Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Jag fick besked i från Spelbutiken att de kommer skicka ut sina imorgon (onsdag).

Dom måste ha ändrat sig för när jag chattade med dom så sa dom att dom inte kunna skicka förens på torsdag på grund av Nintendo, vilken tur att dom gjorde det ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Dom måste ha ändrat sig för när jag chattade med dom så sa dom att dom inte kunna skicka förens på torsdag på grund av Nintendo, vilken tur att dom gjorde det ändå

Har fått mail om att det är skickat, men när man spårar paketet så står det bara "Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport." så jag vette fan om det verkligen har skickats eller om de bara drag en fulig för att man inte ska gå till en annan återförsäljare.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Har fått mail om att det är skickat, men när man spårar paketet så står det bara "Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport." så jag vette fan om det verkligen har skickats eller om de bara drag en fulig för att man inte ska gå till en annan återförsäljare.

Det har tyvärr inte skickats. Är i samma sits och de kommer skicka allt imorgon. Sitter också med försändelsenumret och väntar

Visa signatur

GTX970 --Intel i5-10600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

ser typ exakt likadant ut förutom att switch har sunglare effect, men har för mig också att switchen ska ha bättre upplösning och fps. Ser dock inte detta i denna video.

Switch-versionen ska även ha högre ljudkvalité. Något jag dock undrar över är hur jävla tungdrivet den där glare-effekten kan vara för att inte vara med i Wii U-versionen?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Har fått mail om att det är skickat, men när man spårar paketet så står det bara "Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport." så jag vette fan om det verkligen har skickats eller om de bara drag en fulig för att man inte ska gå till en annan återförsäljare.

Hmm, det står likadant här också för mig.. står att dom skickade det den 28 här så om det skulle stämma borde paketet komma imorgon

Permalänk
Medlem

Står det Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport så har det inte skickats.
Bara bokats för upphämtning av posten.

Klassiskt är att Nintendo / Bergsala enbart tillåter sändning dagen innan av återförsäljarna.

Det fick så fint Webhallen erfara för ett antal år sedan.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Står det Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport så har det inte skickats.
Bara bokats för upphämtning av posten.

Klassiskt är att Nintendo / Bergsala enbart tillåter sändning dagen innan av återförsäljarna.

Det fick så fint Webhallen erfara för ett antal år sedan.

Fattas ju bara att man inte hinner få paketet på fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Fattas ju bara att man inte hinner få paketet på fredag

Med min tur så lär det bli så. När Wii U släpptes så minns jag att jag fick mitt på måndagen. Man ser att det börjar fyllas på i Elgigantens butiker, så i värsta fall blir det väl att dra dit.

Redigerat bort §7
Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Dom kunde väl släppt i början av veckan, eller den första mars i alla fall. En dags försening innebär nu i praktiken tre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Har fått mail om att det är skickat, men när man spårar paketet så står det bara "Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport." så jag vette fan om det verkligen har skickats eller om de bara drag en fulig för att man inte ska gå till en annan återförsäljare.

Kalla mig godtrogen men jag tror snarare det är för att de ska hinna få iväg allting till releasedagen. Det de gjorde var att de packa allting i tisdags, bokade upphämtning tills imorgon (torsdag) och satte på fraktsedeln. Sedan får alla färdigpackade Switch ligga och vänta i en gallerbur tills Posten kommer och hämtar upp dem på rätt datum. Sen att det står "Skickat" på Webhallens hemsida när grejerna i själva verket är kvar i deras lager blir såklart missvisande men det är så deras system är uppbyggt.

Jag tror ärligt talat de gör så gott de kan. Skickar de ut för tidigt kan de få rejäla konsekvenser av sin leverantör med tanke på att Bergsala AB är ensam Nintendo-leverantör i Sverige.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Kalla mig godtrogen men jag tror snarare det är för att de ska hinna få iväg allting till releasedagen. Det de gjorde var att de packa allting i tisdags, bokade upphämtning tills imorgon (torsdag) och satte på fraktsedeln. Sedan får alla färdigpackade Switch ligga och vänta i en gallerbur tills Posten kommer och hämtar upp dem på rätt datum. Sen att det står "Skickat" på Webhallens hemsida när grejerna i själva verket är kvar i deras lager blir såklart missvisande men det är så deras system är uppbyggt.

Jag tror ärligt talat de gör så gott de kan. Skickar de ut för tidigt kan de få rejäla konsekvenser av sin leverantör med tanke på att Bergsala AB är ensam Nintendo-leverantör i Sverige.

Låter ganska logiskt. Förmodligen bara jag som har för högt hypevärde i blodet

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Låter ganska logiskt. Förmodligen bara jag som har för högt hypevärde i blodet

Ja det är klart, vem har inte det

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk

Morgondagen ska bli intressant, se om några får sina Switch "tidigt", brukar alltid vara nån som får såna här saker före utsatt tid.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Beställde från webhallen och enligt postnord appen står det att mina försändelser är påväg redan idag 14:56. Borde komma fram innan helgen hoppas jag

Permalänk
Medlem

bor i Stockholm och jag tror inte jag får mitt switch på fredag från cdon, sån tur har aldrig jag. Postnord är också sämst...

