Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Varnar för netonet om ni vill ha bra services, varit i strid med dem ett antal gånger gällande garantier. Handen på hjärtat, de är det största skitföretaget som finns.

Nu överdriver du allt; alla här inne vet att CDON är det största skitföretaget som finns.

Mellan Inet och Netonnet hade jag valt det som är billigast, vilket antagligen till 99% av fallen är NoN.
Har faktiskt handlat mer och mer av NoN och mindre och mindre på Inet dom senaste åren, just pga. att NoN är billiga och Inets service, (som fortfarande är bra), inte längre är så pass mycket bättre än t.ex. NoNs och Kompletts att det rättfärdigar den betydligt högre prislappen.

I TS fall med en skillnad på 1000:- hade jag inte ens funderat två gånger.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Hade köpt på inet utan tvekan. Deras service osv är värt det anser jag. Skickade nyligen in ett paj grafik kort. Skickade fredagen å hade nytt på torsdag vid 12. Inget krångel eller nånting.

Netonnet lämnade jag in en robotgrässklippare. Tog 3 veckor innan den ens skickades på service och då var den inte en månad gammal. Tog 2 månader innan jag tillslut fick köpet hävt.

Jag lämnade in min kamera på garantiservice på netonnet. Efter 3 veckor undrade jag försynt lite hur det gick med servicen och fick som svar att det dragit ut för länge på tiden men som kompensation fick jag ett presentkort på 500 kr att handla för utan att jag hade bett om någon kompensation. Två dagar senare var kameran färdig. På något sätt kände jag mig väldigt nöjd trots att det tog något lång tid. De hade skickat kameran vidare till tillverkaren så det var egentligen inte netonnets fel att det drog ut på tiden. Kanske har de någon policy om kompensation när det tar för lång tid men det hade jag ingen större koll på.

Permalänk
Medlem

Jag har bara gott att säga om Netonet. De returer/ångerätter jag gjort har varit enkla och smidiga, pengarna tillbaka på kontot inom 24 tim. De är tyvärr långt ifrån billigast, speciellt på PC sidan. De kan ha lockpriser på enstaka komponenter, (diskar, grafikkort, CPU). Önskar dom kunde hänga med mer på exempelvis laptops när det gäller priser men å andra sidan kostar det ju en del att ha alla lagerbutiker igång.

Visa signatur

**ASUS GL502VS (i7-7700HQ, GTX 1070, 16 GB ram, 512 GB M2, 120hz G-sync)**

Permalänk
Medlem

Jag kan inte klaga på nån av dom, alla mina ärenden hos Inet och NoN har alltid lösts på ett mycket bra sätt. Alltid NoN ALLTID är billigare tror jag inte.
Jag kollar sällan om i 100 lappars skillnad. Ska jag välja annan butik så ska det vara ordentliga skillnader i pris, t.ex. NoN vs Elgiganten/Mediamarkt. Går alltid hellre till NoN.

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Nu överdriver du allt; alla här inne vet att CDON är det största skitföretaget som finns.

Mellan Inet och Netonnet hade jag valt det som är billigast, vilket antagligen till 99% av fallen är NoN.
Har faktiskt handlat mer och mer av NoN och mindre och mindre på Inet dom senaste åren, just pga. att NoN är billiga och Inets service, (som fortfarande är bra), inte längre är så pass mycket bättre än t.ex. NoNs och Kompletts att det rättfärdigar den betydligt högre prislappen.

I TS fall med en skillnad på 1000:- hade jag inte ens funderat två gånger.

Jo de är sant, CDON är sämre.

Men

NetOnNet är fortarande inte bra. Sedan att folk som handlat därifrån vill tro att deras support är bra är upp till dem, de gör den fortfarande inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

I den frågan får du nog vända dig till närmaste skobutik.

Haha, pinsamt! Jag får skylla på trötthet och tillfällig sinnesförvirring...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag har köpt och reklamerat grejer både hos Inet och Netonnet de senaste åren, jag har inte haft några problem och ena parten har inte varit bättre än den andra på något vis.

