Permalänk

Hjälp med avstånd projektor & duk

Hejsan har en optoma hd200x samt en duk på 90" men dom är 5.50m från varandra å det fungerar ej då projektorn ej kan zooma in ut så långt man sitter 4m från duken. Vad är bäst att göra flytta projektorn eller få sig större duk men då är frågan hur stor jag behöver. Någon som skulle kunna hjälpa mig ? / Martin

Permalänk
Medlem

Här kan du räkna ut vilket avstånd du behöver ha med din projektor eller vilken storlek på duken du kan ha.

http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk

Står i manualen att den skall ha 1.5m till 12 men de fungerar då ej

Permalänk
Medlem

Enligt vad jag kan komma fram till med hjälp av sidan jag länkade i mitt förra inlägg bör du ha ett avstånd på 3,3m mellan projektor och duk.
Med det avståndet du säger att du har nu skulle du behöva ha en duk på 150" för att få det att stämma.

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk

okej så då är det bara att flytta dom närmare varandra.

hur långt lär jag flytta för att få det stämma
blir det stor skillnad om man skulle skaffa 110" skärm

står ju om man går in på den 1.8 - 6.6 M Throw Dist