladd för 500kr under samma namn men utan "BT".