Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Är det någon som fått någon mail om frakt från spel&sånt än? min order står fortfarande som 'bokad'.

Samma här, ligger kvar som bokad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Riktigt segt men de har väl fram tills kl 16:00 iallafall att få iväg ordrar. Förhoppningsvis får de sitt gjort i tid, övriga butiker verkar inte ha haft några större bekymmer iallafall. Du borde kunna ha chans att få hem en från någon av de andra butikerna om du beställer en extra, annars kolla lokala butiker imorgon.

Hoppas det ordnar upp sig så du får hem prylarna imorgon.

Har bara tänkt spela Zelda och det har komplett skickat igår till mitt Wii U så bara den kommer så är jag nöjd, switchen nöjer jag mig med om den kommer i början på nästan vecka. Skulle det skita sig helt så verkar det åtminstone blir bra väder i helgen och nysnö har det kommit så ska nog lyckas fördriva helgen i backen.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Tja då är inte jag den enda, får hoppas att det ska vara så.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av MugiMugi:

Är det någon som fått någon mail om frakt från spel&sånt än? min order står fortfarande som 'bokad'.

Skrivet av toobypls:

Antar att de det går iväg innan 17-18:00 för att det ska levereras till imorgon.
Fick mail vid 6 tiden imorse:

Imorgon släpps äntligen Nintendo Switch (inkl. Neon Färgade Kontrollers & Bergsala), efterlängtat! Du har bokat Nintendo Switch (inkl. Neon Färgade Kontrollers & Bergsala) hos oss och du har redan betalat varan, vi kommer skicka det så fort vi kan och du kan hämta ut den hos posten.

Ps Inet har bokat för mina beställningar med och komplett men de har inte skickats iväg än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

när la ni eran order på webhallen?

Under Nintendo-showen som sagt, 13 januari klockan 05:17.

Skrivet av anon5930:

Samma här och då har jag sett fram emot spelet sedan vi fick se första sekunder videomaterial typ 2014 eller vad det nu var. Blir nog att dra hem tidigt från jobbet imorrn om både Switch och Zelda ser ut att dyka upp under eftermiddagen. Annars blir det nog att jobba över så jag kan dra hem tidigt på måndag istället.

Denna förmiddag har gått riktigt fort för min del vilket underlättar hype och räknandet av timmar, minuter och sekunder tills man har prylarna i nävarna. Glädjeexplosion nästa, förhoppningsvis.

Jag har fått ledigt från jobbet av andra anledningar imorgon så under eftermiddagen tänkte jag börja om allting kommit fram som det ska, annars blir det en deppig helg. Värsta hade varit om jag får spelet men ingen Switch haha.

Tiden rullar på i bra takt och jag kikade precis på MetaCritic-betyget som mudde nämnde i tråden. Trailern som visades på sidan gav mig rysningar! Musiken, grafiken, mmh! Hypen börjar sätta sig på riktigt nu och vad jag eller vi än kommer tycka om spelet i slutändan så är jag säker på att det är en magisk helg som väntar oss.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Friend codes till Switch:

Friend codes

The options in the Add Friend menu are:

Search for Local Users
Search for Users YOu’ve Played With
Search with Friend Code (12 digit)
Sent Friend Requests

Permalänk
Medlem

Dustin har båda i lager nu ser jag, beställ före 16 för leverans idag. Sitter just nu i kö för att avboka en av mina 2 ordrar.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX

Permalänk
Inaktiv

110a"]
Mitt Zelda från Ginza har fått trackingnummer.

Switch köps från Gamestop, även Bomberman. Dom hade 10% rabatt på vissa spel vid förbokning. Så då blev priset ok. + man slipper oroa sig för postnord.
[/quote]

Nice!
Min har inte rört sig sedan i januari. Men snart nog förhoppningsvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Jag har pratat med en försäljare på Elgiganten i Mora, Dalarna. Det är 1(!) enhet förhandsbokad till den butiken, och en leverans med enheter till butiken väntas komma under morgondagen. Han lät dock väldigt osäker, så rejsa dit på egen risk om ni bor på bilavstånd.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

För alla som skrivit att day 1 patchen fixar problemet med joy cons:en. Så är inte fallet.

Två olika källor:

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5x2lee/got_m...

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5x2n6x/updat...

Permalänk
Medlem

Zelda Wiiu vs Zelda on Switch

Någon som vet ifall prestanda/kvaliten på Zelda är bättre på Switch än på Wii u?

Visa signatur

jj

Permalänk

ICA Hemma levererar!

Beställde ett Zelda och en Blå/Röd Switch att få hemskickad till mitt lokala ICA och fick tracking nummer på att de lämnat deras lager och är påväg nu!

Brukar alltid få dagen efter med PostNord så det ser lovande ut!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av K-D][Aramis:

För alla som skrivit att day 1 patchen fixar problemet med joy cons:en. Så är inte fallet.

Två olika källor:

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5x2lee/got_m...

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5x2n6x/updat...

Läste igenom en av de länkarna:

Strange. For me the update fixed it. I also had very severe problems. They are gone now. Can use Joy-Con behind my back, covered with both hands, in the other corner of the room, and it responds well. Well it was just a short test, but this did not work before the update, so something must have been improved...

