Kan ni hjälpa mig att hitta bilden på nätet?

Permalänk
Medlem

Kan ni hjälpa mig att hitta bilden på nätet?

Ledsen för kass rubrik, men det är svårt att hitta på någon bra.

Bilden jag söker såg jag för ett tag sedan här på Sweclockers.
På bilden ser man hur olika saker är i tjocklek, jämfört med hur nära läsarmen sitter mot plattorna i en hårddisk.
Jag vet att det var dammpartikel, hårstrå, fingeravtryck, och en eller två saker till.

Så, om ni vet vilken det är så kan ni posta den.

Tack.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

@Lifooz: Hittade den direkt när jag sökte så du kan inte en ha försökt att leta efter den

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

@Lifooz: Hittade den direkt när jag sökte så du kan inte en ha försökt att leta efter den

Jasså det tror du? Jag har skrivit in allt möjligt men lyckas inte pricka rätt.
Men så fint för dig.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av niclasc:

@Lifooz: Hittade den direkt när jag sökte så du kan inte en ha försökt att leta efter den

Hjälpsamt av dig.

@Lifooz:

?

"hard drive hair dust finger print" sökte jag på så blev den första resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Hjälpsamt av dig.

@Lifooz: http://www.deadhardrive-data-recovery.com/wp-content/uploads/clean-room-deadhardrive.jpg

?

"hard drive hair dust finger print" sökte jag på så blev den första resultat.

Tack så mycket, den bilden är riktigt bra när man vill visa/beskriva hur nära det är.
Och den bilden anger ändå 3nm. Något som i dagens läge lär ha krympts rejält mycket mer.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lifooz:

Tack så mycket, den bilden är riktigt bra när man vill visa/beskriva hur nära det är.
Och den bilden anger ändå 3nm. Något som i dagens läge lär ha krympts rejält mycket mer.

/Lifooz

Förbättringar kanske men rejält mycket vet jag inte, vi är faktiskt nere på atomnivå redan nu. 3nm = 3000pm, som jämförelse har en kiselatom en diameter på 222pm. Det är egentligen rätt galet att tänka på hur tajta marginalerna är i en vanlig dator som i stort sett alla har hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Förbättringar kanske men rejält mycket vet jag inte, vi är faktiskt nere på atomnivå redan nu. 3nm = 3000pm, som jämförelse har en kiselatom en diameter på 222pm. Det är egentligen rätt galet att tänka på hur tajta marginalerna är i en vanlig dator som i stort sett alla har hemma.

Det är just det. Jag tror att vi båda skulle hamna på psykmottagning om vi verkligen gick in för att förstå precis allt vad gäller en dator och dess uppbyggnad.

\Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!