Permalänk
Medlem

Du sa att du ville maxa 4k: https://www.inet.se/kundvagn/visa/9625156/

Detta är det bästa du lär få inom budgeten i fps väg

Lägg till mekanisk hårddisk om du behöver mer plats. Tänkte att du kunde köpa Windows på G2A/kinguin eller så för att spara lite pengar men annars kan du lägga till det i kundvagnen. Chassit kan du byta efter smak, samt lägg till någon fläkt om du vill (behövs troligen inte dock)

Nätagget kan bytas till EVGA G2 men det fanns ej i lager. Lite osäker på om det är värt att köra 850w agg, dock räcker ju 750w, men man vill ju oftast ha lite mer än tillräckligt.

Men tänk efter lite nu. Jag är också 14 (snart iallafall) och skulle tänkt till rejält innan jag la 26 lakan på en speldator, speciellt om jag hade sparat sen jag var 11. Kanske räcker med ett 1080, måste du verkligen maxa 4k? Har du 4k skärm nu? Annars kanske 1440p är ett bättre val? I 1440p räcker ett 1080 till att maxa de allra flesta titlar som är ute idag.

Oavsett, lycka till med bygget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Dator. Data är den icke fysiska biten som lagras på t.ex hårddisken.

njaa.. ska vi vara petnoga så är data en korrekt förkortning då det är en förkortning på datamaskin..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Medlem

@DozeN:

Icke att förglömma!
https://www.inet.se/produkt/5402793/evga-pro-hb-sli-brygga-2-...
Behövs en ny brygga om man vill få ut max. (verkar osäkert när den kommer)

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

@DozeN:

Icke att förglömma!
https://www.inet.se/produkt/5402793/evga-pro-hb-sli-brygga-2-...
Behövs en ny brygga om man vill få ut max. (verkar osäkert när den kommer)

Just det, tack! Hade helt glömt bort SLI bryggorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arorster:

eribo01 jag och min brosa har samlat sen vi va typ 11. Vi är en "rik" familj så han och jag får 5K på födelsedagen så ja vi har samlat och vi vill bara ha en bra gaming data.

Skickades från m.sweclockers.com

En liten sak bara, du skriver att "jag och min brorsa" har samlat pengar till en speldator, menar du då att ni är två som ska dela på datorn? I sådana fall skulle jag själv överväga att köpa två datorer för 13-15k (om ni kan spara lite mer) så slipper ni dela, det räcker för att få maxad full hd grafik och till viss del på 1440p.

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för listan! Och Vi ska ha seprata datorer han har redan beställt Tortuga datan. Jag tänkte det va smartare om jag skulle bygga för första gången. Och Jag har en 4K tv och en 1440P moniter. Har ingen Full HD och jag trodde att min GTX 960 2GB skulle klara av det men ja så är det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9626597/

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Avstängd

Väldigt mycket off topic med tillrättavisanden om helt irrelevanta saker. Datornördarna strikes again.

Vem som inte är insatt i datorer bryr sig om data och dator skillnaden?

Mitt tips till TS: Köp via Inet, Webhallen eller liknande och ta ett paket som du får hjälp med här och låt dem bygga den åt dig. Billigare än en märkesdator. Och mer baller

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Dra i handbromsen!
Arorster har du verkligen tänkt igenom det här?
Hur många tum har din nuvarande monitor? Hur många tum har din nuvarande 4K-TV?
Vilka Hz i uppdateringsfrekvens ligger dessa på?
Hur långt i från TVn sitter du när du spelar, alternativt hur långt ifrån har du tänkt sitta?

Är du medveten om att det inte finns några 144Hz-skärmar med 4K-upplösning?