Ska köpa ny telefon, vad rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Inget lagg??? Jag hade en z5 compact ett tag och blev GALEN på segheten i den telefonen.

Min Z3 jag hade den var det inge lagg och inte seg under dom 2 åren jag hade den

Får se hur min nya Xperia XZ funkar när jag får den på Måndag eller Tisdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Min Z3 jag hade den var det inge lagg och inte seg under dom 2 åren jag hade den

Får se hur min nya Xperia XZ funkar när jag får den på Måndag eller Tisdag

Skulle dock vara försiktig med sonys lurar nu, mitt 3.5mm jack på min Xperia Z5 Premium har gått sönder två gånger. Ruskigt dålig kvaleté förhoppningvis lider inte XZ av det.

Jag vågar inte chansa så min nästa blir en Samsung S7.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

@93Clocker: Ok. Jag kör Blåtand och använder ej 3,5mm uttaget

Permalänk

@Esseboy: Äh, man kan inte förvänta sig att allt ska vara perfekt när den är så billig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timkhk:

@MultiMan: Jag sa aldrig att den inte har fått bra recensioner, jag sa LIKA bra som HTC 10 och Samsung s7. Detta läste jag på Phonearena och andra hemsidor. Enligt kundrecensioner.

Vet inte vad mer för recensioner du har läst men Phonearena som du nämner har rankat iPhone 7 högst av dessa tre:

iPhone 7: 9.3
Samsung S7 Edge: 9.0
HTC 10: 9.0

Kundrecensioner skulle jag inte titta på överhuvudtaget. Den telefon med flest fanboys vinner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Man får ju en mjuk adapter om du vill byta ut den. Annars funkar blåtandslurar. För min egen del behövs inte 3,5mm men visst de kunde ha väntat till nya blåtandsstandarden.

Telefonen däremot är riktigt bra, ljusår snabbare än SGS7 i riktig användning. Tar ett spel som exempel, på SGS7 tar det ungefär 10 sekunder att byta karta med i7 cirka 1 sekund, rejäl skillnad med andra ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha inget jag bryr mig om eftersom jag spelar aldrig på min mobil

Beror väl på spelet med skulle jag tro..
Ett spel för iphone är optimerat för just den mobilen medans android spel ska fungera i alla märkerna som har Android.Genast svårare att optimera just ett spel till ett visst märke..
Jag väljer bort just Apple av den anledningen att jag vill inte vara fast till ett enda märke..Utan jag vill testa olika mobiler av olika märken..

Ungefär som att ta körkort för enbart en bilmodell..Nej det går bort direkt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esseboy:

Men kameran är sämre än i Honor 7;an, skulle hellre sett en likvärdig eller bättre 20MP kamera med större sensor...

Fast det är den inte alls? Vad har du fått det ifrån?

Antalet megapixlar har ingenting att göra med hur bra bilder det blir. Kameran är betydligt bättre på honor 8, bara faktumet att den har laserfokus gör den bättre..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

Fast det är den inte alls? Vad har du fått det ifrån?

Antalet megapixlar har ingenting att göra med hur bra bilder det blir. Kameran är betydligt bättre på honor 8, bara faktumet att den har laserfokus gör den bättre..

Nej det har det inte, men när den samtidigt har större pixelstorlek på sensorn så ger det liiiite bättre kvalitet Bara att gå och jämföra på nätet Kameran är inte snabb, men skulle hellre sett samma eller bättre sensor istället för två sketna :/

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Aha inget jag bryr mig om eftersom jag spelar aldrig på min mobil

Beror väl på spelet med skulle jag tro..
Ett spel för iphone är optimerat för just den mobilen medans android spel ska fungera i alla märkerna som har Android.Genast svårare att optimera just ett spel till ett visst märke..
Jag väljer bort just Apple av den anledningen att jag vill inte vara fast till ett enda märke..Utan jag vill testa olika mobiler av olika märken..

Ungefär som att ta körkort för enbart en bilmodell..Nej det går bort direkt

Fast du kan ju inte jämföra körkort med medmobiloperativ, vill du byta OS eller mobil är det inget som hindrar dig.

Det ena är reglerat i lagen det andra är ett fritt val. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Enligt vem? Ser inte var det står att ip7 har den bästa displayen på marknaden. Men däremot enligt displaymate:
Overall Galaxy S7 Display Grade is Excellent A
The Best Performing Smartphone Display that we have ever tested.
Samsung continues systemic improvements of OLED Displays

http://www.displaymate.com/Galaxy_S7_ShootOut_1.htm

S7 släpptes månader före ip7 också.
Ip7 har bra display i topp kvalite ja, men inte den bästa som finns ute på marknaden just nu. Om ip7 hade den bästa displayen, skulle Apple inte äns bry sig gå över till OLED i kommande ip8 som det sägs dom skall göra. LCD är dessutom billigare än OLED och orimligt att övergå till nåt som är sämre och som kostar mer. Om ip7 nu redan har den bästa display på marknaden som du antyder.

Ryktades att även 7:an skulle ha oled (om jag inte har fel).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Fast du kan ju inte jämföra körkort med medmobiloperativ, vill du byta OS eller mobil är det inget som hindrar dig.

Det ena är reglerat i lagen det andra är ett fritt val. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Nej men vad händer med alla appar osv som man köpt till iphone om man går över till Android..Nu kan jag använda alla mina köpta appar osvsett märke på mobilen.På så sätt är jag inte låst till ett visst märke..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Nej men vad händer med alla appar osv som man köpt till iphone om man går över till Android..Nu kan jag använda alla mina köpta appar osvsett märke på mobilen.På så sätt är jag inte låst till ett visst märke..

En del går att föra över till iPhone andra inte. Men som du ser på saken så har du ju låst in dig i Android oavsett märke på mobilen. Det finns ändå bara en Android-lur som är bäst varje år. 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

En del går att föra över till iPhone andra inte. Men som du ser på saken så har du ju låst in dig i Android oavsett märke på mobilen. Det finns ändå bara en Android-lur som är bäst varje år. 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Sant men dom ser inte likadana ut

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz