Permalänk
Medlem

Aktivera windows

Hej!

Jag äger en Windows 10 Pro-licens som jag har fått lite problem med. Jag uppgradera min dator rätt rejält förra månaden och lyckades aktivera Windows genom att välja att jag gjort hårdvaruändringar.

Problemet: Antingen mitt nya moderkort eller processor dog efter 4 timmar. Jag skickade då tillbaka dem till Komplett och införskaffade nya delar. Nu när jag försöker aktivera Windows så får jag felmeddelande om att jag aktiverat Windows för många gånger på denna enhet. Finns det något jag kan göra eller måste jag köpa en ny licens för 2.5k? :/

Permalänk
Medlem

Testa att kontakta Microsoft på 08-559 900 00

Brukar inte vara några problem att lösa detta.

Permalänk
Medlem

Är det en OEM-licens? då blir det problem med hårdvarubyte och då ska man kontakta företaget som utfärdade licensen, alternativt Microsoft.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Bara ringa ms.

Edit1 och 2:
Var tydligen lite sen.
Det jag länkade var för volymlicenser, borttaget.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@Asssor: Inte OEM. Jag köpte Windows 8 back in 2012 för 300kr och uppgraderade till Windows 10 när det var nytt. Det som oroar mig är att jag endast kommer ha rätt till Windows 8.1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spoocher:

@Asssor: Inte OEM. Jag köpte Windows 8 back in 2012 för 300kr och uppgraderade till Windows 10 när det var nytt. Det som oroar mig är att jag endast kommer ha rätt till Windows 8.1...

Tror det löser sig om du ringer Dom har inget intresse av att hålla kvar dig på 8.1.

Dessutom fick man väl en ny nyckel att krafsa ner när man valde att uppgradera till 10?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

@Teddis: Får tydligen inte någon produktnyckel när man uppgraderade till Windows 10 gratis. Jag har inte heller kvar produktnyckeln till Windows 8 då jag raderat det mailet. Mitt hopp ligger i att de har kvar min köphistorik kopplad till min gmail.

Ett annat misstag jag gjorde var att ta bort den här enheten från mitt microsoft-konto på hemsidan... Jag hade 2st enheter listad där så jag trodde att jag kanske var tvungen att ta bort ett för att kunna aktivera... RIP.

Permalänk
Medlem

Har för mig att licenserna man tog över till win 10 gratis blev just oem licenser på windows 10

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Har för mig att licenserna man tog över till win 10 gratis blev just oem licenser på windows 10

Min version är Windows 7 Pro från början, sedan uppgraderad till Win 8 för 300kr och sedan till Win 10 gratis. Fortfarande retail vad jag kan se

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ring Microsoft och förklara, de brukar vara lätta att ha och göra med bara det finns ett retail-underlag någonstans.

Permalänk
Medlem

@immutable:

Det skumma är att jag köpte en OEM-licens av Windows 7 Pro men jag får samma svar som du när jag testar kommandot i Windows 10 på samma dator.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem

Är redigt förbannad nu. Jag ringde Microsofts support och förklarade läget. Får en sjukt trevlig person som svarar och engagerar sig i mitt problem. Det enda han sa att han behövde för att lägga ett ärende för att aktivera mitt windows var en bild på kvittot för mitt nya moderkort. Han sa att han skulle skicka ett mail jag skulle svara på. Detta mail dök aldrig upp.

Ringer därför Microsoft igen och får världens skrikigaste och nedlåtande support. Hon kunde inte hitta något tecken på att jag hade ett genuint exemplar av windows och kunde inte hitta min Windows 8-licens i någon historik. Skrek åt mig att ringa igen på måndag...

Permalänk
Medlem

Hur tar man reda på vad nyckel heter som man skall knappa in när man skall activera Linence igen?

Är det den man ser på egenskaper "om den här datorn" i filhanteraren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spoocher:

Är redigt förbannad nu. Jag ringde Microsofts support och förklarade läget. Får en sjukt trevlig person som svarar och engagerar sig i mitt problem. Det enda han sa att han behövde för att lägga ett ärende för att aktivera mitt windows var en bild på kvittot för mitt nya moderkort. Han sa att han skulle skicka ett mail jag skulle svara på. Detta mail dök aldrig upp.

Ringer därför Microsoft igen och får världens skrikigaste och nedlåtande support. Hon kunde inte hitta något tecken på att jag hade ett genuint exemplar av windows och kunde inte hitta min Windows 8-licens i någon historik. Skrek åt mig att ringa igen på måndag...

Det är väldigt varierande vem man får tag på. Men jag håller med dig, eftersom att det är Fredag så borde hon varit gladare.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!