Hjälp ang IP/nätverkskamera (Hikvision, Dahua)
Hej.
Behöver hjälp, specifikt vad gäller att koppla in kameran men beskriver kortfattat för att ge all info.
Svårt när man är så vilse och fundersam, skulle iaf uppskatta hjälp och tips ang mitt problem som jag beskriver här nedan snart, har en vän som är en äldre kvinna och absolut inte insatt alls men hon behöver hjälp att installera kamera/kameror i sitt hus i södra Europa som ska övervakas härifrån Sverige och skicka mail om något inträffar och hon har redan ett svinbilligt no name AHD/analogt system jag köpte år henne som fortfarande rullar på ett år senare men dock utan att ha fått igång varnings mailen samt såklart någon enstaka gång ibland ärdet svårt att nå genom webb.
Det systemet får fortfarande vara kvar men behöver fler kameror fast igen med hårt pressad budget, efter mycket sökande inser jag att Dahua, Hikvision är vad som gäller nu men inser att det inte går att P2P Hikvisions utan att man isf behöver NVR boxen också (ekonomin, grrr) och för att en extremt oerfaren dam ska kunna få ihop det där nere sen?
Är dum i allt nätverk men kan följa guider och porta, men hur lösa portningen och koppla upp direkt emot tex en Hikvision likt denna: http://www.ebay.com/itm/Hikvision-DS-2CD1131-I-3MP-IP-Camera-...
Om jag ändå bara hade kunnat matcha ihop kamera med en router, Android lur osv här i Sverige och sedan skicka med henne hela paketet så henns man kan montera det åt henne i huset, men då springer jag väl in i andra problem så fort dom pluggar in medföljade router i den där nere, som sagt helt dum vad gäller nätverk och någon P2P som sist hade varit att föredra men vill ha max vad pengarna ger denna gången och ett stabilt system.