Spännande bygge på G. Lite råd uppskattas.

Permalänk
Medlem

Spännande bygge på G. Lite råd uppskattas.

Tjena. Har bestämt mig efter mycket om och men. Ska bygga en dator i NCASE M1. Och inte nog med det skall hela kalaset vattenkylas i en custom loop. Det är ett av världens minsta chassi (och antagligen bästa) för fullstora komponenter. Kommer kompromissa här och var för att få plats med allt och det är där jag behöver lite hjälp.

Har tänkt mig denna konfiguration:

Chassi: NCASE M1 utan bluray slot.
Moderkort: ASUS Z170I PRO GAMING
GPU: Antingen mitt befintliga 980Ti eller ett 1080
CPU: Befintlig Intel Core i7 6700K
Minne: Mina befintliga DDR4 32GB Hyper X 2400mhz
Lagring: 1tb SSD (nyinköp)
PSU: Corsair SF600 600W
Övrigt: 92mm fläkt i bakände, custom moddat fönster i sidopanel, kanske även tak?, custom sleevade kablar.

Fittings: Befintliga barrows svarta.
Radiator: 240mm slim radiator i bottnen, antagligen magicool. Tips tas gärna emot.
Radiatorfläktar: 120mm slim fläktar, tips tas gärna emot. push config.
GPU block: Avvaktar med detta tills vidare
CPU block: EK evo block, avvaktar tills vidare
Res: avvaktar också tills senare, vill mäta lite. Tips?
Pump: avvaktar tills senare. tips?

Om någon äger eller har ägt detta chassi kommentera gärna! Ska bli intressant att se hur det här skall sluta. Ni som följde min tidigare bygglogg kanske såg att jag lovade något kul i framtiden, this is it. Kommer försöka köra HELT utan både rör och slang, skall försöka bygga allt med enbart fittings - en rejäl utmaning som antagligen kommer ta tid. Men funderar på att göra en investering och köpa alla delar och komponenter för sig och bygga den i lugn och ro för att slippa stressa varje gång jag har downtime på min befintliga PC.

Vad tror ni om detta? Tips? Råd? Kritik? Har sett ett fåtal göra detta innan i detta chassi och det ser löjligt nice ut!! Har läst massor av byggloggar och fått tips på små modifikationer för att få plats med allt. Kan dock bli den första i världen som gör detta med enbart fittings. Kan det bli jobbigt att fästa alla fittings i slutändan? Tight? Försöker även undvika att fästa te.x res eller pump på utsidan av chassit men måste jag så hittar jag en snygg lösning.

lite bilder/ video på andras customlösningar i detta chassi i spoilern nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=JI2P1AYCEpU

Dold text
Visa signatur