Permalänk
Medlem

Hur frostar man sitt plexi ?

som topic

Permalänk

Sandpapper?

Visa signatur

Det är trevligt att vara viktig, men det är viktigare att vara trevlig!

Permalänk
Medlem

Finns det inte frostat plexi att köpa? eller virrar jag?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Ett fint sandpapper som du gnussar på med eller så kan du ta och blästra. Har varit en del trådar på ämnet uppe tidigare så en sökning ger dig nog mer specifika svar

Visa signatur

Att bli gammal är oundvikligt. Att växa upp är frivilligt.

Permalänk
Medlem

Finns 500 trådar om detta redan...

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Säger väl som dom andra. sök så hittar du!

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Har för mig att man duscha plexit med aceton för att få en frostad effekt.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Aceton, sandpapper, frostfärg eller sök. Det finns som sagt ett gäng trådar om detta.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Att frosta ger bäste resultat, om man använder sandpapper blir det mer repigt än frostat, beror ju lite på hur FINT sandpapper man har men blästring blir betydligt bättre iaf...
Vad gäller Aceton så funkar inte det på alla sorters plexiglas, de flesta sorterna är för tåliga och då har varken aceton eller nått annat starkt lösningsmedel effekt.
Så jag tycker att blästring är ett självklart val...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

men om man blästrar plexit... kan man ha de som mutt matta om man har en optisk??? for de gar val inte om man har en optisk pa plexi eller??? om de lyser igenom...

Visa signatur

(CPU1) Intel® Core™2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz @ 2664MHz (ASUSTeK Computer INC. P5B mainboard) (RAM) 2GB (HDDs) 1.04TB
(VGA1) NVIDIA GeForce 8800 GTS (320MB), 1680x1050x32, 59Hz (OS) Microsoft ® Windows Vista Business

Permalänk
Medlem

Varför försöka få plast att se frostat ut när det finns frostat glas . Varför använder alla plast till sina byggen köp glas i stället .

Permalänk
Medlem

glas är för det första inte lika billigt som plexi är, sen så får man ingen större skillnad i utseende eller nått annat med glas, så plexit är att föredra....men visst vill man lägga ut 300 kr för en bit glas stor som em musmatta så visst....en bit plexi i samma storlek kostar runt 30 kr...

Nu till frågan: Dalp om du frostar plexit(blästrar, sandpapprar le dylikt) så kan man med fördel använda optiska möss....har man däremot vanligt blankt plexi så kommer inte musen kunna läsa av ytan...

Btw: Cosmoz....plz byt avatar, jag begår självmord om jag ser dilevas fula jesus-tryne!

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem

är frost färg att rekommendera eller???

Visa signatur

Its nice to be important but its more important to be nice!!!! Respect to the man in the icecream van - HP (Scooter)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
glas är för det första inte lika billigt som plexi är, sen så får man ingen större skillnad i utseende eller nått annat med glas, så plexit är att föredra....men visst vill man lägga ut 300 kr för en bit glas stor som em musmatta så visst....en bit plexi i samma storlek kostar runt 30 kr...

Nu till frågan: Dalp om du frostar plexit(blästrar, sandpapprar le dylikt) så kan man med fördel använda optiska möss....har man däremot vanligt blankt plexi så kommer inte musen kunna läsa av ytan...

Btw: Cosmoz....plz byt avatar, jag begår självmord om jag ser dilevas fula jesus-tryne!

Glas bör inte vara dyrare än plast , plast är ett mkt dyrare matrial att tilverka men dock så är glas ett exklusivare matrial .
Hur jag vet det : Jag jobbar med glas köpte igår 40 ton med glas 2 fulla trailer ;o)

Norbius : Din lilla rymdblomma skulle jag kunna ha en större avatar så skulle jag ha det bara för dig ....... Respecta ;o)

Permalänk
Medlem

sen kan det ju ha att göra med att man inte vill ha glasflis i handen/datorn/musen... Du kan ge dig fan på att om du skulle ha ett sprött material, så kommer det ofelbart att gå sönder. Allt enligt farbror Murphy som jag tror på.

