Permalänk
Medlem

Redmi 3 Pro

Är det någon som har erfarenhet av den mobilen?
Verkar otroligt prisvärd! Jag undrar helt enkelt om den fungerar bra i Sverige

Visa signatur

In vino veritas

Permalänk
Medlem

Jag har haft min i några månader nu, och är fantastiskt nöjd! Batteritiden är underbar, skärmen upplevs som skarp och har riktigt bra färger, och den är förvånansvärt "snappy". Nackdelen är att den saknar vissa 4G-band, vilket endast varit ett problem under cykelsemester på Gotland, hemma i Stockholm, Göteborg, Värmland och vägarna däremellan har jag nästan alltid haft 4G.

Kort recension då det är sovdags, men jag är så nöjd att jag beställt ett par Xiaomi-lurar, och kommer framförallt aldrig ens överväga en flaggskeppstelefon när det här alternativet finns!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Har haft min sen i början av Juni. Köpte på ebay

Jag använder min till:
Sociala medieappar
OneNote
Ringa
Spotify ett antal timmar per dag
Någon timme youtube per vecka

PLUS
+Batteriet håller länge. 2 dagar med mycket användande inga problem
+Hyffsad prestanda (flyter på snabbt men ibland kan den lagga något utan anledning). Dock för priset så får ju prestandan ses som utmärkt. En liknande lur med liknande prestanda från tillverkare du hittar på elgiganten kostar ju 3000 kr+
+Lagom storlek
+Bra byggkvalité för priset. Inte lika bra som en iphone eller min gamla lumia 925. Men den känns inte plastig eller flexar i materialet.
+Fingerprint sensor. Min första enhet med en sådan. Tycker det funkar bra. Men ibland missar den att läsa rätt och jag får slå in pin istället.
+Bra att man antingen kan ha två simkort eller extra minneskort om nu inte 32gb är tillräckligt.
+Priset. Sjukt mycket lur för pengarna

MINUS
-Är inte så förtjust i Android (förra två lurarna var windows phone (men där finns ju inga appar samt att MS själva tycks ha gett upp) samt jag gillar min ipad och ios (Men tycker att 6000 är lite väl häftigt att lägga på en lur...).
-Vet inte om det är problem med android generellt. Men min verkar visar pop up reklam i facebook messenger ibland. Samt ibland laddar den själv ned appar jag inte vill ha. Ibland när jag startar webbläsaren går den in på någon reklamsida...
-Kameran är inte lika bra som min L925, men den var å andra sidan riktigt bra...
-Oklart om den klarar 4G? Tror inte den gör det? Läste något om att eventuellt inte stödde våra 4G-band? Iaf, inga problem i min användning. Tycker surfandet osv går snabbt...
-Har fått någon konstig färgfläck på sidan av skärmen... Stör väl inte så mycket egentligen. Men om det varit en premiumlur så hade man ju blivit lite sne...

---

Är inte allt för insatt, var ju ett tag sen man gjorde sin research. Men många tycker ju att Note-varianten är mer prisvärd. Men jag tycker då att luren blir för stor... Därför valde jag 3 Pro. Att jag inte valde 3an beroende kanske främst på att den inte var estetiskt tilltalande Sen 1 GB extra skadar ju inte...

Permalänk
Medlem

Tackar för dom utförliga svaren. Är just det där med 4G som bekymrar mig lite.
Men mottagningen är bra för övrigt?

Visa signatur

In vino veritas

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Har haft min sen i början av Juni. Köpte på ebay

Jag använder min till:
Sociala medieappar
OneNote
Ringa
Spotify ett antal timmar per dag
Någon timme youtube per vecka

PLUS
+Batteriet håller länge. 2 dagar med mycket användande inga problem
+Hyffsad prestanda (flyter på snabbt men ibland kan den lagga något utan anledning). Dock för priset så får ju prestandan ses som utmärkt. En liknande lur med liknande prestanda från tillverkare du hittar på elgiganten kostar ju 3000 kr+
+Lagom storlek
+Bra byggkvalité för priset. Inte lika bra som en iphone eller min gamla lumia 925. Men den känns inte plastig eller flexar i materialet.
+Fingerprint sensor. Min första enhet med en sådan. Tycker det funkar bra. Men ibland missar den att läsa rätt och jag får slå in pin istället.
+Bra att man antingen kan ha två simkort eller extra minneskort om nu inte 32gb är tillräckligt.
+Priset. Sjukt mycket lur för pengarna