Så summering: Du betalar 1000kr för en pingvinstång.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem

Jag älskar Net On Net. Jag har inte haft problem med servicen på någon utav mina produkter, köper allt och alltid ifrån NetOnNet nu förtiden. Jag har upplevt servicen toppen, beroende på dagar, går man en söndag är det färre personal tex än andra dagar vilket man kan förstå av personalkostnader men jag har aldrig haft problem att reklamera en produkt.
De har alltid vart artiga och sedan har dem öppet köp i 90 dagar där du verkligen får testa produkten och lämna tillbaka om du inte är nöjd.
Jag hade köpte en powerline jag inte var riktigt nöjd med och bestämde mig för att köpa en dyrare och hade tex inga problem att lämna tillbaka den gamla och testa den nya. Sedan gick även den nya sönder pga elfel i huset, (lös nolla) och även om jag var ärlig och berättade fallet fick jag en ny!
lämnade även precis in min robotdammsugare som batteriet verkar blivit kasst på för andra gången under två år och lämnade tillbaka den och fick därefter ett tillgodokvitto tillbaka där jag kunde handla något annat. Net on net är min favoritbutik och dem som säger servicen är kass tror jag har någon inbillning att dem är som andra stora elektronik kedjor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Nu överdriver du allt; alla här inne vet att CDON är det största skitföretaget som finns.

Precis. Från CDON får man inte ens alla produkter man betalat för, och sen svarar de inte på mail när man klagar på det.

Det finns en anledning till att de ofta är "billigast".

Permalänk
Medlem

Nu råkar väl jag förvisso gilla Inet, och kan väl i någon mån sägas favorisera dem, men har aldrig haft några problem med Netonnet heller. Det lilla fåtal gånger (två tror jag) då jag blivit tvungen att lämna igen/byta något hos Netonnet, har det inte varit minsta lilla tjafs.

Hade köpt där det var billigast om det stod mellan dessa två.

Edit: gällande CDON, så håller jag med om att de är lite lalliga i vissa aspekter. De har dock bra reor med riktig rabatt, inga 5%-skämt som övriga leverantörer. Supporten är som redan konstaterat lite hit-and-miss, ibland funkar det jättebra, ibland inte alls. Fick dubbelleverans på ett par skärmar en gång, helvete vilket stök det var att returnera. Tror det dessutom dröjde över en månad innan jag fick pengarna återbetalda. En annan gång köpte jag ett moderkort i "fyndhörnan", som skulle varit komplett, men var helt plundrat på tillbehör. Returen av det gick däremot skitsmidigt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

NON/INET/WH

Har inte behövt garanti hos Inet ännu, tycker det fungerade hyfsat hos NetOnNet när jag hade en receiver inne på service. Tog orimligt lång tid kan jag tycka men det kanske berodde på partner. Tycker däremot Webhallen har varit magiska varje gång jag haft service, kanske beror på trogen kund under lång tid, men nu handlade det ju iofs inte om dom.

Permalänk
Avstängd

När jag köpte en NY produkt från en utav Netonnets lagerbutiker senast, då kom den levererad med grov pornografi och filmklipp på hundar som våldtog höns... För att inte tala om ca: 100st selfies och arabisk musik. När jag gick tillbaka med den hävdade butikschefen att varan kom sådan från leverantören, trots att datumen för filerna enbart var skapade ett par dagar innan jag köpte den.

Jag har då aldrig känt att jag har köpt en begagnad produkt från Inet till nypris, och alltid har det fungerat väl med serviceärenden, därför handlar jag hellre hos dem. Det är värt att ge några hundralappar mer för trygghetens skull helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Du får inte den otroliga servicen ifall något skulle gå fel..

Det är krångligt att retunera varor hos netonnet, och du får heller ingen pingvinstång som du får hos inet.

Jag skulle säga det motsatta. Är extremt lätt att returnera varor till netonnet, t.o.m FÖR enkelt! Lämnade tillbaka en sak en gång, vi hade öppnat paketet å allt, de kollade inte ens om allt låg kvar där i (det gjorde det visserligen, kanske jag ser pålitlig ut?). Men detta är ju inte enbart bra, det innebär ju att man kan få använda saker eller öppnade saker som man tror är nytt när man ska köpa det..

