Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@acura: Det är helt ok (och mycket, mycket trevligare än stock-novacaps!), och enkelt att få tag på i "Nordic-ISO":
Jag rekommenderar dock "side-printed" (edit: eller "blank") om du väljer vortex (finns för samma pris): både snyggare (subjektivt) och tåligare (eftersom du inte sliter på (sid-)trycket när du använder det).

Caveat emptor: corus-kb.com har fått mycket kritik om usel support och uteblivna/långsamma leveranser. Själv har jag gjort två-tre order därifrån (innan jag läste kritiken) och fick både rätt saker och snabbt gick det!

Överväg att beställa det på t.ex. amazon.co.uk eller amazon.de istället.
Top-printed

Dom verkar inte finnas sideprint

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett set med DSA Think Different från Signature Plastics för några veckor sedan, valde billigast frakten (dvs som brev.) Allt gick bra tills paketet kom till Sverige – Postnord gjorde en importdeklaration och skickade mig en avi, men det visade sig att de lyckades tappa bort paketet på vägen från importterminalen till ombudet. Så nu ligger jag ute med 1300 kr och ingen som vill ta ansvar för det (SP gör det inte för brev som har lämnat USA, vilket ju är rimligt, och Postnord tycker tydligen inte att man kan förutsätta att brev i deras vård kommer fram)

Jag skriver mest för att klaga, och för att rekommendera andra att inte snåla på frakten – se till att skicka som paket i stället för brev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsahlen:

Jag beställde ett set med DSA Think Different från Signature Plastics för några veckor sedan, valde billigast frakten (dvs som brev.) Allt gick bra tills paketet kom till Sverige – Postnord gjorde en importdeklaration och skickade mig en avi, men det visade sig att de lyckades tappa bort paketet på vägen från importterminalen till ombudet. Så nu ligger jag ute med 1300 kr och ingen som vill ta ansvar för det (SP gör det inte för brev som har lämnat USA, vilket ju är rimligt, och Postnord tycker tydligen inte att man kan förutsätta att brev i deras vård kommer fram)

Jag skriver mest för att klaga, och för att rekommendera andra att inte snåla på frakten – se till att skicka som paket i stället för brev.

Det kommer nog fram i sinom tid. Har varit med om det själv att även paket har försvunnit i 1-3 veckor för att sedan anlända till ombudet på en lördag eller söndag. Ha i åtanke att det är många sommarjobbare på posten just nu.

Är det dock försvunnet så är det bara beklaga.

Jag sitter själv i en knivig sits med keycaps och posten.. Ingick ett gb i början av året och har efter det sålt lägenheten och nyligen köpt ett hus cirka 60mil söderöver, har fruktlöst försökt få tag på imsto.cn för att ändra adress till den nya.

Har även varit i kontakt med postnord som inte vidaresänder paket om det nu skulle hamna "fel" - utan jag har 14 dagar på mig att hämta det, annars åker det tillbaks.. Suck.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Det kommer nog fram i sinom tid. Har varit med om det själv att även paket har försvunnit i 1-3 veckor för att sedan anlända till ombudet på en lördag eller söndag. Ha i åtanke att det är många sommarjobbare på posten just nu.

Är det dock försvunnet så är det bara beklaga.

Jag sitter själv i en knivig sits med keycaps och posten.. Ingick ett gb i början av året och har efter det sålt lägenheten och nyligen köpt ett hus cirka 60mil söderöver, har fruktlöst försökt få tag på imsto.cn för att ändra adress till den nya.

Har även varit i kontakt med postnord som inte vidaresänder paket om det nu skulle hamna "fel" - utan jag har 14 dagar på mig att hämta det, annars åker det tillbaks.. Suck.

