youtube 8k. Flyter det för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@Android98Geek:

Jag spelar alltså inte upp länken i VLC utan hämtade orignal mp4 filen ---> http://srv61.clipconverter.cc/download/u7Oafa2nzYSwZHBol5SYbW...

filen är på 167mb är det verkligen 8k i den då?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Hackade rejält med i5-4660.

Skrivet av Teddis:

tog upp 300% CPU (75% i windows-språk)

Hur räknar Mac?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

filen är på 167mb är det verkligen 8k i den då?

ca 17fps/30% frame drop i firefox(Linux) på en 6700HQ(XPS15) med ca 60% load.
Filen blir ca 400MB för mig om jag försöker ladda ner den via mpv.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lewi:

Hackade rejält med i5-4660.
Hur räknar Mac?

Den räknar antagligen som linux (då båda har sin grund i unix) och då är en tråd 100%, så en i7'a maxar alltså 800% och en i5 400%

Permalänk
Medlem

Flyter fint i chromium, 6700k@4.5, dropped frames: 10/3057.

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Avstängd

förstår inte riktigt hur ni med 3570k klarar av det, min 2600k var ju helt borta. Men min 6700k i 4,8ghz klarade det med nästan 80% cpu usage.

Permalänk
Medlem

2600k@4,4GHz

½ sek lagg var 5-10 sekund ungefär.. 90-100% load på cpu

edit: spelar skärmstorlek nån roll? allså får man bättre flyt på en 1080p skärm @ 8k vs 1440p @ 8k??

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Gick helt okej med min processor.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidstrom:

Jag finner det högst osanolikt att du kan välja 8k i mobilen, 720p är det högsta jag kan välja på min iPhone 6.

1440p kan du få med en LG G3

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

flöt på bra, pendlade mellan 35 och 45% CPU.

5960x @ stock.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@Android98Geek:

Jag spelar alltså inte upp länken i VLC utan hämtade orignal mp4 filen ---> http://srv61.clipconverter.cc/download/u7Oafa2nzYSwZHBol5SYbW...

Det där är inte samma video som spelas upp på youtube... Du jämför äpplen och päron. Den länken du har där är omkodad till avsevärt lägre kvalité och med en helt annan komprimerings teknik. Youtube kör VP9 för 4k och uppåt medans videon du länkar till är AVC. Kan, om det är intressant för folk, ladda upp samma ström som finnes på youtube så man kan testa olika mediaspelare.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Flöt på fint!

Permalänk
Medlem

Jag kan inte välja högre än 4k?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Det där är inte samma video som spelas upp på youtube... Du jämför äpplen och päron. Den länken du har där är omkodad till avsevärt lägre kvalité och med en helt annan komprimerings teknik. Youtube kör VP9 för 4k och uppåt medans videon du länkar till är AVC. Kan, om det är intressant för folk, ladda upp samma ström som finnes på youtube så man kan testa olika mediaspelare.

Tack, gärna.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Det där är inte samma video som spelas upp på youtube... Du jämför äpplen och päron. Den länken du har där är omkodad till avsevärt lägre kvalité och med en helt annan komprimerings teknik. Youtube kör VP9 för 4k och uppåt medans videon du länkar till är AVC. Kan, om det är intressant för folk, ladda upp samma ström som finnes på youtube så man kan testa olika mediaspelare.

Wierd, valde ju ingen omkodning utan en ren "rip"

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av holman21:

förstår inte riktigt hur ni med 3570k klarar av det, min 2600k var ju helt borta. Men min 6700k i 4,8ghz klarade det med nästan 80% cpu usage.

Det beror mycket på mjukvara och hårdvaruaccelerering också, inte bara processorn. Med min 5820K@stock i Linux så hackar det lite i Firefox med 300-400% CPU-användning, medan Chrome flyter på hyffsat med 500-600% (ungefär maxad CPU alltså). Lite underligt att Firefox inte utnyttjar resurserna som finns bättre. Laddar jag däremot ner videon och spelar upp den med MPV så används mitt GTX 960 mer istället, och CPU-användningen går ner till ~200% utan några frame drops.