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axly
sen kan det ju ha att göra med att man inte vill ha glasflis i handen/datorn/musen... Du kan ge dig fan på att om du skulle ha ett sprött material, så kommer det ofelbart att gå sönder. Allt enligt farbror Murphy som jag tror på.

Du kommer inte att ha massa glas flis i din datom om du inte har sönder glaset . Tänk på alla bilar som rullar på gatan dom håller ju .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosmoz
Glas bör inte vara dyrare än plast , plast är ett mkt dyrare matrial att tilverka men dock så är glas ett exklusivare matrial .
Hur jag vet det : Jag jobbar med glas köpte igår 40 ton med glas 2 fulla trailer ;o)

Norbius : Din lilla rymdblomma skulle jag kunna ha en större avatar så skulle jag ha det bara för dig ....... Respecta ;o)

Glas är som du sa exklusivare kanske...har du ttänktt på att det kanske är därför det är dyrare?
Å förresten va spelar det för roll om du jobbar med glas? Är det svårt för en annan att hålla koll på priserna eller vad?
Jag säger inte detta för att verka otrevlig på nått sätt, men glas är dyrare, så är det bara....:D

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosmoz
Du kommer inte att ha massa glas flis i din datom om du inte har sönder glaset . Tänk på alla bilar som rullar på gatan dom håller ju .

Men då är vi uppe i lite mer än bara fönsterglas, Bilglas är fan inte gratis...

Jag ser bara framför mig när man släpar burken till ett LAN, eller skriker fula ord och bankar i bordet när man dör/kör av vägen eller nåt i nåt spel. Jag är övertygad om att jag hade knäckt en riktig glasruta/glasmusmatta inom ett halvår.

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk

Karin i Äntligen Hemma frostade sina fönster i ett furuskåp.

Vem sa att Äntligen Hemma var för fjollor ?

Visa signatur

"Juste parce que je crois qui pas moyen nécessaire que je fais confiance à tous il dit"

"quod scri´psi scri´psi" - "vad jag har skrivit, det har jag skrivit" (Joh. 19:22 i Vulgata)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axly
Men då är vi uppe i lite mer än bara fönsterglas, Bilglas är fan inte gratis...

Jag ser bara framför mig när man släpar burken till ett LAN, eller skriker fula ord och bankar i bordet när man dör/kör av vägen eller nåt i nåt spel. Jag är övertygad om att jag hade knäckt en riktig glasruta/glasmusmatta inom ett halvår.

hållermed totalt, bilglas...hmm...typ inte samma sak ju...:D
Bilglas består av jädrans massa tunna glaslager med plast å skit imellan för att vara tåligare, detta är dock mkt dyrare än standard glas...

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

glas väger mer än plast....
ok... om man ska använda aceton blir det bra då? varför ska man frosta? man vill ju kunna se innehållet i datorn.. det är väl det man har fönster till?

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatay
glas väger mer än plast....
ok... om man ska använda aceton blir det bra då? varför ska man frosta? man vill ju kunna se innehållet i datorn.. det är väl det man har fönster till?

inte nödvändigtsvis....ganska snyggt me lite mer "lyyysande" fönster istället för att se sina komponenter...men som sagt..."smaken är som baken...delad"

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
inte nödvändigtsvis....ganska snyggt me lite mer "lyyysande" fönster istället för att se sina komponenter...men som sagt..."smaken är som baken...delad"

lyser det mer om man frostar? eller vad menar du?

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

aaa, liksom har du ett vanligt blankt plexi bryts ljuset inte på samma sätt som om du skulle haft ett frostat plexi....
Och ju mer du har frostat, ju mer kommer ju då naturligtvis ljuset brytas och det lyser mer, och blir mer effektfullt...
förstod du?

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p