Hursomhelst så skulle jag säga att inet är en av de dyraste återförsäljarna, men har överlägset bäst service och bäst webbplats. Det får man ju som sagt betala för också.. Men pingvinstängerna har man njutit av ett antal gånger..

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Köpte en ny systemkamera hos Netonnet och fick känslan av att den inte riktigt va helt ny, den kändes öppnad helt enkelt och kameran klagade på att det va damm på kontakterna mellan objektivet och kameran fast det satt fast från början.
Men jag fortsätter dock oftast att handla där om det är billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

När jag köpte en NY produkt från en utav Netonnets lagerbutiker senast, då kom den levererad med grov pornografi och filmklipp på hundar som våldtog höns... För att inte tala om ca: 100st selfies och arabisk musik. När jag gick tillbaka med den hävdade butikschefen att varan kom sådan från leverantören, trots att datumen för filerna enbart var skapade ett par dagar innan jag köpte den.

Jag har då aldrig känt att jag har köpt en begagnad produkt från Inet till nypris, och alltid har det fungerat väl med serviceärenden, därför handlar jag hellre hos dem. Det är värt att ge några hundralappar mer för trygghetens skull helt enkelt.

Mycket ska man va med om... Allt sjuka människor, om man kan kalla de människor, det finns!

OT, tar alltid billigaste alternativet. Inte för att va snål, utan ekonomisk. För ska man hålla på och betala dumma överpriser när det går att köpa billigare kommer man förmodligen inte ha lika mycket pengar kvar om de ska strös runt i onödan

Handlat mycket från NetOnNet, alltid like nöjd och heller aldrig behövt returnera något. Oavsett om det varit köksmixrar, nätverksprylar eller komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

NetOnNet är fortarande inte bra. Sedan att folk som handlat därifrån vill tro att deras support är bra är upp till dem, de gör den fortfarande inte bra.

Du har uppenbarligen inte bra erfarenhet av NoN. Undrar om det beror på vilken butik man varit till eller om man haft med deras kundsupport via nätet att göra.

Kan kortfattat beskriva mina erfarenheter av olika handlares service:

Jag har goda erfarenheter av NoN's service i de butiker som ligger nära. Deras kunskapsnivå har väl inte direkt imponerat, men de ärenden jag haft har dom löst på ett fullgott sätt.

Inet's service har jag inget att klaga på, utan de ärenden jag haft har löst sig på ett bra sätt . Jag har dock aldrig varit i deras butik utan bara haft kontakt via nätet.

Komplett har jag fått tjafsa lite med när jag en gång nyttjade ångerrätten och en gång när en laptop var DoA (inte så kul att behöva skicka iväg den på reparation innan man ens hunnit packa upp den).

CDON, tja, vad ska man säga, annat än att det är redigt jävla svårt att till fullo uttrycka hur fullständigt usel deras service är! Ska man vara artig så kan man väl säga som så att dom inte har någon service alls, punkt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Du har uppenbarligen inte bra erfarenhet av NoN. Undrar om det beror på vilken butik man varit till eller om man haft med deras kundsupport via nätet att göra.

Kan kortfattat beskriva mina erfarenheter av olika handlares service:

Jag har goda erfarenheter av NoN's service i de butiker som ligger nära. Deras kunskapsnivå har väl inte direkt imponerat, men de ärenden jag haft har dom löst på ett fullgott sätt.

Inet's service har jag inget att klaga på, utan de ärenden jag haft har löst sig på ett bra sätt . Jag har dock aldrig varit i deras butik utan bara haft kontakt via nätet.

Komplett har jag fått tjafsa lite med när jag en gång nyttjade ångerrätten och en gång när en laptop var DoA (inte så kul att behöva skicka iväg den på reparation innan man ens hunnit packa upp den).

CDON, tja, vad ska man säga, annat än att det är redigt jävla svårt att till fullo uttrycka hur fullständigt usel deras service är! Ska man vara artig så kan man väl säga som så att dom inte har någon service alls, punkt.

