Hur man får igång hårddisk med trasig PCB. (Rapport.)

Permalänk
Medlem

Hur man får igång hårddisk med trasig PCB. (Rapport.)

Jag har använt mig av Datapro - Data Recovery Lab i Kanada, för att åter få igång min hårddisk.

(Historia)

I Maj 2015 så gick PCBn på min hårddisk sönder, jag började då söka runt efter alternativ och hittade då Datapro i Kanada. Jag beställde deras tjänst som vid den tidpunkten kostade 420:-

Efter ett par mail så skickade jag iväg PCBn, men den kom inte fram, en dag när jag sitter och
dricker kaffe på jobbet så kommer det ett mail från dom där dom frågar om det är min PCB, det var det.

Höll fan på att sätta kaffet i vrångstrupen då den hade kommit fram efter 1 år och 3 månader.

Så lång tid skall det inte ta. Normal frakttid brukar ligga på 1-2 veckor.
Nåväl, fram kom den till slut och dom satte genast igång med sitt arbete.

Jag fick PCBn för två dagar sedan (i skrivande stund).

Efter att jag monterat PCBn så satte jag i hårddisken i datorn och den startade upp med rubb och stubb fortfarande kvar. Eftersom att innehållet var EXTREMT viktigt så kan jag inte beskriva den känsla som utspelade sig i bröstet, det var nog eufori i sin renaste form.

Varför jag skriver detta är för att andra som sitter i den sits jag satt skall kunna ta hjälp av detta och därmed slippa skicka disken till IBAS som ju tar +8000:-

Då får jag tacka för mig.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag har använt mig av Datapro - Data Recovery Lab i Kanada, för att åter få igång min hårddisk.

(Historia)

I Maj 2015 så gick PCBn på min hårddisk sönder, jag började då söka runt efter alternativ och hittade då Datapro i Kanada. Jag beställde deras tjänst som vid den tidpunkten kostade 420:-

Efter ett par mail så skickade jag iväg PCBn, men den kom inte fram, en dag när jag sitter och
dricker kaffe på jobbet så kommer det ett mail från dom där dom frågar om det är min PCB, det var det.

Höll fan på att sätta kaffet i vrångstrupen då den hade kommit fram efter 1 år och 3 månader.

Så lång tid skall det inte ta. Normal frakttid brukar ligga på 1-2 veckor.
Nåväl, fram kom den till slut och dom satte genast igång med sitt arbete.

Jag fick PCBn för två dagar sedan (i skrivande stund).

Efter att jag monterat PCBn så satte jag i hårddisken i datorn och den startade upp med rubb och stubb fortfarande kvar. Eftersom att innehållet var EXTREMT viktigt så kan jag inte beskriva den känsla som utspelade sig i bröstet, det var nog eufori i sin renaste form.

Varför jag skriver detta är för att andra som sitter i den sits jag satt skall kunna ta hjälp av detta och därmed slippa skicka disken till IBAS som ju tar +8000:-

Då får jag tacka för mig.

/Lifooz

Dock är ju transporttiden lite väl lång Vad kostar frakten till Kanada, samt hur dyrt är det om man behöver skicka in hela HDD (om något annat än PCB är trasigt)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Dock är ju transporttiden lite väl lång Vad kostar frakten till Kanada, samt hur dyrt är det om man behöver skicka in hela HDD (om något annat än PCB är trasigt)?

Jag får rätta mig själv, dom sysslar tydligen med allt möjligt inom felsökning av hårddiskar och Recovery, även om disken har fysiska skador.

Jag betalade 40:- för frakten i vadderat kuvert. Det är det enda som behövs.
Men jag är säker på att PCBn egentligen skulle ha kommit fram efter 1-2 veckor, men det var väl någon som skevade paj av fraktfirmorna.

Frakten tillbaka till Sverige står Datapro för.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!