En annan kund säger att med patchen så funkade det. Vi får se imorgon vad som händer.

Läst båda länkarna med kommentarer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nice!
Min har inte rört sig sedan i januari. Men snart nog förhoppningsvis.

Har varit tyst som i graven från Ginza fram till idag, fick att Ltd ed. är skickat, hoppas du också hann med på tåget.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jeje:

Någon som vet ifall prestanda/kvaliten på Zelda är bättre på Switch än på Wii u?

Vet inte om detta är vad du söker men postar ändå.

Permalänk
Medlem

Fick sms nu om att mitt paket från webhallen finns att hämta ut från posten. Spännande

Permalänk
Medlem

Var nyss in på Elgiganten, kunde förhandsboka en grå Switch + Zelda för avhämtning imorgon! Helgen är räddad

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ekeee:

Fick sms nu om att mitt paket från webhallen finns att hämta ut från posten. Spännande

Trevligt är det spel + switch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Trevligt är det spel + switch?

Oklart faktiskt! Beställde både switch+zelda från webhallen men vet ej ifall de skickades i samma paket. Åker iväg och hämtar på en halvtimme så det återstår att se

Permalänk
Medlem

Har också tidigare idag fått bekräftat att cdon skickat min switch med zelda vid halv elva så hoppas att det kommer fram imon ^^ brukar till 99% av gångerna komma fram dagen efter om det skickas innan 12 till mig så det verkar lovande. Såååå spännande!!!

Visa signatur

Dator: Gtx 1060 6gb, intel i5 6600k, ssd samsung evo 750 250gb, corsair DDR4 2666mhz 2x8gb, windows 7
Headset steelseries siberia v2, Tangentbord steelseries apex 350, Mus Logitech G600, BenQ 22" led 60hz
Konsoler: 3ds, new 3ds, nintendo switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekeee:

Jag hamnade så långt bak att jag är i andra vågen.

Tänkte bege mig ut på switch-jakt i fysiska butiker istället

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Nån som hört nått från elgiganten om man beställt online? De sa att det skulle skickas idag men har inte fått nån indikation på detta.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ekeee:

Oklart faktiskt! Beställde både switch+zelda från webhallen men vet ej ifall de skickades i samma paket. Åker iväg och hämtar på en halvtimme så det återstår att se

Ser ut som andra har fått hem idag från Webbis:

Min från webhallen skickades igår. Hämtade ut den på posten nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Segge:

Har varit tyst som i graven från Ginza fram till idag, fick att Ltd ed. är skickat, hoppas du också hann med på tåget.

Vilken tid började din röra på sig/skickas? Inte hänt något med min ännu, är inte så många timmar kvar att skicka på nu.

Får hoppas något intressant dyker upp i eShop annars. Sedan har jag andra spel samt en dator att skruva ihop. Hade föredragit att spela Zelda dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredro:

Nån som hört nått från elgiganten om man beställt online? De sa att det skulle skickas idag men har inte fått nån indikation på detta.

De har inte skickat mitt paket heller och börjar väl bli för sent snart om den nu ska ha en chans att komma imorgon. Dålig information får jag också när jag snackade med support. Jag är helt okej med att den blir försenad pga att posten är seg för det är ju nästan standard men jag tycker inte det känns okej att de segar med att skicka iväg den, blir riktigt besviken på elgiganten då jag verkligen sett fram emot att spela under helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ser ut som andra har fått hem idag från Webbis:

Min från webhallen skickades igår. Hämtade ut den på posten nu.

Precis hämtat ut mitt och det låg en switch+zelda i paketet 😊

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Jaha ingen prokontroller från ICA-hemma på release:

Vi hör av oss för att meddela att din vara Handkontroll Pro Controller Black Nintendo Switch dessvärre är något försenad från leverantör. Vi beklagar fördröjningen och hoppas att du har överseende med detta.
Vi har ännu inte fått något inleveransdatum från leverantören men vi skickar din order så snart som möjligt.
Önskar du avboka handkontrollen kommer vi skicka ut din andra vara direkt. Om du väljer vänta skickar vi hela ordern tillsammans.
Återkom hur du önskar göra.

Splittade min order så att jag får skylanders. Fick en kod som ger 10% på nästa köp som kompensation så det är najs.

Permalänk

Det ser ut som att Breath of the Wild har fått ett officiellt betyg och recension av samtliga spelhemsidor. Här är några:

IGN - 10/10

Gamespot - 10/10

GiantBomb - 10/10

Polygon - 10/10

Destructioid - 10/10

Metro - 10/10

Gamereactor - 10/10

Edge - 10/10

Metacritics - 98/100

" If there’s a better game out there than Breath of the Wild, I haven’t played it. Nintendo has created, for me, the greatest game of all time. It’s everything I want from a game and one of the most rewarding experiences I’ve ever had. " - Trusted Reviews

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ekeee:

Precis hämtat ut mitt och det låg en switch+zelda i paketet 😊

Grattis va najs kom gärna med updates hur det funkar.