Har bra erfarenhet av NetONet. Beställde ett par BT Sennheiser momentum 2.0 on ear. Använde dem några dagar, men fick så ont i öronen (har glasögon) att jag inte kunde använda dem. Skickade tillbaks dem och fick alla pengarna tillbaka.

Men gillar Inet också, brukar gå jävligt smidigt

Brukar handla från billigaste och hatar att betala frakt, då priserna lätt kan gå upp många procent på småsaker. Men på en hel spelburk kan man lätt tjäna tusenlappar genom att handla delarna från olika ställen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sporkies:

Hej, idag la jag ihop en kundvagn på inet
(https://www.inet.se/kundvagn/visa/10262073/)
Och sedan la jag ihop exakt samma fast på netonnet och fick ner priset med en tusing

Finns det någon nackdel med att köpa på netonnet eller är det bara bättre?

Handlar jag från svenska sidan handlar jag oftast från Inet och hämtar beställningen i centrala stockholm, sedan bär det av hem till Åland. Skulle nått fara åt skogen har jag i alla fall bra support som back-up

Måste nog erkänna att jag handlar från Inet enbart pga deras vänlighet och goda support. De billigare företagen ställer alltid till med trubbel om frakt/retur/reparation för skärgårdsnissar som jag.

Permalänk

Net on Net självklart.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Det är möjligt, har ingen netonnet butik i närheten, men jag ryser när företag kör med "Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten." istället för att maila/ skicka ut en retursedel..

Jag lämnade tillbaka en skärm på Inet för ett tag sedan, använde deras retursedel och fick avdrag på 150kr på återbetalningen, så jag fattar inte riktigt vad du menar.

Varför skulle det vara gratis att returnera varor man köpt som man vill lämna tillbaka på ångerköp?

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Avstängd

@Hurtigbullen:

Vem går till en butik fysiskt numera? självklart nätbutiken

Permalänk
Skrivet av ågren:

Många här säger att NetOnNet är lika smidiga som Inet och det kan säkert stämma om det gäller ångerrätt, DOA och liknande ärenden men skillnaden är enorm när det gäller garantiärenden vilket bevisas genom de inlägg som gjorts i tråden.

Mycket av det har att göra med att Inet (och Alina?) egentligen är den enda renodlade datorbutiken som finns kvar idag och vid eventuella garantiärenden hanterar de all felsökning internt vilket kortar ned väntetiderna enormt mycket. Jag skickade själv in ett defekt grafikkort för felsökning och redan en eller två dagar senare blev jag uppringd av dem där de förklarade att de hade utfört div. tester och att jag skulle få rimlig kompensation - samma procedur hos NetOnNet hade antagligen tagit ett par veckor eftersom de är helt beroende av externa aktörer (aktörer som dessutom är oseriösa eller rent av bedrägliga i många fall) då de saknar både resurser och kompetens för att hantera den typen av ärenden själva.

Man får helt enkelt titta på vad produkterna kostar och fråga sig själv om man anser att man får valuta för den mellanskillnad man betalar när man handlar hos Inet för de är knappast billigast på någonting. Personligen skulle jag kunna handla billigare saker som RAM-minne eller SSD hos t.ex. NetOnNet men grafikkort eller CPU skulle jag aldrig köpa från annat än Inet eller Komplett.

Man betalar för så mycket mer än en pingvinstång, man betalar för både bemötande och kompetens som inte finns hos elektronikladorna. Försök t.ex. att ringa NetOnNet och fråga saker som hur man monterar en CPU-kylare, vad ett ASICS-värde är eller andra teknikrelaterade frågor så får du antagligen bara tystnad till svar och personen på andra sidan sitter som en fågelholk och undrar vad f-n du menar.

Jag har haft 3-4 garantiärenden hos Netonnet totalt och antingen gör dom felsökningen av komponenterna själva eller struntar helt i det då jag alltid fått tillbaka nya komponenter samma vecka jag har skickat in dom gamla eller tidigt veckan därpå. Detta gäller ett HD7970 Ghz edition som dog efter en vecka (Ett XFX kort) dom svarade snabbt på mitt mail och frågade om jag ville ha ett nytt Gigabyte HD7970 Ghz edition då XFX korten var slut i lager för tillfället, Jag fick ett bättre kort endast några dagar efter att jag skickat in mitt.