Inte för att det egentligen spelar så stor roll, eftersom jag inte har någon 8K-skärm

Permalänk
Skrivet av gustavwester:

@kakan86: Gick inte jättebra för min macbook air som är ett år gammal

Så du fick en macbook ground mao

Permalänk
Medlem

Min dator klarade av 4k utan problem, medan 8k laggade rätt friskt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Wierd, valde ju ingen omkodning utan en ren "rip"

Det är iaf garanterat inte samma ström som YT skickar. 100% säker. Själv rippar (remux tekniskt sett) jag dataströmen själv för att försäkra mig om att den är identisk. Har inte sett en enda sida som tillåter en att göra det korrekt.

Skrivet av philipborg:

Det där är inte samma video som spelas upp på youtube... Du jämför äpplen och päron. Den länken du har där är omkodad till avsevärt lägre kvalité och med en helt annan komprimerings teknik. Youtube kör VP9 för 4k och uppåt medans videon du länkar till är AVC. Kan, om det är intressant för folk, ladda upp samma ström som finnes på youtube så man kan testa olika mediaspelare.

@Dreijer

Sagt och gjort då, här är den.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10636836/Ghost%20Towns%20... Tar ner den.

EDIT: Funkar torrent filen för någon? Står att 5p försöker ladda ner men laddar inte upp något... EDIT3: Någon laddar ner nu iaf.

EDIT2: Tredjeparts länk inom 30 60 min. (Överskattade min internetuppkoppling...)

EDIT4: Tredje parts länk fixad http://www.mediafire.com/download/yzqoy92uizz4vym/Ghost_Towns...

Vill understryka att jag delar denna video enbart i fair use syfte. Samma sak står i torrent filens kommentar. All användning sker på eget ansvar. Kommer däremot nog tag en stund att ladda ner då jag har fruktansvärd uppladdningshastighet.

Innan någon MOD kommer här och gnäller över att jag delar en torrent fil, torrent filer är lagliga och det är enbart innehållet som kan vara olagligt. I mitt fall så är det laglig distribution under fair use för innehållet. (Om jag inte har brutalt missuppfattat Fair Use.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det beror mycket på mjukvara och hårdvaruaccelerering också, inte bara processorn. Med min 5820K@stock i Linux så hackar det lite i Firefox med 300-400% CPU-användning, medan Chrome flyter på hyffsat med 500-600% (ungefär maxad CPU alltså). Lite underligt att Firefox inte utnyttjar resurserna som finns bättre. Laddar jag däremot ner videon och spelar upp den med MPV så används mitt GTX 960 mer istället, och CPU-användningen går ner till ~200% utan några frame drops.

Inte för att det egentligen spelar så stor roll, eftersom jag inte har någon 8K-skärm

Du åker på samma fälla som @hakd #16231782

Anledningen till att jag är rätt säker på det är att du hävdar hårdvaruacceleration, men Gtx 960 stödjer inte VP9 avkodning utan enbart VP7. Det är först Pascal som har fått stöd för VP9. Detta antyder att även du har laddat ner någon omkodad historia och därav inte orginal videon.

Även med lägre upplöst skärm finns nytta i den högre bitrate. YT har så fruktansvärt dålig bitrate om man inte går upp i riktigt hög upplösning.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Det funkar utan hack på min 3770k @ 4.2 men det känns inte optimalt för min cpu.

Visa signatur

Jag är en tunn liten människa.

Permalänk
Medlem

Hur lätt som helst med 5960X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Den räknar antagligen som linux (då båda har sin grund i unix) och då är en tråd 100%, så en i7'a maxar alltså 800% och en i5 400%

Ja det låter ju rimligt.