MINUS
-Är inte så förtjust i Android (förra två lurarna var windows phone (men där finns ju inga appar samt att MS själva tycks ha gett upp) samt jag gillar min ipad och ios (Men tycker att 6000 är lite väl häftigt att lägga på en lur...).
-Vet inte om det är problem med android generellt. Men min verkar visar pop up reklam i facebook messenger ibland. Samt ibland laddar den själv ned appar jag inte vill ha. Ibland när jag startar webbläsaren går den in på någon reklamsida...
-Kameran är inte lika bra som min L925, men den var å andra sidan riktigt bra...
-Oklart om den klarar 4G? Tror inte den gör det? Läste något om att eventuellt inte stödde våra 4G-band? Iaf, inga problem i min användning. Tycker surfandet osv går snabbt...
-Har fått någon konstig färgfläck på sidan av skärmen... Stör väl inte så mycket egentligen. Men om det varit en premiumlur så hade man ju blivit lite sne...

Är inte allt för insatt, var ju ett tag sen man gjorde sin research. Men många tycker ju att Note-varianten är mer prisvärd. Men jag tycker då att luren blir för stor... Därför valde jag 3 Pro. Att jag inte valde 3an beroende kanske främst på att den inte var estetiskt tilltalande Sen 1 GB extra skadar ju inte...

Upplever inget av det fetmarkerade på min Z5 c så det är nog bloatware från tillverkaren tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av who84:

Tackar för dom utförliga svaren. Är just det där med 4G som bekymrar mig lite.
Men mottagningen är bra för övrigt?

Den stödjer 4G i stora och medelstora städer men inte på landsbygden. Mer specifikt stöds band 1, 3, 7 och 38 som används av olika operatörer i Sverige. Det som inte stöds är band 8 och 20.

Skrivet av Chibariku:

Upplever inget av det fetmarkerade på min Z5 c så det är nog bloatware från tillverkaren tyvärr.

Vanligtvis lägger säljarna in en custom ROM som inte är representativt för hur tillverkaren gjort programvaran.

Det finns en officiell "global stable" men de flesta lägger in en annan ROM. Man får köpa en där säljaren antingen lagt in en "global stable" eller att man direkt köper en global icke-kinesisk telefon.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Det är på landsbygden jag bor. Man kanske ska satsa på en Honor 7 istället då.

Skrivet av mfm:

Den stödjer 4G i stora och medelstora städer men inte på landsbygden. Mer specifikt stöds band 1, 3, 7 och 38 som används av olika operatörer i Sverige. Det som inte stöds är band 8 och 20.

Vanligtvis lägger säljarna in en custom ROM som inte är representativt för hur tillverkaren gjort programvaran.

Det finns en officiell "global stable" men de flesta lägger in en annan ROM. Man får köpa en där säljaren antingen lagt in en "global stable" eller att man direkt köper en global icke-kinesisk telefon.

Visa signatur

In vino veritas

Permalänk

Jag beställde en Redmi 3s Pro/prime/vad de nu vill kalla det för några dagar sedan. Alltså den med 3gb ram. Beställde från en säljare på aliexpress som heter Hongkong Goldway, på swedroid och xda talade de väl om säljaren. En bra grej är ju att de har ett lager i Europa, så man slipper fundera över tull och moms dessutom blir leveranstiden lite kortare.

Det finns täckningskartor hos nästan alla operatörer, där kan du se om du kommer ha 4g där du kommer befinna dig.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av who84:

Det är på landsbygden jag bor. Man kanske ska satsa på en Honor 7 istället då.

Det finns en Redmi 3S med stöd för alla svenska 4G-band och "svensk" laddare men det är en modell med 2GB/16GB: http://www.aliexpress.com/store/product/Official-Global-versi...

Jag skulle tagit Redmi 3S över Redmi 3 Pro då Snapdragon 430 har bättre grafikprestanda och är mer energieffektiv.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Är sjukt nöjd med min redmi note 3 pro. Batteritiden är fantastisk. Har cyanogenmod 13 på den vilket är ett lyft från miui enligt mig. Kör bara på 3g vilket räcker för mig. För priset får man nog inte mycket bättre telefon.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C