Andra saker jag reklamerat smärtfritt hos netonnet är ett 8GB DDR3 kit från Corsair som började ge mig blåskärmar samt ett XFX nätagg.

Kan tillägga att Inet har skött garantiärenden åt mig minst lika bra också.

Webhallen brukar enligt mina erfarenheter också vara bra, Även om det tar lite längre tid.

Komplett handlar jag inte längre ifrån då dom ofta paketerar prylarna så otroligt dåligt, Senast för några dagar sedan såg jag någon som köpt Nintendo Switch + Breath of the wild collectors edition där dom slängt ner Switch kartongen och zelda i en stor kartong utan någon bubbelplast eller något vilket resulterade i repor på zelda kartongen.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av F.Fairlane:

Har inte fått någon pingvinstång dom två senaste gångerna jag har beställt från Inet och sist när varan jag köpte på Black Friday var DOA så drog dom ut på felsökningen så jag fick häva köpet precis på dagen ångerrätten gick ut. Så där sket sig förra årets Black Friday fynd.

Tänkte faktiskt lite på detta, och det har hänt mig med någon gång eller två, men det är främst utav att det varit "styckes kolli" skulle jag tippa
Alltså, en skärm eller en NAS så packar de ju inte dem i någon extra låda liksom - och därav ingen pingvinstång.

Helt ok tycker jag, hade inte velat att de öppnade mina grejer för att lägga in en godisstång för 2-3kr..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

När jag köpte en NY produkt från en utav Netonnets lagerbutiker senast, då kom den levererad med grov pornografi och filmklipp på hundar som våldtog höns... För att inte tala om ca: 100st selfies och arabisk musik. När jag gick tillbaka med den hävdade butikschefen att varan kom sådan från leverantören, trots att datumen för filerna enbart var skapade ett par dagar innan jag köpte den.

Jag har då aldrig känt att jag har köpt en begagnad produkt från Inet till nypris, och alltid har det fungerat väl med serviceärenden, därför handlar jag hellre hos dem. Det är värt att ge några hundralappar mer för trygghetens skull helt enkelt.

Oj oj, vilken upplevelse...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För mig är lokal förankring viktig vilket gör att jag föredrar Inet då jag bor i Göteborg.

Mao. jag är beredd att betala extra för nära tillgång till verkstad och lokal lagerhållning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

För mig är lokal förankring viktig vilket gör att jag föredrar Inet då jag bor i Göteborg.

Mao. jag är beredd att betala extra för nära tillgång till verkstad och lokal lagerhållning.

Bara så du vet om du inte redan visste, det finns fler ställen i Göteborg där du kan köpa datorkomponenter.

Webhallen. 4st butiker i Göteborg.
Inet. 2st butiker i Göteborg
Netonnet. 3 butiker i Göteborg
Komplett. Tror man kan hämta ut paket i Göteborg?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bara så du vet om du inte redan visste, det finns fler ställen i Göteborg där du kan köpa datorkomponenter.

Webhallen. 4st butiker i Göteborg.
Inet. 2st butiker i Göteborg
Netonnet. 3 butiker i Göteborg
Komplett. Tror man kan hämta ut paket i Göteborg?

Men det är väl bara inet som är från göteborg?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Men det är väl bara inet som är från göteborg?

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske stämmer, men är ju inte direkt så att produkterna är lokalproducerade så vet inte varför det skulle spela roll för en konsument.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kanske stämmer, men är ju inte direkt så att produkterna är lokalproducerade så vet inte varför det skulle spela roll för en konsument.

Människan är inte alltid så rationell.

Men tror det finns endel som gärna köper lokalt. Även om det bara är en distributör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Handlar där det är billigast (ej Cdon) och är inte i behov av någon chatkompis.
Same shit different prices.

Förstår inte hur folk kan hålla på att prata om den där pingvinstången,
och till och med orkar lägga upp bilder varje gång de fått en.
FFS den kostar 3kr.

Men slutar de med den tappar de väl typ 30% av omsättningen.
Rubbad värld.