Skickades från m.sweclockers.com

Postnord har själva sagt att det är borta, men jag får hålla tummarna – det skulle inte förvåna mig om det ligger i ett hörn hos ombudet utan att de har scannat det. Verkligen Sveriges sämsta postombud

Jobbigt med din sits också – knasigt att Postnord kan vara så icke-flexibla. Man tänker ju att leverans av brev och paket är lite av ett slags kärna i deras verksamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsahlen:

Postnord har själva sagt att det är borta, men jag får hålla tummarna – det skulle inte förvåna mig om det ligger i ett hörn hos ombudet utan att de har scannat det. Verkligen Sveriges sämsta postombud

Åh fan. Det gjorde dom med min sambos paket för ~2v sedan samt hävdade att skicka lätt inte är spårbart, utan bara att man kan följa det på vägen samt att det inte var postnords problem att det var borta. Förvisso två riktigt griniga tanter hon fick tag i båda gångerna hon ringde kundtjänst.

Jag var inne på affären där postombudet är och den vänlige kassören tittade igenom alla paket som låg där utan att hitta det så sent som i onsdags förra veckan - i lördags kom det dock ett sms att det fanns att hämta ut, trotts att det var "försvunnet". Så tappa inte glöden helt!

Skrivet av jsahlen:

Jobbigt med din sits också – knasigt att Postnord kan vara så icke-flexibla. Man tänker ju att leverans av brev och paket är lite av ett slags kärna i deras verksamhet.

Ähh det löser sig nog - förhoppningsvis skickar imsto det som rek brev och då kommer det ju med eftersändningen ändå. Annars får det bli en spontantripp tillbaks till Störsholm!

Permalänk

Jag är ganska sugen på en Planck, men jag vill inte släppa ÅÄÖ. Har någon här fixat en custom platta att montera switchar på, och vad kostade detta? Typ vatten- eller laserskärning, eller är det möjligt att fräsa för hand med överhandsfräs?

Permalänk
Medlem

@willeykk:

Tråkigt att höra, sjukt att dom inte skulle kunna fixa det om man ber dom. Vilken GB var det?

Har också beställt lite prylar från Imsto. Beställde 18e april, har inte hört något sen dess. Jag hade lite frågor om en GB innan den där beställningen och mejlade honom och fick svar inom ett par timmar varje gång på säkert 5-10 mail, efter att jag frågat var min order är har jag inte fått ett enda svar.

Folk på Reddit säger att "han brukar vara så, men att grejerna kommer fram till slut". Bara hoppas att dom har rätt. Sjukt drygt att beställa grejer och sen inte få någonting. Oavsett om man får pengar tillbaka eller inte. Hoppas att det går via Paypal i värsta fall.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Hallå.

Har aldrig bytt något på ett tangentbord men blev lite sugen på att byta ut typ WASD på mitt CM Storm Quickfire. Men hur tusan vet man vilka man ska köpa så att det blir likadana som dom sitter på nu? Vill ju bara köpa andra med annan färg.

Samt så undrar jag hur det är med att byta ut LED-lampor på tangentbordet? Har nämligen 2st som slocknat.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Hallå.

Har aldrig bytt något på ett tangentbord men blev lite sugen på att byta ut typ WASD på mitt CM Storm Quickfire. Men hur tusan vet man vilka man ska köpa så att det blir likadana som dom sitter på nu? Vill ju bara köpa andra med annan färg.

Samt så undrar jag hur det är med att byta ut LED-lampor på tangentbordet? Har nämligen 2st som slocknat.

Tyvärr finns det som vanligt inte mycket att välja på i detta land men detta set (gröna WASD tangenter) ska passa: http://www.maxgaming.se/keycaps/47d/keys-for-mechanical-keybo...

Tror inte att setet i länken, funkar som mitt rosa set, alltså låter LEDen lysa igenom som på bilden.

Annars får du tyvärr beställa från utlandet.

Har du ett t-bord med Cherry MX brytare så passar de flesta sets om inget annat står i texten.

Cherry MX brytare: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1105286-guide-mekaniska...

