Permalänk
Medlem

Trasigt moderkort, PSU eller CPU?

Hej där!
Nu var det så att jag fick lite problem angående ram, det började ryka och lite smått och gott. Nu verkar det vara "fixat".
Men iallafall, när jag startar datorn, utan ram, grafikkort, hdd, dvd så lyser cpu led:en röd konstant.
Jag kopplade i en moderkortshögtalare, men det är inga ljud.
Jag tänkte även att det kanske hade hänt något med 4+4 connectorn, så jag tog ur den, sedan testade jag att starta datorn. Resultatet blev precis samma som när den var i, skulle det kunna vara nätaggregatet?

Har dator i sign

Jag har testat MemOK-knappen men CPU led:en lyser konstant rött ändå.
Några idéer?
Tack på förhand
MVH

EDIT:
Hur kunde jag glömma att skriva att jag inte fick bild, den startade, fläktar går igång, men den bootar/ postar (om jag förstår vad det)
är inte alls.

Visa signatur

Antec GX 500 - 2600k - Asrock Z77 Extreme 6 - Pure Rock - RX Vega 64 - RM750X - 1TB HDD - 250GB SSD - 16 GB RAM - Windows 10

Permalänk
Medlem

Måste du inte ha ram installerat för att starta upp datorn?

Permalänk
Medlem

@thomson: Oj då glömde nämna en ganska viktig sak, ska fixa

Visa signatur

Antec GX 500 - 2600k - Asrock Z77 Extreme 6 - Pure Rock - RX Vega 64 - RM750X - 1TB HDD - 250GB SSD - 16 GB RAM - Windows 10

Permalänk
Medlem

Nu har jag felsökt en del och har kommit fram till att mitt fina Sabertooth P67 är paj, så då får jag vara på jakt efter nytt moderkort

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är dessa moderkort med Sandy bridge extra känsliga? mitt börja också bråka när jag skulle bya ram minne.
Hur som helst, va bra att du hitta felet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc