HEOS Denom 1 Uppspelningsfel

Permalänk

HEOS Denom 1 Uppspelningsfel

Hej,

På sistone har mina HEOS 1:or strulat lite. Ibland bara slutar de spela upp även fast det står att de spelar i mitt spotify..
Det händer speciellt när man byter uppspelning ex. byta spellista, köar låtar etc.

Lösningar jag har testat:

- Ominstallerat spotify
- Fabriksåterställt 1:orna.

Det ända som hjälper är att dra sladdarna från 1:orna och sen sätta i de igen (alltså starta om de), men detta hjälper endast temporärt...
Är det värt och testa de på annat nätverk?
Nån som har samma problem eller har lösningen? Vore tacksamt..

Permalänk
Medlem

Hade likadant problem med mina. Gick till affären (Hifi-butiken) och frågade. De svarade att det är problem mellan Heos 1 och Spotify, men Denon jobbar på att släppa en fix.

För mig är det bara Spotify som får 1:orna och gå bananas. TuneIn funkar perfekt och att streama via Plex likaså. Gjorde precis som dig, återställde, installerade om Spotify och Heos appen men icke. Verkar som det bara är att vänta och se när fixen dyker upp.

/Baloo

Skrivet av Mulle0216:

Hej,

På sistone har mina HEOS 1:or strulat lite. Ibland bara slutar de spela upp även fast det står att de spelar i mitt spotify..
Det händer speciellt när man byter uppspelning ex. byta spellista, köar låtar etc.

Lösningar jag har testat:

- Ominstallerat spotify
- Fabriksåterställt 1:orna.

Det ända som hjälper är att dra sladdarna från 1:orna och sen sätta i de igen (alltså starta om de), men detta hjälper endast temporärt...
Är det värt och testa de på annat nätverk?
Nån som har samma problem eller har lösningen? Vore tacksamt..

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk

Tack

@Farsan Baloo:

Okej, jag antar att vi får låta tiden göra sitt..

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

@Mulle0216:

I förmiddags kom en uppdatering av Heos appen till telefonen och även ny firmware till högtalarna. Har provat lite snabbt och det verkar (Fingers crossed) fungera.

I telefonen (Android) fick appen versionsnummer: 1.373.96 Build:93163 och högtalarna fick versionsnummer: 1.373.100 Build: 93252

/Baloo

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.