Dock har vissa t-bordsverkare (corsair, razor bl.a) gjort en sk "non standard" botten rad på Ctrl, Win, Alt, å FN/Menu + Spacebaren som inte följer standard måtten på tangenterna. Detta gäller hela Cherry MX "keycaps sets" med 108 (ANSI) å 109 (ISO/Nordic) tangenter. WASD tangenterna från de olika t-bordstillverkarna i länken har standard mått (1x1).

Standard måtten på Ctrl, Win, Alt å FN/Menu är 1x1.25 å standard Spacebar mått är 1x6.25. Se länk: http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...

Ducky, Das, WASD + några till i länken har standard botten rads å Spacebar mått.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Hallå.

Har aldrig bytt något på ett tangentbord men blev lite sugen på att byta ut typ WASD på mitt CM Storm Quickfire. Men hur tusan vet man vilka man ska köpa så att det blir likadana som dom sitter på nu? Vill ju bara köpa andra med annan färg.

Samt så undrar jag hur det är med att byta ut LED-lampor på tangentbordet? Har nämligen 2st som slocknat.

Om du endast ska byta ut några alphas(bokstäver) så är det enda du behöver se till att de nya tangenterna har ISO-profil. Kolla ebay

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Såg att Massdrop kör en drop på Magicforce 68-knappars tangentbordet nu igen. Någon här som har ett? Värt ~600 kronor?

https://www.massdrop.com/buy/magicforce-68-key-mini-mechanica...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

@Bakgrund: Det är en väldigt trevlig bräda för pengen, och en trevlig layout.
Men om de inte tvunget vill ha typewriter keycapsen finns den ju på Amazon för billigare peng (från €40 ink moms, tull och frakt) och utan extra väntetid.

Edit: Beroende på hur mycket pundet fallit/faller kanske amazon.co.uk vara än bättre (från £30)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Om du endast ska byta ut några alphas(bokstäver) så är det enda du behöver se till att de nya tangenterna har ISO-profil. Kolla ebay

Skickades från m.sweclockers.com

Okej. så t.ex dessa skulle passa http://www.ebay.com/itm/Orange-WASD-ARROW-Doubleshot-Transluc...

?

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Jag testade att färga lite stammar idag och resultatet var verkligen över förväntan! Från clear till svarta:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Japp, sedan får du själv bedöma om teckensnitt och centrering på tangenterna passar in estetiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Har jag gjort ett misstag när jag smorde mitt Novatouch med följande?
Armaturfett (Silikonfett Type 2_Silicone grease) http://www.clasohlson.com/se/Armaturfett/30-9781?userSelectio...
Silikonspray http://www.clasohlson.com/se/Silikonspray-CRC/Pr347458000

För jag såg nu att plastmuggen jag använde för att blanda ihop dom innan jag smorde stammarna idag har blivit lite mjuk. :s
Tycker ju att båda varianterna borde vara säkra för plast men nu blev jag allt osäker. Muggen det rör sig om är en sån där vanlig tunn engångs plastmugg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acura:

Har jag gjort ett misstag när jag smorde mitt Novatouch med följande?
Armaturfett (Silikonfett Type 2_Silicone grease) http://www.clasohlson.com/se/Armaturfett/30-9781?userSelectio...
Silikonspray http://www.clasohlson.com/se/Silikonspray-CRC/Pr347458000

För jag såg nu att plastmuggen jag använde för att blanda ihop dom innan jag smorde stammarna idag har blivit lite mjuk. :s
Tycker ju att båda varianterna borde vara säkra för plast men nu blev jag allt osäker. Muggen det rör sig om är en sån där vanlig tunn engångs plastmugg.

