Permalänk

Skaffade detta ett par dagar sedan, mest för att prova på hur VR är då jag inte riktigt känner för att investera i riktiga VR brillor ännu. Imponerande hur bra det funkar ändå. Speciellt om det man kollar på är 3D och inte bara 180/360 2D.

Man kan få aning om hur många olika områden detta kan användas i.

Finns det någon sida som har coola 3D upplevelser/videos i hög kvalite ? Inte Pr0n allså
Syftar på 1440P 60fps 20mbit typ. S7an klarade 3600x1800P 60FPS H264 3D dock inte för hög bitrate så kanske kan man köra vissa Rift/desktop kompatibla videos även om det skalas ner.

Nån som har tips ?

Permalänk
Medlem

Vilka är dom bästa spelen till gear vr?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur upplever ni grafiken i Samsungs glasögon? Måste ej vara nyaste!

Permalänk

Har fastnat för herobound gladiators men mobilen blir varm extremt snabbt och då börjar det lagga väldigt mycket. Känns som man behöver nå fläkt på den när man spelar.0

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Har nu själv testat gear vr med Samsung s 6. Håller helt med, svin varm och äter batteri. Nej vr är inget för mobil. Det märkte jag

Permalänk
Medlem

Någon som har något bra tips på en handkontroll som är lätt att ansluta och finns i svenska butiker?

Googlat lite snabbt men tycker mig bara hitta äldre trådar och folk som köper kontroller via ebay osv..

Permalänk
Skrivet av Hng:

Någon som har något bra tips på en handkontroll som är lätt att ansluta och finns i svenska butiker?

Googlat lite snabbt men tycker mig bara hitta äldre trådar och folk som köper kontroller via ebay osv..

Xbox one v2 kontrollen funkar ansluter via Bluetooth till mobilen.

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Jag har en "SteelSeries Stratus XL for Windows + Android" och den har funkat bra till det mesta men vet att andra haft problem med den (förmodligen olika revisioner).

Nu kommer ju Samsungs egen kontroller innan sommaren så kanske inte någon idé att köpa någon dyr kontroller nu.

För övrigt har Gear VR nu fått FB Live streaming, men verkar inte vara supportat i alla spel och appar.

Permalänk
Medlem

Ni som har installerat Nougat upplever ni lagg eller flickering när man rör sig med gear vr ?