Permalänk
Medlem

Det där med att signalen är dålig i Joyconsen har ju 100% med bluetooth signalen att göra. Kan ju aldrig vara säker såklart men det är ju högst troligt. Patchas garanterat.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Schenker är värst av alla. Beställer inte om det skickas med Schenker

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Ondskefull?

Egentligen hade jag tänkt vänta ett tag med Switchen och Zelda. Dock är det så att min sambo är Zelda-tokig och häromdan så berättade hon att hon har nån vadslagning med en arbetskamrat; dom ska tydligen inte spela nåt alls under 40 dagar. Så hon var noga med att påpeka att jag absolut inte fick beställa Zelda.

Men hon sa inget om att jag inte får köpa det i butik Så nu funderar jag på hur ondskefull jag egentligen är om jag far förbi Elgiganten på fredag och plockar upp en Switch och Zelda

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Hurtigbullen:

Egentligen hade jag tänkt vänta ett tag med Switchen och Zelda. Dock är det så att min sambo är Zelda-tokig och häromdan så berättade hon att hon har nån vadslagning med en arbetskamrat; dom ska tydligen inte spela nåt alls under 40 dagar. Så hon var noga med att påpeka att jag absolut inte fick beställa Zelda.

Men hon sa inget om att jag inte får köpa det i butik Så nu funderar jag på hur ondskefull jag egentligen är om jag far förbi Elgiganten på fredag och plockar upp en Switch och Zelda

haha bara och köra! 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Sista kvällen butikerna lär F5'as för mig, imorgon bör allt skickas... äntligen!

Det är knappt 25 timmar tills lanseringen faktiskt börjar dra igång nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Står det Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport så har det inte skickats.
Bara bokats för upphämtning av posten.

Klassiskt är att Nintendo / Bergsala enbart tillåter sändning dagen innan av återförsäljarna.

Det fick så fint Webhallen erfara för ett antal år sedan.

Står likadant för mig. Hoppas verkligen att det kommer på fredag. Annars blir helgen förstörd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Nu på morgonen står min Switch-beställning som mottagen av lagret så äntligen på rätt väg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av iller:

Står det Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport så har det inte skickats.
Bara bokats för upphämtning av posten.

Klassiskt är att Nintendo / Bergsala enbart tillåter sändning dagen innan av återförsäljarna.

Det fick så fint Webhallen erfara för ett antal år sedan.

Vad hände för ett par år sedan?

Förresten, angående att få saker tidigt. Det enda jag fått tidigt är D3 CE, men det hade jag inte mycket glädje av... Jag vill inte ens tänka på det, haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingenting från cdon för mig, endast mottaget av lagret. Får hoppas det går iväg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Egentligen hade jag tänkt vänta ett tag med Switchen och Zelda. Dock är det så att min sambo är Zelda-tokig och häromdan så berättade hon att hon har nån vadslagning med en arbetskamrat; dom ska tydligen inte spela nåt alls under 40 dagar...

Jag får inte ihop detta. Berätta gärna varför din zelda-tokiga sambo väljer att ingå en vadslagning om att INTE spela just nu när Zelda släpps?!? Hmm.. begriper inte! Som att plussa ihop 1 och 1 för att på något sätt få det till 3.....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Datuza:

Fortfarande ingenting från cdon för mig, endast mottaget av lagret. Får hoppas det går iväg

Skickades från m.sweclockers.com

Fast igår stod det väl "förbokad"? Så det har ju börjat röra sig.

Permalänk
Medlem

Spelbutiken lyckas ungefär varannan gång för mig när det gäller att få förbeställda saker på släppdagen.
Skall bli spännande i morgon.
Tagit halva dagen ledigt i morgon, kommer switchen så blir det Zelda, kommer den inte så köper jag Torment: Tides of Numenera och spelar det som tröst.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Har inte förhandsbokat Switchen, finns det någon chans att jag kan gå till en butik och köpa?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KorgKrog:

Har inte förhandsbokat Switchen, finns det någon chans att jag kan gå till en butik och köpa?

Elgiganten med lite tur, kolla med din/dina lokala butiker. Deras erbjudande om man köper både Switch och Zelda för 3990kr är svårslaget. Övriga butiker är jag osäker på men både WH och Inet verkar ha nattöppet. Kanske svårt att få tag i någon där dock.

Fysiska butiker är jag inte så inne på då jag handlar online till 98% eller så. Men Elgiganten är värd att titta närmare på.

Både spel och Switch måste läggas till i varukorgen då sänks priset. Tänkte det kunde vara värt att nämna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet något mer om upphämtning från Webhallen? I mailet man fick om att man var med i första leveransen stod det ju även: "Är det så att du lagt din bokning för avhämtning i någon av våra butiker ber vi dig invänta det mail som bekräftar att du kan hämta ut din konsol på releasedagen"

Jag har inte fått något mail än och det är ju bara 14 timmar kvar..