Fettet är med största sannolikhet inte någon fara. Spray har ju någon form av lösningsmedel för att få rätt egenskaper på vätskan, alltid lurigt i kombination med plast, särskilt ABS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Fettet är med största sannolikhet inte någon fara. Spray har ju någon form av lösningsmedel för att få rätt egenskaper på vätskan, alltid lurigt i kombination med plast, särskilt ABS.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inspekterat lite nu och det ser inte inte någon påverkan på tangentbordet. Så får bara hoppas att det håller sig bra och inte uppstår något problem senare.ä

Permalänk
Medlem
Skrivet av acura:

Har inspekterat lite nu och det ser inte inte någon påverkan på tangentbordet. Så får bara hoppas att det håller sig bra och inte uppstår något problem senare.ä

Då behöver du nog inte vara orolig. Om lösningsmedlet skulle påverka plasten skulle det ses direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

@acura: Det mesta av lösningsmedlet dunstar ganska omgående. Om du använde koppen för att blanda i är det inte konstigt om du ser att lösningsmedlet haft effekt där, men med största sannolikhet har väldigt lite följt med till tangentbordet. Dessutom är tangentbordet gjort i tjockare plast är muggen och du skulle således behöva mer lösningsmedel per ytarea för att göra någon åverkan. Dvs, du kan nog vara ganska lugn :). Som @Heinel skriver skulle du sett effekten av lösningsmedlet vid appliceringen om det skulle haft någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Då behöver du nog inte vara orolig. Om lösningsmedlet skulle påverka plasten skulle det ses direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Khers:

@acura: Det mesta av lösningsmedlet dunstar ganska omgående. Om du använde koppen för att blanda i är det inte konstigt om du ser att lösningsmedlet haft effekt där, men med största sannolikhet har väldigt lite följt med till tangentbordet. Dessutom är tangentbordet gjort i tjockare plast är muggen och du skulle således behöva mer lösningsmedel per ytarea för att göra någon åverkan. Dvs, du kan nog vara ganska lugn :). Som @Heinel skriver skulle du sett effekten av lösningsmedlet vid appliceringen om det skulle haft någon.

Ok, tack för kemilektionen!

Permalänk
Medlem

@Khers: Något nytt om GMK GB? Jag skulle också kunna tänka mig köpa några extra sets för att hjälpa med MOQ.

Permalänk
Medlem

@snitten: Den har dessvärre självdött på grund av bristande intresse. Jag var beredd på att behöva köpa en del set själv för att nå MOQ, men inte de närmare hundra det har visat sig handla om...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Khers: Tråkigt. Har du varit i kontakt med GMK något? Vet att det inte var länge sen de gick ner till 150 som MOQ men det kan ju vara värt att fråga om de kan tänkas gå med på 50 eller 75.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beltet:

Jag testade att färga lite stammar idag och resultatet var verkligen över förväntan! Från clear till svarta:
http://i.imgur.com/1TmLpRv.jpg

Vad gör det för nytta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Vad gör det för nytta?

Ingen speciell. Endast estetiskt. Kommer kombineras med klara gateron toppar på mitt nyaste bygge.

Permalänk
Medlem

@snitten: Synnerligen tråkigt. GMK var obevekliga på sin 250 MOQ innan de gick till 150, så sannolikheten att de skulle gå med på en lägre MOQ är i bästa fall infinitesimal. Vad värre är, @huttala sålde sitt MX 5k när jag fortfarande trodde det fanns en chans att mitt HADd-on-infall skulle lyckas, så mina lekpengar låg bundna. Surt. Men @Leedogustav är nog glad :D.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Khers:

@snitten: Synnerligen tråkigt. GMK var obevekliga på sin 250 MOQ innan de gick till 150, så sannolikheten att de skulle gå med på en lägre MOQ är i bästa fall infinitesimal. Vad värre är, @huttala sålde sitt MX 5k när jag fortfarande trodde det fanns en chans att mitt HADd-on-infall skulle lyckas, så mina lekpengar låg bundna. Surt. Men @Leedogustav är nog glad :D.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Leedogustav, @Beltet: Haha! Den bjuder jag på! (Även om det svider en del.) Jag tror dock brädan, mitt debacle till trots, hamnat i bra händer och det är väl det viktigaste när det handlar om sådana här rariteter...

Snyggt är det hur som helst. I alla fall på bild, men så mycket sämre kan det väl inte vara i verkligheten?