Samsung Galaxy S7 - DÖD - Svart Skärm - BILDER MÅSTE!

Permalänk

Samsung Galaxy S7 - DÖD - Svart Skärm - BILDER MÅSTE!

Hej! Ja som rubriken lyder har min S7 dött. Kollade youtube varvid den hängde sig och nu är den helt svart. Det går inte att få liv i den. Prövat ladda men den blir bara varm och inget händer. Försökt några gånger att starta den men den ger inte ens ifrån sig en vibration. Inte ens någon ledlampa lyser.
Nu är det såhär, på mobilens givetvis, internminne, har jag väldigt många bilder jag ännu inte hunnit lägga över på mitt cloud, och det är bilder jag verkligen verkligen verkligen vill ha tillbaka. Tror ni man kan komma åt internminnet på något sätt? eller är det helt kört?

Mvh Sushi

Permalänk
Medlem
Skrivet av sushipinne:

Hej! Ja som rubriken lyder har min S7 dött. Kollade youtube varvid den hängde sig och nu är den helt svart. Det går inte att få liv i den. Prövat ladda men den blir bara varm och inget händer. Försökt några gånger att starta den men den ger inte ens ifrån sig en vibration. Inte ens någon ledlampa lyser.
Nu är det såhär, på mobilens givetvis, internminne, har jag väldigt många bilder jag ännu inte hunnit lägga över på mitt cloud, och det är bilder jag verkligen verkligen verkligen vill ha tillbaka. Tror ni man kan komma åt internminnet på något sätt? eller är det helt kört?

Mvh Sushi

Koppla in den i datorn och se vad som händer, funkar inte det så är du nog rätt kort.

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk

@b0bber: Redan gjort, då är jag nog rätt körd isåfall

Permalänk
Skrivet av sushipinne:

Mvh Sushi

Testa att samtidigt hålla inne, power+hemknapp+volym upp (kan vara volym ner...) i 6-8 sekunder. Har du tur startar nu telefonen om sig och fungerar alldeles utmärkt.

Permalänk
Skrivet av Franzenmannen:

Testa att samtidigt hålla inne, power+hemknapp+volym upp (kan vara volym ner...) i 6-8 sekunder. Har du tur startar nu telefonen om sig och fungerar alldeles utmärkt.

Puss på dig!

Lösning:
Kopplade in den med datorn, höll inne hemknapp + Power + volym ner. Då starta aset!!! Alla bilder är nu återfunna.

Tack!!!!!

Permalänk
Medlem

ha aldrig viktiga filer på internminnet, kör det på minneskortet istället för måste man nollställa telefonen så ryker allt där även om man har sparat det på molnet så vet man aldrig..

Permalänk
Medlem

@Franzenmannen: Puss från mig också

Permalänk
Medlem

Svart skärm med bara den röda lampan som lyser.

Drar igång denna tråd igen.
Min S7 har dött nu under natten, den fungerade när jag la mig och satte den på laddning och nu när jag vakna så fungerar den inte alls.
Symntåm: Skärmen är svart och den röda "laddnings"lampan lyser svagt konstant även när laddaren är utdragen. Inga knappar eller alltid på skärmen fungerar. Den reagerar inte häller på om jag sätter den i datorn, eller med två olika laddare och usb sladdar.

Jag tästat det som skrevs här med att hålla inne Hem, volym ner och power knapparna, men tyvärr inget
Det ända jag kan tänka mig är att antingen så har USBingången på mobilen gått sönder under natten och batteriet är dött, eller att det har blivit någon mjukvarufel under natten som har brickat den?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.